Annecy frankrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Chriske
Mountainbiker

Annecy frankrijk

Post by Chriske »

Hallo,
Heeft er al iemand een toerke gereden omgeving Annecy of zijn er daar eventueel vaste routes uitgestippeld??

Als iemand hier info over heeft, zou volgende maand daar een weekje verblijven op uitnodiging en kan terwijl de streek verkennen.

Alvast bedankt.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Hier kan je alvast terecht voor wat kleinere routes ;

http://perso.orange.fr/yves.berlioz/

Wat je ook zeker eens moet doen als de conditie het toelaat,is de Semnoz beklimmen (asfalt) of je met de pendelbus naar omhoog laten brengen.Op de top doe je dan nog wat kleine technische beklimmingen en dan begint de fun.Je kan er een afdalingsrit doen richting meer van Annecy van ong. 1u . Je vertrekt op de top vd Semnoz ,links naast een chalet/taverne (ben effe de naam kwijt) waar een bewegwijzerd parcours je naar beneden gidst. Nieuwe bepijling van verleden jaar :wink: !
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Prachtige streek, wel nogal klimmen, en er zijn in de buurt ook DH te doen :bounce: :bounce: :bounce:
christoph
Mountainbiker

Post by christoph »

Annecy en omstreken zijn prachtig om te biken maar er zijn niet veel uitgepijlde routes te vinden.
De afdaling van de Semnoz is echt de moeite waard maar er zijn wel heel wat pijltjes verdwenen... Ik heb het al twee keer gedaan, de eerste keer was alles nog perfect in orde maar vorige zomer ben ik verkeerd gereden en maar halverwege de baan beginnen volgen.
Als je ook nog wat kan klimmen moet je zeker de Semnoz ook oprijden langs de weg, want off-road kan volgens mijn weten niet.
alain
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Post by alain »

Beste

Ik heb hier nog ee roadbook liggen van Velo Vert met daarin tochten rond het meer van Annecy
Als je dit wil stuur ik dit wel op met de post ( of een kopie ) en dat moet je mij na je reis doodgewoon terug bezorgen

Grtz
Alain
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Terug van een alweer schitterend reisje naar Annecy.Zowel de col van de Semnoz (zowel on- als off-road),de col de la Forclaz in de stromende regen gereden als enige zot blijkbaar (niet alleen bergop maar ook nog eens tegen de waterstroom in :lol: ) ,skistation Margériaz , als de lichtlopende col de Leschaux bedwongen.En net als je je klimmersbenen hebt gevonden,mag je weer richting huiswaarts keren :-? :roll: ...
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

Ben terug van een weekje Alpen.
Wat een prachtige streek, nie normaal.
Wij hadden onze Gite aan de vallei van Mont Lechat, dus te midden van het hele mtb gebeuren. (Niet ver van La Clusaz)

De dag begon altijd met een klimmetje van 2.5km richting mtb routes en toen kon de fun beginnen, heb vooral de groene routes en blauwe routes gevolgd, 1x de rode maar toen de downhill in het bos kwam moest ik te voet terug naar boven, te modderig, geen goeie banden, m.a.w. hier moest ge echt wel ne downhill bike hebben.

De mooiste route die ik gereden heb was zonder twijfel de beklimming van de Semnoz (7km klimmen) offroad natuurlijk met zicht op het meer van Annecy, gevolgd door de downhill op een rotsige weg maar not to hard. (Met dank aan Alain voor het roadbook)

Conclusie: als je kan genieten van prachtige vergezichten, bergriviertjes, fietsen tussen de koeien en niet bang bent van wat klimwerk kan je je hier volledig uitleven!!

PS zal proberen om eens wat foto's te uploaden.
Chriske
Mountainbiker

fotos

Post by Chriske »

Annecy

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Plaatselijke rit aan de chalet, zo'n 30km van Annecy

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Chriske on Tue 19 Aug 2008 13:50, edited 1 time in total.
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Inderdaad een prachtige streek.
Sjieke foto's!!!
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

dat dorpje is toch niet La Cluzas hé? anders is het daar wel volgebouwd tov als ik ben geweest

voor de rest lekkere Trails
Post Reply