Shadow derailleur XTR 2008
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Mister T.
- Mountainbiker
vandaag in mijn LBS al een shadow derailleur, versie XT, in 't echt gezien (op een Cannondale Caffeïne F1, model 2008). In het echt is dat ding vééél mooier, en ziet hij er van aan de zijkant meer uit als een normale derailleur. Van achteraan zie je zeer duidelijk het verschil met een 'gewone' derrie (steekt amper verder uit dan de achterpat).mtb arno wrote:lelijk,ik vind hem echt de max, vanaf die beschikbaar is staat die op mn bike, kan mij niet inhouden.
en van sram gepikt zou ik ook niet zeggen het is toch nog een heel ander systeem.
- absalon
- Mountainbiker
- Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
ik bekijk het ook zo, die sram die ik nu heb (x.0) wordt door iedereen afgesproken als super en dit en dat, maar in mijn ogen zit daar geen verschil op ten opzichte van de xtr/xt. ook het design van de nieuwe xtr is subliem vind ik.mtb arno wrote:das gesproken se.absalon wrote:hebbeding denkekga toch xtr is proberen
-
biker bertje
- Mountainbiker
- tombike.tk
- Mountainbiker
Post by tombike.tk »
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
ALs het om schakelen gaat is het Sram die ongeveer alle shimano concepten overgenomen heeft
Zonder shimano zaten we nog steeds met een indexer in de der.
met assen die schuren ipv te schuiven en meer speling hebben dan de vitessen uit mekaar staan
Een voordeel van die shadow der. (wel overgenomen van sram) is toch wel dat de kabel een minder scherpe bocht moet maken, toch het grote probleem bij shimano!!
Verder weet ik niet of het concept veel voordelen heeft, als je pech hebt hangt dat ding ook in je wiel vrees ik!
Ziet er wel blits uit
Een voordeel van die shadow der. (wel overgenomen van sram) is toch wel dat de kabel een minder scherpe bocht moet maken, toch het grote probleem bij shimano!!
Verder weet ik niet of het concept veel voordelen heeft, als je pech hebt hangt dat ding ook in je wiel vrees ik!
Ziet er wel blits uit