Goeie modderbanden...

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Riddick
Mountainbiker
Location: granville reeves xc/ sram x9 / Marzocchi mx pro 2007

NN 1.8

Post by Riddick »

Hey,

rij al enkele maanden met Nobby Nic 1.8 en zééer tevreden over.

rijdt goed in de modder en heeft héél weinig rolweerstand op asfalt.

schijnt ook niet zo snel te verslijten en is redelijk lekbestendig.

voor die prijs een zéér goede allroundband

grtz

Riddick
stevo87
Mountainbiker

Post by stevo87 »

ik ben een zeer tevrede michelin xcr mud gebruiker. weinig slijtage (met 1 achterband 3500 km gereden in allerlei omstandigheden)
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Voor de winter denk ik NN 2.1 voor vooraan (ik wil meer grip met mijn voorband) aan te schaffen en achteraan ga ik eerst met met smartsam 2.1 blijven rijden.
Indien onvoldoende NN 1.8 of 2.1 erop achteraan, ik zou liefst 1.8 hebben maar vrees een beetje voor het comfort (het zijn nog steeds 90kg op het achterwiel, meestal niet zo veel tractie problemen :-), deze moeten op minimum 3kg staan en nu rij ik op 2.7-2.8 met nen 2.1 )
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

@Hubertje:

volgend weekend Malmedy

Ik twijfel of ik een Barro Mud zou steken vooraan, blijkbaar niet zo goed bij boomwortels. Hoe zit het met de rolweerstand bij laat ons zeggen 3bar, of mag het meer zijn in die Mud?

dus ik denk aan,
voor: Barro Mud 1.7
achter: Barro Marathon 2.1

(weet jij een reden waarom ik een Marathon 2.3 zou gebruiken?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

ik zou geen specifieke modderband gebruiken in de ardennen.
Zet zo'n barro marathon vooraan in dezelfde maat als achteraan, eventueel ietsje platter.
Specifieke modderbanden hebben te weinig grip op steen en asfalt, en rollen niet goed. Je gaat het jezelf heel zwaar maken anders..
Just my 2 cents..
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Tinky-Winky wrote:ik zou geen specifieke modderband gebruiken in de ardennen.
Zet zo'n barro marathon vooraan in dezelfde maat als achteraan, eventueel ietsje platter.
Specifieke modderbanden hebben te weinig grip op steen en asfalt, en rollen niet goed. Je gaat het jezelf heel zwaar maken anders..
Just my 2 cents..
Ik begin er ook zo over te denken, merci.
Wat mij wel opviel: die Chinese in Houffalize reed met een Mezcal 1.9 achter, en een Mud 1.7 voor !!!, en superdroge omstandigheden!!! Reden?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Om op droge stenen veel grip te hebben of was het modder in Houffa ?
Bovendien, den ene rijder is den andere niet.
Ik rijd graag het hele jaar door met een aardige noppenband, da's kwestie van goesting.
Als ge u aan een chineeske moet gaan spiegelen ](*,) , gaat ge een plat neuzeke krijgen met die bandenkeuze..
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Ja wie weet,
Maar ik verkies meestal voor iets meer noppen en iets meer druk i.p.v. minder noppen of lagere noppen en dan vrij plat moeten rijden.
Ook liever smalle dan brede banden,
naar comfort kijk ik niet, 't moet zo goed mogelijk bollen en grip hebben.
(Met alle respect voor mensen die graag comfort hebben, maar mijn lichaam klaagt nooit, maar misschien binnen 10 of 20 jaar wil ik ook wel wat meer comfort he)

Soit, een nieuw Marathonneke dus...
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ik rij ook met NN 1.8 zowel voor als achter. Zolang de parcours niet droog liggen blijf ik er mee rijden. ze snijden door de modder en hebben een goede rolweerstand.

*edit*: na één deftige scheur in de flank en een afgescheurde nop met zo goed als nieuwe banden en op een druk van 2.5bar hou ik het voor bekeken om te rijden met die smalle bandjes. Liever een 2.1 en wat minder druk. :wink:
Last edited by nebraz on Thu 04 Oct 2007 23:58, edited 2 times in total.
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Vandaag voor vanvoor NN 2.1 gekocht! testritje van 50km gemaakt.
Man man, zoveel grip niet te doen. Je kan eigenlijk driftend door nen bocht gaan waarbij enkel het achterwiel schuift (smart sam). Het voorwiel verroert zich niet. Ook op boomwortels zeer goede grip en uitstekende stenen.
Gewicht is ook een pluspunt.
Voor iets te zeggen over de rolweerstand moet ik er iets meer mee rijden en de ideale druk zoeken.
Post Reply