Aalst - Bloso +/- 60km

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
cimicke
Mountainbiker

Post by cimicke »

zondag de blauwe route gedaan, hier mankeren wel verschillende pijltjes, vooral waar ze momenteel de straat opengelegd hebben.
ik dacht oa juist vooraleer je Meldert binnenrijdt.
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

lj wrote: Het pijltje aan het denderpad waarvan hierboven sprake is volgens mij al opnieuw uitgetrokken en staat los tegen de eerste boom aan de linkerkant van het pad.
Aan dit paadje zal nog wat werk zijn : privé-eigendom, madam is vrederechter, wil alleen wandelaars zien passeren, nu passeert daar een BLOSO-route MTB, de pijltjes blijven verdwijnen. Rarara...
Ik insinueer niets, maar ik blijf dat verdacht vinden.
lj
Mountainbiker

Post by lj »

Heb net opnieuw de rode route gedaan en het pijltje was nu volledig weg.

Raar hé :drunk:

Zo hard heeft het nu ook niet gewaaid. :roll:

Enfin het snoeien is in elk geval gebeurd wat een heel wat minder netelige situatie oplevert. =D> and thumbs up voor de groendienst. Thx. guys.
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Ik heb vrijdagavond de blauwe en de groene gereden.
Was de eerste keer dat ik degroene deed, vind hem persoonlijk minder dan de blauwe. Maar allee, toch plezant om verschillende toeren te hebben vlakbij huis.

Op de helling die richting abdij van Affligem gaat ben ik me wel een bult verschoten! Ik reed op dat wegje, naast enkele struiken, ik hoor geritsel in de struiken en ineens springen er drie of vier van dees mannekes op het wegje:

Image

Die mannekes hebben precies niet rap schrik, die liepen gewoon met drie of vier achter mij. Heb effe doorgepeddeld want was serieus verschoten.....
t-light
Mountainbiker

Post by t-light »

Ik heb gisteren ook eens deze route gedaan. Begonnen in Erembodegem op de rode. Die was heel leuk, veel off-road maar toch goed berijdbaar (in tegenstelling tot eerdere berichten). Hoewel ik me kan voorstellen dat sommige stukken totaal onberijdbaar zijn in de winter/na veel regen.
Voorbij de golf in Aalst wel een pijltje gemist en daardoor plots op de blauwe route terechtgekomen. Aangezien we die toch gingen doen zijn we die blijven volgen. Deze was ook wel leuk maar héél slecht bepijld (aan de werken in Meldert is een pijltje verdwenen, daar moet je naar rechts op de kasseistrook, NIET richting Meldert!) en daardoor zelfs deze lus niet kunnen uitrijden (heel laat begonnen) en over de weg terug naar Erembodegem :(
Al bij al wel een heel goed en leuk parcours met relatief veel en leuke off-road stukken (hoewel de heel diepe single-tracks tussen de prikkeldraad er soms een beetje over waren) maar aan de bepijling moet vooral op de blauwe route dringend iets gedaan worden!
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Deere Power wrote:Ik heb vrijdagavond de blauwe en de groene gereden.
Was de eerste keer dat ik degroene deed, vind hem persoonlijk minder dan de blauwe. Maar allee, toch plezant om verschillende toeren te hebben vlakbij huis.

Op de helling die richting abdij van Affligem gaat ben ik me wel een bult verschoten! Ik reed op dat wegje, naast enkele struiken, ik hoor geritsel in de struiken en ineens springen er drie of vier van dees mannekes op het wegje:

Image

Die mannekes hebben precies niet rap schrik, die liepen gewoon met drie of vier achter mij. Heb effe doorgepeddeld want was serieus verschoten.....

das nen muishond zeker :-D
LanasDad
Mountainbiker

Post by LanasDad »

Sylvia Muishond zeker :lol:
Wat de blauwe route betreft; vorige week nog gecontroleerd maar toen waren er geen pijltjes weg! :evil: Waar juist ontbreken er pijltjes?
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

vrijdagnamiddag, de blauwe en de groene lus gereden :bounce:
schone route, mooi mooi =D>

blauwe route inderdaad pijltje(s) weg, zoals T-light zegt, in Meldert aan werken
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Volgens mij is er inderdaad aan de werken een pijltje weg, maar voordat je aan de werken komt staat er wel een bordje aan dat cafeeke dat je na driehonderd meter een veldwegje in moet....
t-light
Mountainbiker

Post by t-light »

Deere Power wrote:Volgens mij is er inderdaad aan de werken een pijltje weg, maar voordat je aan de werken komt staat er wel een bordje aan dat cafeeke dat je na driehonderd meter een veldwegje in moet....
Helaas had ik (op basis van het (veel te kleine) kaartje van bloso) voor gekozen om daar naar links af te slaan en dan komt je dat bordje helaas niet meer tegen maar rij je wel een kleine kilometer over heel slecht kasseien ;)

Maar voor de rest zoals gezegd een toproute! =D>
Post Reply