Swalbe Nobby Nic + Bontragervelgen?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Tom B. wrote:
martini wrote:@ wacko007 merci hé kzal de nobby nic's volgende week kopen!!
Staan u Nobby Nic's er al op?
Zoniet kan ik u geruststellen, ze zijn er precies voor gemaakt, voor de WTB-velgen! :wink:

ps. Hebde gij mijnen avatar gepikt? :lol:
EI , ik had em wel eerst é !!
tis den eersten keer dak u ier zie!!!

dus dimmen é :-D :-D :-D

greetz MARTIN?I...
Darko
Mountainbiker

Post by Darko »

Ik heb ook Noby-Nics op mijn Bontrager wielen (Trek 6500) en ik heb ook wel wat moeite gehad en redelijk wat afgevloekt vooraleer ik de banden erop had liggen.Maar na enkele pogingen is het zeker te doen.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Op WTB's ist geen probleem, dat zijn tamelijk kleine velgen denk ik.
Het zijn ongeveer de enige velgen waarover ik men schwalbe's (marathon slick) krijg. Op mavic lukt het ook. Maat op iets anders [-X
Braby
Mountainbiker

Post by Braby »

Darko wrote:Ik heb ook Noby-Nics op mijn Bontrager wielen (Trek 6500) en ik heb ook wel wat moeite gehad en redelijk wat afgevloekt vooraleer ik de banden erop had liggen.Maar na enkele pogingen is het zeker te doen.
Ik heb er dan weer geen problemen mee (Bontrager Race Tubeless wielen met NN 2,10) Ik heb veel meer problemen gehad met de Jones ACX die er standaard op lagen. Daar heb ik meer als 1 keer mee liggen vechten ... (ben ik blij dat ik daar vanaf ben :) )
Braby
Mountainbiker

Post by Braby »

Darko wrote:Ik heb ook Noby-Nics op mijn Bontrager wielen (Trek 6500) en ik heb ook wel wat moeite gehad en redelijk wat afgevloekt vooraleer ik de banden erop had liggen.Maar na enkele pogingen is het zeker te doen.
Ik heb er dan weer geen problemen mee (GFCake2DLX met Bontrager Race Tubeless wielen met NN 2,10) Ik heb veel meer problemen gehad met de Jones ACX die er standaard op lagen. Daar heb ik meer als 1 keer mee liggen vechten ... (ben ik blij dat ik daar vanaf ben :) )
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Wat ook kan helpen is de band een beetje uitrekken :

de band met de voet erop op de grond en goed trekken aan de band en zo een keer rond gaan en de band legt ook al gemakkelijker
rocky
Mountainbiker

Post by rocky »

hoi ik heb vandaag nobby -nics 1.80 op mijn Bontrager Tubeless wielen gelegd . :-D Die zijn toch niet te smal? #-o #-o Morgen test ik ze voor de eerste keer.
Ik weet niet hoeveel druk ik moet stekken . :(
anno53
Mountainbiker

Post by anno53 »

Twee tips bij het moeilijk monteren banden:
1) Indien het midden van de velg iets dieper is dan langs de velgflanken, wat meestal het geval is, kan het volgende wellicht helpen. Begin aan de tegenovergestelde kant van waar je finaal de buitenband over de velg wenst te trekken. Duw daar de hieldraad van de band naar het midden van de velg (het diepste punt). Trek langsweerszijden van dat punt aan de band om de hieldraad in dat verval te houden. Laat de band nu door beide handen glijden door de handen naar de plaatst te verschuiven waar de band over de velg zal worden getrokken, hou daarbij de hieldraad onder spanning. In heel wat gevallen kan men zo de buitenband dan over de velg krijgen.
2) Een stukje gereedschap om weerspannige banden te monteren is het volgende: Image. Gebruik: zet de gevorkte zijde op de velgrand, haak de hieldraad in de andere kant en trek zo de buitenband over de velgrand. Ik heb dit stukje gereedschap ooit op de kop kunnen tikken bij Halfords (merk Simson).

Succes
Post Reply