Sven Nys en de Olympische spelen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
cyclon
Mountainbiker

Re: afhaken

Post by cyclon »

jo wrote: Zo heb ik overt laast een artikel gelezen dat Nijs gezegt heeft dat hij waarschijnlijk niet naar de eerste WB cross in Amerika ging gaan , reden : de kosten zijn te hoog om de verplaatsing te maken , maakt geen winst .
Dat vindt ik wel dik erover hoor .
er is niet eens een manche in de V.S. dit jaar en hij was wel degelijk van plan naar Canada (2 manches in een week) te trekken

Trouwens, is het niet de wielerbond die de kosten betaalt van de Belgische selectie?

hij heeft wel verklaard in een interview dat hij ervan uitging dat rabobank hem zou vergoeden voor een eventuele olympische selectie, voor de rest was het pure eerzucht
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Biestie1 wrote:Denk dat het in werkelijkheid weinig met temperatuur te maken heeft zenne.
Kan mij nie inbeelden dat ne prof de temperatuur gaat inroepen als reden #-o

Ik denk eerder dat hij ingezien heeft dat 2 uur vollen bak rijden nog iets anders is dan 1 uur.
Hoe zegge ze dat ook alweer : "schoenmaker blijf bij je ..."
En daar wens ik hem dan ook alle succes toe.

is wel erg kort door de bocht.
jaren geleden wist men al dat warm weer een probleem was voor hem. in zijn wegcampagne vielen zijn prestaties ook terug naarmate het warmer werd.

wat me hier erg opvalt, is dat ze meteen weer eens beginnen te schieten......
jongens, als jullie er zo makkelijk over denken, waar wachten jullie dan op?
-starten, en haal uw kwalificaties.... als het dan zo simpel lijkt voor jullie :lol:

in de topsport telt het allerkleinste detail. herriner u vorig jaar in Bastogne...erg warm, Nijs ging ook door de knieen toen in de voorlaatste ronde. Zoveel vochtverlies kan je met niks kompenseren in een wedstrijd, en is zelfs ongezond.

ik geef hem volledig gelijk in zijn keuze.
op deze manier, zou er misschien een andere zijn kans kunnen gaan in zijn plaats, mits er 3 mogen gaan van ons.
wat haalt het uit, alles erop te zetten terwijl je weet dat je tekort komt door overmatig transireren in die omstandigheden?
hier heerst gezond verstand, boven de droom........ meestal is het omgekeerd, en met gevolgen.

blijkbaar zijn er veel mensen die nog steeds weinig respect kunnen tonen voor een topsporter, zeker wanneer hij openlijk toegeeft dat het op dit moment een onbereikbare droom is en die laat schieten.... en zo het komende jaar niet in gevaar te brengen.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

sleery wrote:Het is een spijtige, maar wel verstandige beslissing. Aan al degenen die kritiek hebben op Nys, probeer u anders zelf eens te kwalificeren voor een wereldbekerproef (zelf zou ik het niet kunnen), doe beter en geef dan kritiek.
inderdaad, duidelijk gezegd. Kheb er al velen gezien en gekend met een grote mond, en maar gif spuwen op andere renners.......... en om dan af te gaan als een gieter in de voorrondes / kwalificaties :)

kwalificeren is al zeer moeilijk, laat staan om dan vervolgens nog eens tegen de toppers gaan te rijden. een 110e plaats is geen uitslag, zelfs niet op dat niveau.

ik lees ook , dat het eerzucht zou zijn.

elke sporter heeft een droom, zeker als hij op hoog niveau draait en misschien kansen ziet voor de OS.
misschien weet je het nog niet, maar je kan ENKEL GOED ZIJN als je eerzuchtig bent. Eerzucht is geen ziekte, het is de absolute drang die toppers onderscheid van de rest. Door eerzucht zijn zulke toppers in staat, 20 keer door de muur te gaan, daar waar een ander meestal na 1x 'doodgaan' naast de kant op zijn moeke staat te roepen.
eerzucht maakt het verschil aan de top wanneer het er echt op aankomt, zo simpel is dat.
wat zou je liever hebben : eerzucht - of geelzucht??? :)

leesde dit nog :
'Waarom een flauw excuus? Zijn kameraad Wellens kan dan weer niet tegen de koude en nattigheid '

ja klopt, en ook weer niet.
koude en nattigheid is voor iedereen hetzelfde.... Dat hij beweerd er niet tegen te kunnen is zijn uitleg..
herinner u toen hij wereldkampioen was en een superseizoen reed... toen verklaarde hij dat hij regen en koude het liefst had :)

Wellens verschuilt zich veel makkelijker achter excuses. zijn tekortkomingen van enkele percentjes liggen vooral op mentaal vlak, en hij verzorgt zich gewoon minder goed dan Sven Nijs. Ook kijkt hij niet echt op de kleine (kleinste..) details.
en wil je Nijs kloppen, dan moet je echt op alles letten, net zoals hij doet.
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

kiwi_x wrote:ik vind zijn uitleg eerder zwak.

wie zegt dat het in peking op die bepaalde dag niet regent of zwaar bewolkt is .

er bestaan toch pillen om minder te zweten of beter u vocht te regeleren of te behouden.
Sven blijft van de pillen af!
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Sunn xtreme wrote:
leesde dit nog :
'Waarom een flauw excuus? Zijn kameraad Wellens kan dan weer niet tegen de koude en nattigheid '

ja klopt, en ook weer niet.
koude en nattigheid is voor iedereen hetzelfde.... Dat hij beweerd er niet tegen te kunnen is zijn uitleg..
herinner u toen hij wereldkampioen was en een superseizoen reed... toen verklaarde hij dat hij regen en koude het liefst had :)
Huh? is dit niet voor alle temperaturen zo :lol: :lol:
jo
Mountainbiker

Post by jo »

cyclon wrote:
jo wrote: Zo heb ik overt laast een artikel gelezen dat Nijs gezegt heeft dat hij waarschijnlijk niet naar de eerste WB cross in Amerika ging gaan , reden : de kosten zijn te hoog om de verplaatsing te maken , maakt geen winst .
er is niet eens een manche in de V.S. dit jaar en hij was wel degelijk van plan naar Canada (2 manches in een week) te trekken

Trouwens, is het niet de wielerbond die de kosten betaalt van de Belgische selectie?

hij heeft wel verklaard in een interview dat hij ervan uitging dat rabobank hem zou vergoeden voor een eventuele olympische selectie, voor de rest was het pure eerzucht
Toch wel :
06/10/2007 Wereldbeker Providence/Rhode island V.S
http://www.cyclocross.info/index.php?se ... er&taal=nl
Pie Bus
Mountainbiker

Post by Pie Bus »

Respect voor Nys vind ik! Die gast is ongelooflijk bezig met zijn sport, en kan een aardige pot fietsen. Maar iedereen weet (of de meesten op dit forum toch), dat veldrijden en 'serieuse' MTB veel verschillen hebben. Anderen zijn al jaren met MTB bezig, terwijl Nys zijn hoofdsport nog altijd veldrijden is.
Het is een winnaar in hart en nieren, wil niet naar Peking om een slecht resultaat te halen, heeft nu zijn kansen ingeschat, en ondervonden dat het 'zinloos' is tegen al de toppers. En ik begrijp zeer goed dat hij daarvoor zijn lichaam niet op het spel wil zetten, en daardoor een volgende seizoen in't veld compleet misloopt!
En uiteindelijk is het pure klasse om zelf toe te geven dat je te 'licht' bent voor Peking. Hoe zeggen ze het dan?: 'Zelfkennis is het begin van alle wijsheid...'
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

sleery wrote:Het is een spijtige, maar wel verstandige beslissing. Aan al degenen die kritiek hebben op Nys, probeer u anders zelf eens te kwalificeren voor een wereldbekerproef (zelf zou ik het niet kunnen), doe beter en geef dan kritiek.
=D> =D> =D> Dat noem ik eens "nagels met koppen slaan" en zoals altijd "staan de beste stuurlui aan wal"

Hoop dat er eventueel nog een 3de nu nog een kans kan beet nemen!
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

jo wrote:
cyclon wrote:

Toch wel :
06/10/2007 Wereldbeker Providence/Rhode island V.S
http://www.cyclocross.info/index.php?se ... er&taal=nl
Haha, de één heeft het over MTB en de ander over cross, misverstandje gaste :wink:
Wel een WB cyclo cross in de VS, geen WB MTB in de VS :-D
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

volgends teletext :

"SVEN GING ER NOG EENS OVER NADENKEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Filip Meirhaeghe heeft Sven Nys gebeld
na zijn beslissing om te passen voor de
Spelen. "Geef je droom niet zomaar op",
heb ik hem gezegd", vertelt Meirhaeghe.

"Sven moet volhouden en meegaan naar de