Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
matt4
Mountainbiker

Post by matt4 »

Dinsdag ben ik even naar frankrijk gereden naar Decathlon.
Daar vond ik deze 'camelback' van Rockrider.

inhoud 2,1liter, dan nog een compartiment vanbinnen, een zakje vanbuiten, en een netje vanbuiten...

daar kan een heleboel in!! en zeer klein van afmetingen.
echt een heel goed zakje!

met borstriem.

prijs? 15,00 euro! en de kwaliteit ziet er niet onder af!!

Image
Image
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

Kheb mezelf ook net een (namaak) camelback gekocht. De Rockrider SIX
Image

Kben er heel content van: 2l waterreservoir, grote aanpasbare opslagruimte. Er is maar één probleempje: Het water smaakt nogal naar plastic.

Weet iemand hoe je de plasticsmaak er sneller uitkrijgt?

Ik heb hem al een aantal keer uitgespoeld etc maar de smaak blijft nog steeds
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Een camelbac kost nu eenmaal niet voor niets wat meer hé, kwaliteit betaal je. Zoals de speciale waterzak van Camelbac, geen plastiek smaak en anti-bacterie.

maar ja, 't kost wat meer

:wink:
matt4
Mountainbiker

Post by matt4 »

mijn bidon van 750cc smaakte ook naar plastic!

gewoon een goed wassen met dreft en goed uitspoelen en je kan er mee weg! niks van ongewenste smaken meer! 8)

met mijn rockrider geen enkel probleem, 1 maal uitgespoeld en heeft geen smaak...
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ik rij al bijna een jaar met mijne camelback en nog altijd plastieksmaak :(
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik be nog op zoek naar een ultralichte kleine camelback die ik kan aantrekken onder miijn koerstrui. NOrmaal gebruik ik enkel bidons, maar op meerdaagse marathons moet je een beperkte hoeveelheid overlevbingsmateriaal meehebben. Ik zou dan ook van de gelegenheid profiteren om wat te kunnen drinken tijdens de moeilijke stukken.

Heeft iemand ervaring met dergelijk type?

Ik dacht mss aan die om te snowboarden, maar mss zullen die te warm aanvoelen, of te zwaar zijn.

Er moet echt niet veel in, lichtheid primeert. Het is alleen om mijn zakken wat te ontlasten van materiaal dat je 9/10 toch niet moet tevoorschijn halen tijdens de rit. Thx.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

ATEGEV wrote:Ik be nog op zoek naar een ultralichte kleine camelback die ik kan aantrekken onder miijn koerstrui. NOrmaal gebruik ik enkel bidons, maar op meerdaagse marathons moet je een beperkte hoeveelheid overlevbingsmateriaal meehebben. Ik zou dan ook van de gelegenheid profiteren om wat te kunnen drinken tijdens de moeilijke stukken.

Heeft iemand ervaring met dergelijk type?

Ik dacht mss aan die om te snowboarden, maar mss zullen die te warm aanvoelen, of te zwaar zijn.

Er moet echt niet veel in, lichtheid primeert. Het is alleen om mijn zakken wat te ontlasten van materiaal dat je 9/10 toch niet moet tevoorschijn halen tijdens de rit. Thx.
- Classic: 2L drinken, klein zakje en rekje voor truitje weg te steken
- Hydropak: 1,5L drinken, geen cargo
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Ik heb ook zo een Rockrider aangeschaft en qua prijs/kwaliteit is dat toch wel dik in orde.
Enkel heb ik niet veel last van die plastiek smaak ... en anderen wel.
Strange.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Ik heb een camelback en geen plastieksmaak. Mijn vrouw vindt van wel (ik doe er steeds spa reine in). Ze zegt dat het water anders smaakt dan uit de fles.

Ik drink dan weer geen bier uit blik: vind dat dat bier een "blik" smaak en geur heeft.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

ik vind spa van zen eigen een 20frankstuksmaak hebben.. Dat je dan de plastiek ni meer smaakt is maar normaal zeker? :P
Post Reply