17/06/07 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Kweet ook ni met welke banden ik moet rijden,zal het vettig liggen of plakken?
Nu liggen er Ritchey's Z.E.D. Race 26 x 1.9 op.
Kheb ook nog Roll-X 26 x 2.00 en Team Control 26 x 2.00 liggen,kweet ni of da op iets trekt maja kzal het daar mee moeten doen hé
Iemand die weet of ik hier iets mee kan aanvangen???? :-?
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

jorgy wrote:Kweet ook ni met welke banden ik moet rijden,zal het vettig liggen of plakken?
Nu liggen er Ritchey's Z.E.D. Race 26 x 1.9 op.
Kheb ook nog Roll-X 26 x 2.00 en Team Control 26 x 2.00 liggen,kweet ni of da op iets trekt maja kzal het daar mee moeten doen hé
Iemand die weet of ik hier iets mee kan aanvangen???? :-?
mss ne keer via google uw banden opzoeken voor meer info :wink:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

veeteeteetje wrote:Jodelatie en/of Kluisken.

Enig idee van het off-roadgehalte van jullie tt (Procentje?????)

60/40 ????

Of...................

Dat er mooie technische "speelstukjes" zullen inzitten verwachten we,maar wat met de "bane"???? :evil:
Er zit zeker offroad genoeg in. Ge zult blij zijn dat je af en toe een stukje "bane" tegenkomt. :-D
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Beste sportliefhebbers. Vandaag na het werk eens ons tochtje afgehaspeld, en ik moet zeggen dat alles er nog perfect berijdbaar bijligt (ik heb wel het voordeel van de parcourskennis, maar met een beetje zoeken zie je het wel.). 1 privé-strook ligt er wel nogal "vettig" bij, maar daar is't lekker bergaf, dus is 't mooi meegenomen--> zo wordt het parcours nog een beetje technischer. Wat de bandenkeuze betreft, ik heb de tocht vandaag gereden met de richey zed race vooraan en achter, en ik heb hier eigenlijk geen problemen mee gehad. Tipje voor de mensen die graag met lage druk op de banden rijden: steek eens een latex binnenband; het risico op de gevreesde snake-bite zal hierdoor veel kleiner zijn. Zo heb ik onze tt. van vorig jaar zelfs gereden met nog geen 1.5 barr op de band, en dit zonder lek te rijden. Nadeel van die binnenbanden is wel dat je ze telkens moet pompen bij vertrek, want laat je je fiets zelfs maar 1 dagje staan vermindert de druk zienlings--->idem bij de lange marathons (heb hier zelfs al moeten bijpompen onderweg...
Zo, moprgen nog de laatste loodjes leggen aan het parcours, zodat jullie je met z'n allen kunnen komen uitleven ...
Wat het percentage road/ offroad betreft; ik heb er eerlijk gezegd geen idee van. Ik denk dat onze Jacques hier een beter antwoord op kan geven. Soms bestaat er zelfs de keuze (bij het klimmen althans--> er bestaat zelfs een keuze tussen het percentage van de helling die je wil nemen, zodat de beteren niet gehinderd worden door de minderen :oops: )
Wat het vroeger vertrekken betreft: kan idd. (was in het verleden ook steeds het geval, dat er reeds om 7.30u fanatiekelingen vertrokken.), maar dan kunnen we je niet garanderen dat de acquarius-stand er reeds zal staan.
GReetz, kluisken.
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

nebraz M/29j. wrote:
veeteeteetje wrote:Jodelatie en/of Kluisken.

Enig idee van het off-roadgehalte van jullie tt (Procentje?????)

60/40 ????

Of...................

Dat er mooie technische "speelstukjes" zullen inzitten verwachten we,maar wat met de "bane"???? :evil:
Er zit zeker offroad genoeg in. Ge zult blij zijn dat je af en toe een stukje "bane" tegenkomt. :-D
En zelfs die bane zal zeeeeeeeeer doen. hihihi :evil:
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Ik had er dolgraag bijgeweest in Kluisbergen...maar mijn vrouwke wil persé naar de Ardennen om te gaan rotsklimmen. Eerst gingen we morgen gaan,maar door het slechte weer wordt het zondag. Sorry, maar het zal voor volgend jaar zijn. :( :(
Gelukkig kan ik volgende week wel naar Ronse gaan. :-D :-D
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ik zie op de radar dat er een goei buitje is geweest rond 20u 00 in de buurt van Kluis en Waregem?
Kan iemand dat bevestigen?
Met morgen nog enkele buien in't verschiet zal ik er maar een goeie noppenband opleggen,denk ik!?
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

zwiebertje wrote:Ik zie op de radar dat er een goei buitje is geweest rond 20u 00 in de buurt van Kluis en Waregem?
Niet gezien op mijn radar. Lol. :-D
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

zwiebertje wrote:Ik zie op de radar dat er een goei buitje is geweest rond 20u 00 in de buurt van Kluis en Waregem?
Met morgen nog enkele buien in't verschiet zal ik er maar een goeie noppenband opleggen,denk ik!?
Nogmaals een update van mijnen pluviometer. Hij staat momenteel op 7liter(ik heb hem uitgegoten begin deze week op maandag). Buitje was rond 18u30. We zijn er al een paar keer goed aan ontsnapt. Bij een onweer kan gemakkelijk 10 àn 20 liter in 1keer vallen.
Al gedacht aan welke benen jullie zullen meebrengen ipv welke banden,zeker even belangrijk ? #-o
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Wij zullen er ook zijn. De afstand blijft nog een vraagteken, maar ik denk dat de meeste wel voor de 75 zullen gaan.
Post Reply