ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Ooit op ne chrono in mazy reed ik op een heel dun paadje naast een prikkeldraad en toen er plots een kudde koeien op mij af kwamen ben ik van't verschieten in den draad gereden/gevallen. Het was toen heel vettig weer.
Een paar litekens aan overgehouden maar voor de rest nooit echt hard gevallen.
ridley86
Mountainbiker

Post by ridley86 »

Met de koersfiets in de ronde van vlaanderen. Ik zat in de binnenbocht en begin te schuiven door het natte wegdek. Andere kerel meegepakt en alletwee de wei in. regenjasje gescheurd en schoen wa geschaafd.

Met de mountainbike in wolfsdonk, ik kom een helingke opgespurt en zie te laat men voorligger juist over de top, vol in de remmen en natuurlijk iets te veel voorrem, leuke salto en op de grond. Goed stijf van geweest. Voor de rest nog nix meegemaakt de voorbije 5 jaar.
rock'n roll gio
Mountainbiker

Post by rock'n roll gio »

met de koersfiets: een bende fietstoeristen (je kent dat wel met zo'n fluo jasjes aan).
Ik probeer ze voorbij te rijden.

draait er toch wel éne om die te ver was gereden.

ik rij er aan 37 km per uur tegen.

gevolg: stuur geplooid, zonnebril kappot, truitje geschuurd, bloedneus en schaafwonden.

reactie van die dude, best wel een spectaculaire val! en hij rijd gewoon door :roll:
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Vorig jaar tijdens de GP Roel Paulissen (2de wedstrijd die ik reed in de funklasse) ben ik ten val gekomen.
Ik had toen een barst in mijn rechterpols en een gebroken linkerelleboog, ik ben toen direct afgevoerd en uit het ziekenhuis gekomen met 2 armen in het gips #-o
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

Ikke vandaag,een veldbaan (redelijk goe berg af) met twee tractor sporen en midden in redelijk hoog gras,ikke full speed naar beneden en half weg denk ik zo,dat ander spoor ziet er wel beter uit ik wil over da gras wippen natuurlijk was da nog nat #-o resultaat ne ferme smak tegen de grond #-o

Lichte pijn in de schouder en een ferm blauw been en pijnlijke knie.
Sunreezer
Mountainbiker

Post by Sunreezer »

erwin.91 wrote:Ikke vandaag,een veldbaan (redelijk goe berg af) met twee tractor sporen en midden in redelijk hoog gras,ikke full speed naar beneden en half weg denk ik zo,dat ander spoor ziet er wel beter uit ik wil over da gras wippen natuurlijk was da nog nat #-o resultaat ne ferme smak tegen de grond #-o

Lichte pijn in de schouder en een ferm blauw been en pijnlijke knie.
Da komt mij bekend voor :wink:
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

Vorig jaar in een afdaling.

Over het stuur gegaan, de grond was keihard bevroren.

Balans: 35 draadjes in gezicht, neus gebroken, hersenschudding, 7 voorste tanden uit.

Aan de fiets was bijna niets. Enkele schrammetjes + 1 bull-bar was kapot.
Cherub
Mountainbiker

Post by Cherub »

Op een kassei baantje in Wijgmaal waar ik regelmatig doorkom, reed met kameraad tegen goei 25 km/u door een flauwe bocht en ineens hangt er achter de bocht een touw dwars over de baan gespannen. Heb de nylon draad vol op mijn 2 armen gekregen en gelukkig is de draad doorgebroken want anders was het zeker mijn arm geweest.
Resultaat: ikke 2 geschaafde armen, rechterarm licht verbrand van het nylon en spier onderarm zwaar gekneusd, mijn kameraad is los op mij gereden en gelukkig dat em zijnen helm aanhad want is met zijne kop vol tegen mijn zadel geknald en dus zadel kapot en niet zijne kop!
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

een paar jaar geleden gevallen in het zwarte woud op wat stenen en hierbij 2 gebroken ribben en wat kneuzingen aan de linker arm en been.Dit is tot nu toe mijn ergste valpartij ooit.Mijn herstel heeft 4 maanden geduurt.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

2 weken geleden mijne maat afgevoerd naar Leuven na een crash met een wielertoerist.
We waren net een stuk naast het kanaal in kampenhout aan het rijden, met een groep van een man of 20.
Die WT kon er niets aan doen, mijne maat keek achterom, en toen hij omdraaide: KNAL met ziijn hoofd tegen die WT zijn schouder.
Gevolg: hij licht uit gedurende enkele minuten (best wel schrikken zo iets) en zijn elleboog aan het bloeden gelijk een gekeeld varkentje.
Die anderge gast enkel wa pijn in zijne schouder (kwam er goe vanaf tegen +/- 35 per uur)
Geen spatje schade aan de fietsen (goe gerief denk ik)

Ambulance erbij, en twee dagen hospitaal voor mijne maat.

OPLETTEN dude!!!!

Pike
Post Reply