Vermageren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

nuchter maag kan, al kan iedereen dat niet verdragen.

ook mogelijk : smorgens wat muesli. dan gevolg door wat ananas, en drink geperste pompelmoes.
ananas en pompelmoes zijn pure vetverbranders. verder remt pompelmoes de honger. en je hebt toch iets binnen waardoor je onderweg niet misselijk word zoals velen hebben bij een training zonder ontbijt.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ananas moet je wel beetje mee opletten is nogal redelijk belastend. ik red me gewoon met wat caffeine, dan weet ik dat ik rustig kan trainen, zo'n ochtendtraining is niet hetzelfde als een gewone training de meeste gaan gaan vlammen, da heeft echt geen zin. gewoon rustig aëroob tempo en een uurtje of mss 2 navenant je aan kan. en dan zit je goed.

ik reageer redelijk slecht op muesli voor een rit. de vezels doen bepaalde dingen met mijn darmflora heb ik al ondervonden :D ik eet wel alle dagen muesli, ni te veel, als eerste maaltijd voor het werk (omstreeks 4u15) en opt werk eet ik mijn portie boterhammen en mijn vitaminen en antioxidanten. antioxidanten mag je eigenlijk niet combineren met volkoren producten zoals bv muesli omdat zink dan niet word opgenomen in je lichaam maar word geabsobeerd in bepaalde bestandelen van volkoren producten en gewoon weer afgevoerd. om die reden neem ik mijn anti-oxidanten achteraf.

't zijn kleintjes die dikwijls toch het verschil kunnen maken.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

anti-oxydanten kan je best na training of late namiddag nuttigen.

het is ook wat afhankelijk van persoon naar persoon. zelf kan ik ananas zeer makkelijk verdragen en erop trainen.
bij koffie heb ik eerder maagklachten, maar dat is normaal ook...ik drink ook nooit koffie (is 12 jaar geleden)

beetje afhankelijk van persoon naar persoon dus......;;;
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Hoe lang fietsen jullie dan zo ?
En is dit enkel op extensief tempo ?
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

zowizo extensief, en een uurtje of twee is ruim voldoende. meestal raden ze aan niet langer dan een uur maar ik heb er geen last van als ik langer doe.

@sunn : iedereen is idd verschillend, gelukkig maar ... maar als je goed naar je lichaam luisterd dan leer je wel wat wel en niet kan, voor jou.
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

9 maanden geleden terug intensief beginnen mtb
2X per week een 2 tal uurtjes en dan zondag TT
woog toen 93 kg
momenteel 84 kg

Heb nog een klein buikje en in mijn gezicht sta ik ook nog veel te dik
enkel mijn onderkant valt af ,boven lijf bijna niets kwijt ???

ik had graag rond de 80 kg gekomen nu val ik niets meer af hoe haal ik de resterende 4 kg er af ???

wat ik ook ondervindt is dat ik na een zware inspanning steeds dorst heb
zelfs 5 uur na de inspanning heb ik nog steeds dorst is dit normaal ??

bert
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

een 'nuchtere' training duurt vaak MAXIMAAL 2 uur, en is niet van intensieve aard.
vaak word erna wat gerust, gegeten, gerust en opnieuw getraind (degene die kunnen en een bepaald doel hebben toch)
drinken word erg vaak gewoon water gebruikt voor onderweg bij dit soort trainingen.

indien men dit niet gewoon is, zou ik het afraden. je kan bv wel beginnen met op langere termijn, systematisch je voeding (ontbijt) af te bouwen en om te schakelen, tot je het wat gewoon bent en op een vrijwel nuchtere maag (bv karig ontbijt en wel drinken)

en verder vooral leren wat je lichaam je 'zegt'.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Ok, ga ik toch eens enkele keren proberen, maar wel rustig aan opbouwen en niet meteen 2u.
En dan zou ik 's middags nog eens met een groep kunnen gaan meetrainen.
Snellen Erre
Mountainbiker

Post by Snellen Erre »

Is er bij die nuchtere maag training veel kans op spier afbraak?
Zeg maar na een uurtje fietsen, klein verzet, harstlag +-130.
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Ik ben begonnen met afvallen ongeveer een 3 maand geleden maar ik heb zo een beetje mijn eigen systeem 'ontworpen'.
Ik probeer af te vallen in schijven omdat ik denk dat je het anders niet volhoud.
Ik doe het vooral met het WW-programma.
Een calorie-dieet dus.
Ik woog eind februari nog 104.6 kg.
Nu ben ik begin april tot op de 100 kg geraakt en dan was het voor mij de eerste schijf.
Wat ik bedoel is dat ik nu mijn gewicht een volledige maand constant proberen te houden heb, enkel al om te kijken of mijn eetgewoontes verbeteren, verbeterd zijn en nog kunnen verbeteren.
Dat heb ik nu een maand volgehouden en at alles wat ik wou maar nog altijd met controle. Dus niet ALLES naar binnen werken dat je ziet en ook veel vetarm proberen te eten dus.
Nu ben ik opnieuw met volle moed aan mijn volgende schijf begonnen en we wegen nu 98.9 kg.
Ik bijt nu door tot op de 95kg en dan is het opnieuw proberen te houden.

Met het MTB'en dat er nu bijgekomen is zal het wss wel nog vergemakkelijken maar ik acht het ook noodzakelijk om te sporten tijdens een dieet, al dan niet het belangrijkste.
Conclusie is dat ik normaal gezien nog voor het einde van juli mijn 95 kg moet gehaald hebben en ook volgehouden moet hebben.
Ik geef mezelf dus nog ongeveer 3 weken om 3.9 kg af te vallen. (Wetende dat ik er 1.5kg kan afvallen in 1 week)

TIPS:

- Ketchup eten ipv andere sausjes is het beste. (30gr ketchup is 1.5 punt)(30gr mayo is 6 punten)
- Geen salades op de boterham en als je er al wil, maak ze dan zelf (ik maak bv tonijnsalade zelf)((Gemaakte tonijnsalade 1.5 pts/50gr - gekochte 2.5 pnt/30gr.) En ze is nog lekkerder ook !!!
- Yoghurt ontbijten met fruitsap (ontbijt is belanrgijk, ik at jaaaren niets 's ochtends)
- Alles afwegen van vlees
- Drink geen alcohol en doe je dat wel probeer bier te vermijden en drink sterke drank als je toch wil drinken. Veel goedkoper, 'gezonder' en je bent er rapper zat van :D (1 pint = 2.5 punt , 1 whisky (30 ml) = 0.5 punt )
Post Reply