Ik denk dat in de vdb blog de juiste conclusie wordt getrokken: als sven een rol van betekenis wil hebben op de OS (of mss zelfs een selectie halen), zal hij een veldritseizoen moeten opgeven..
Ik vemoed dat hij dacht (hoopte) dat MTB ambitie en veldcross te combineren viel!
Ik versta volkomen zijn keuze. Stel U voor dat gij een jaar verlof zonder wedde neemt om tenvolle te kunnen trainen om eens een flandercup wedstrijd te winnen (wat U wss niet gaat lukken) voor enkele luttele euro's en enkel voor de eer?! No way!
Sven Nys en de Olympische spelen
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
onjuiste test dus. sukkelaarsPluk mij in mijn t-shirt van de straat bij een temperatuur van 21 graden en gooi me in een kamer waar het 15 graden warmer is en mijn lichaam schrikt ook, hoor. "
"Ze zijn één belangrijk element vergeten bij die test: acclimatisatie."
"We reizen toch tien dagen op voorhand naar Peking? Ruim voldoende om aan die extreme hitte te wennen.
- davidS
- Mountainbiker
dus moet Sven vanaf nu enkel die mtb-ritten meedoen waar het ofwel heel heet ofwel normaal weer is, want om 7 dahen ka je niet acclimatiseren?
Ik heb in Afganistan (droog en heet) meer dan een maand tijd nodig gehad om enigsinds te wennen aan dat klimaat, en dan dronk ik nog meer dan 8l water per dag. Deze morgen was het voor mij doenbaar in Waanrode, ik heb op de 45km MAAR 2 l water gedronken, 1 blik aquarius en 1 drinkbus van dat blauw sportgedoe. En de t° was MAAR rond de 20°.
Jullie weten niet wat het is als je niet met de warmte omkunt....
Ik heb in Afganistan (droog en heet) meer dan een maand tijd nodig gehad om enigsinds te wennen aan dat klimaat, en dan dronk ik nog meer dan 8l water per dag. Deze morgen was het voor mij doenbaar in Waanrode, ik heb op de 45km MAAR 2 l water gedronken, 1 blik aquarius en 1 drinkbus van dat blauw sportgedoe. En de t° was MAAR rond de 20°.
Dat neemt niet weg dat die test niet correct wasnewbiker wrote:dus moet Sven vanaf nu enkel die mtb-ritten meedoen waar het ofwel heel heet ofwel normaal weer is, want om 7 dahen ka je niet acclimatiseren?
-
bunnybiker
- Mountainbiker
Post by bunnybiker »
Ik doe al 11 jaar aan competitieveldrijden : junioren, beloften en amateurs doorlopen. Sedert 2 jaar terug naar het mtb'n gegaan, eerst als voorbereiding, daarna echt als doel omdat het echt leuk is. veldrijden : korte afstanden, meer wedstrijden, meer klassementen, minder zwaar als mtb. Dat beide sporters er evenwel evenveel voor moeten doen beaam ik ook, het tegenovergestelde heb ik nooit beweerd dus eerst even nadenken en uitleg vragen vooraleer je je gaat ergerenSunn xtreme wrote:bunnybiker wrote:.......
off topic : veldrijders zijn gewoon rotverwend : ze verdienen goed geld, moeten geen grote verplaatsingen doen en mogen alle weken wedstrijden rijden die op tv komen, geen wonder dat ze niet mtb doen, liever veel geld verdienen op de gemakkelijke manier
een vraag naar jou toe :
als het zo makkelijk is en je vind het zo 'rotverwend' , hoe komt het dat jij daar niet meerijd? jij moet zeker de grote kampioenen op 1 been en vingers in de neus kunnen kloppen.
scelter wrote:Wat was Paulissen zijne commentaar dan?
Roel Paulissen heeft zijn ticket voor Peking al bijna beet. Ook hij is wat verrast door Nys' beslissing.
(Photonews)
"Maar de hitte kan niet de enige reden zijn."
"Tijdens het Belgisch kampioenschap van vorig jaar (toen Nys tweede werd, red) was het in Bastenaken ook extreem warm."
"Ik geloof nooit dat het in Peking heter zal zijn. Maar ik kan hem geen ongelijk geven."
"Sven heeft blijkbaar ingezien dat zijn slaagkansen bijzonder klein zijn. Misschien geldt ook voor hem de regel van "schoenmaker blijf bij je leest".
"Zijn prestaties in het moutainbiken werden toch wat overroepen", zegt hij in Het Belang van Limburg.