Doe de stemtest

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

nebraz M/29j. wrote:@ newbiker: Geef toe dat uw bronnen niet objectief zijn. Je kon tenminste één link plaatsen naar de programmapunten die op hun site staan.

http://www.vlaamsbelang.be/21/
ik heb gegoogled op "partijprogramma vlaams blok 70-punten programma", want daar stond het eerder door mij beweerde in. In het nieuwe programma staat het inderdaad niet meer. Maar ik ging dan ook mijn eerste keer stemmen in 1982....
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ach oké, ik wist niet dat je het over hun partijprogramma had anno 1982.
Vreemd dat jij het dan over hun 70-puntenprogramma hebt terwijl dit pas is ontstaan in 1992. :drunk:
Last edited by nebraz on Tue 12 Jun 2007 23:48, edited 1 time in total.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

newbiker wrote: ik ben geen manneke van 18 dat eergisteren voor de eerste keer gaan stemmen is. En voor je zegt dat de andere verkeerd is, doubble check yr sources: google is yr friend
Lol :-D

Dat is juist, de door jou aangehaalde site's zijn stuk voor stuk een toonbeeld van objectiviteit (let op de ironische toon).

By the way, als morgen alleen nog maar mensen mogen gaan stemmen die het programma van hun favoriete partij van buiten kennen zal je in elk geval niet meer moeten aanschuiven aan het stemhokje.

En alvorens er hier misverstanden zijn, ik ben niet pro-vb, maar wel pro-democratie, en als ik de "meerderheidspartijen" zichzelf dan "de democratische partijen" hoor noemen terwijl ze al jarenlang de democratie in ons land in de weg staan krijg ik spontaan zure oprispingen.

Beeld je nu eens in dat het vb ons land zou besturen, en dat zij zouden beslissen om een andere partij compleet te negeren, of dat ze enkel met die partij zouden willen onderhandelen als deze zich schikt naar hun overtuigingen. De vergelijking met nazi-duitsland zou vlug in de kranten staan :roll: (en toch doen onze regeringspartijen nu nét hetzelfde).
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

@ Rikske: de bronnen die ik gebruikt heb, moest ik ook gebruiken omdat je het oude 70-punten programma niet online vindt. Althans ik heb google maar diagonaal doorkruist. Wat ik op die sites gevonden heb, zijn citaten uit het 70-punten programma. Die bedoelde ik dan ook, niet het commentaar van opsteller van de sites die overwegend anti-vb zijn.

Wat betreft de democratie in Belgie: een ramp want politiekers mogen niet meer stemmen of tegenstemmen wat zij goed/slecht vinden, maar wat de partij of zuil, waartoe zij behoren, goed- of afkeurt.
We leven niet meer in een democratie, maar in een particratie. In de lesen geschiedenis in het middelbaar hebben we daar trouwens (beschaafde) discussies over gehad: de ultieme democratie kan nooit werken, omdat je zoveel meningen als mensen hebt. Als ieder individu zijn mening doordrijft, zit je met chaos. Daarom dat met vertegenwoordigers gewerkt wordt: de senatoren, volksvertegenwoordigers. Je stemt op die man/vrouw waarvan zijn/haar ideeen het korst bij die van jou staan. Waardoor gelijkgezinden zich in een partij gaan samenvoegen zijn.

Nu wat betreft de stemtest: ik heb ze ook gedaan en kwam uit op 1 VB, 2 VLD 3 LDD

VB heb ik niet gestemd omdat dat ik nog steeds niet akkoord kan gaan met het 70-punten prog dus nog steeds door mijn hoofd speelde, LDD ook niet omdat ik DD een "ongeleid projectiel" vind, VLD had/heb ik ook niet de 100% vertrouwd omdat ik op een bep moment vond dat ze de slippendragers van de PS geworden waren. Dat bedoelde ik met "kiezen tss pest en cholera"

Maar dit is dus mijn persoonlijke motivatie en redenering.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

net als vlaanderen onafhankelijk te maken, daar ben ik tegen laat belgië een geheel blijven.
En het koningshuis daar mag van mij wel aan geraakt worden, wa doen die trouwens nog buiten handtekeningen zetten, lintjes doorknippen, .... (snap er geen jolijt van).
En stemplicht dat ze daar maar stemrecht van maken dan zien ze mij niet meer op het stembureau omdat ik just niks snap van de politiek en da wil over laten aan mensen die er wel wat van snappen, en dan krijgt vaams belang ook minder stemmen want daar zitten redelijk wat protest stemmen in volgens mij .
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

nebraz M/29j. wrote:Ach oké, ik wist niet dat je het over hun partijprogramma had anno 1982.
Vreemd dat jij het dan over hun 70-puntenprogramma hebt terwijl dit pas is ontstaan in 1992. :drunk:
was om je een idee te geven hou oud ik ben :-)
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Rikske wrote:.

Beeld je nu eens in dat het vb ons land zou besturen, en dat zij zouden beslissen om een andere partij compleet te negeren, of dat ze enkel met die partij zouden willen onderhandelen als deze zich schikt naar hun overtuigingen. De vergelijking met nazi-duitsland zou vlug in de kranten staan :roll: (en toch doen onze regeringspartijen nu nét hetzelfde).

=D> =D> =D> =D> =D>

Vind trouwens dat ze de koning moesten aanklagen bij het centrum voor gelijke kansen, alle partijen waren uitgenodigd, zelfs Jean-Marie :-D maar niemand van VB, is dat geen vorm van discriminatie???????? #-o #-o
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Gf biker wrote: Vind trouwens dat ze de koning moesten aanklagen bij het centrum voor gelijke kansen, alle partijen waren uitgenodigd, zelfs Jean-Marie :-D maar niemand van VB, is dat geen vorm van discriminatie???????? #-o #-o
Hij is bang voor een staatsgreep. :-D
Blokske
Mountainbiker

Post by Blokske »

Gf biker wrote:
Rikske wrote:.

=D> =D> =D> =D> =D>

Vind trouwens dat ze de koning moesten aanklagen bij het centrum voor gelijke kansen, alle partijen waren uitgenodigd, zelfs Jean-Marie :-D maar niemand van VB, is dat geen vorm van discriminatie???????? #-o #-o

Weg me dieje stomme koning. :wink:
Is België een democratie ? De vld werd afgestraft en nu gaan ze terug mee regeren! ](*,)
Wanneer gaan ze nu eindelijk is luisteren naar de kiezers ?? !!
en stoppen men hun Cordon tegen VB.
Laat diegene mee regeren waar het volk voor gestemt heeft.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Blokske wrote:Is België een democratie ? De vld werd afgestraft en nu gaan ze terug mee regeren! ](*,)
De liberalen zijn de grootste in Belgie, dus nogal evident dat ze gaan regeren.
Post Reply