Doe de stemtest

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

ach so.. ja dat kan wel eens vrij binnenkort al zijn.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

formax wrote:I second that!

Veel mensen staan er blijkbaar niet bij stil wat 'ze' binnen een regeerperiode omzeep kunnen helpen #-o
Ik denk dat we daar de laatste jaren al een mooi staaltje van gezien hebben (met dank aan paars :roll:).

Draai en keer het zoals je wil, democratie betekend nog altijd "de wil van het volk", en het is ronduit arrogant te noemen dat de andere partijen vinden dat ze de kiezer tegen zichzelf moeten beschermen met het cordon sanitair. Zoals hier nog al gezegd is, laat ze mee regeren, ofwel vallen ze compleet door de mand en dan is het gedaan met het vb, ofwel vallen ze niet door de mand en hadden ze dus wel degelijk het recht om mee te besturen. Elke andere partij krijgt die kans toch ook zonder dat ze op voorhand moeten bewijzen dat ze iets te brengen hebben (er zouden er anders nog maar weinig mogen regeren :roll: ).
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

De meesten hebben het tegendeel net bewezen :-)
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Het volk denkt zwart/wit, maar politiek is eerder grijs, die zwart/witte eis krijg je in een coalitie er nooit doorgedrukt want dan springt je regering. Dat vergeet het volk meer dan eens.
En in Belgie heb je maar 2 fascistische partijen: VB en Groen!. De rest is eerder centrum of net links ervan of rechts ervan.
En LDD is nog steeds een ongeleid projectiel, neem die maar eens op in eeen coalitie. Wanneer er moet gestemd worden en de tekst is niet naar zijn idee ondanks een regeeraccoord. Dan laat hij de boel springen, vrees ik.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

newbiker wrote:Het volk denkt zwart/wit, maar politiek is eerder grijs, die zwart/witte eis krijg je in een coalitie er nooit doorgedrukt want dan springt je regering. Dat vergeet het volk meer dan eens.
En in Belgie heb je maar 2 fascistische partijen: VB en Groen!. De rest is eerder centrum of net links ervan of rechts ervan.
En LDD is nog steeds een ongeleid projectiel, neem die maar eens op in eeen coalitie. Wanneer er moet gestemd worden en de tekst is niet naar zijn idee ondanks een regeeraccoord. Dan laat hij de boel springen, vrees ik.
Is het nu juist niet de bedoeling van een democratie om die zwart/wit meningen van het volk samen te brengen in een regering die dan voor een "grijze" oplossing moet zorgen ?

Daar is het volgens mij ook dat het de laatste jaren foutloopt, de huidige politieke patijen sluiten een groot deel van de bevolking uit door te weigeren van met het vb te regeren. hierdoor krijg je een regering die niet recht-evenredig is aan "de mening" van het volk, wat zich uit in nog meer ongenoegen (en nog meer vb stemmen).
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Rikske wrote: Is het nu juist niet de bedoeling van een democratie om die zwart/wit meningen van het volk samen te brengen in een regering die dan voor een "grijze" oplossing moet zorgen ?

Daar is het volgens mij ook dat het de laatste jaren foutloopt, de huidige politieke patijen sluiten een groot deel van de bevolking uit door te weigeren van met het vb te regeren. hierdoor krijg je een regering die niet recht-evenredig is aan "de mening" van het volk, wat zich uit in nog meer ongenoegen (en nog meer vb stemmen).
Ik vrees eerder dat de kiezer niet snapt dat die zwart/wit mening niet rechtstreeks kan toegepast worden en dat er daarom veel "proteststemmen" naar partijen gaan als vb.

Ik kan moeilijk geloven dat de vb-stemmers het volledige programma van het vb kennen. Stem jij op een partij die het patronaat terug alle macht, de vakbonden willen afschaffen, vrouwen wil verbieden om te werken en ze terug aan de kookplaat wil zetten, recht op euthanasie en abortus wil afschaffen?

Ik niet. Ik heb het gedacht dat we dan terugkeren naar de jaten 1850.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

newbiker wrote:
Ik kan moeilijk geloven dat de vb-stemmers het volledige programma van het vb kennen. Stem jij op een partij die het patronaat terug alle macht, de vakbonden willen afschaffen, vrouwen wil verbieden om te werken en ze terug aan de kookplaat wil zetten, recht op euthanasie en abortus wil afschaffen?

Ik niet. Ik heb het gedacht dat we dan terugkeren naar de jaten 1850.

En nu gade gij mij zeker vertellen dat gij alle punten kent van de partij waar gij op gestemd hebt [-X [-X Trouwens wat ge schrijft van het VB klopt helemaal niet, tenzij ge er zoals de madia ne draai aangeeft natuurlijk. #-o
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

ik heb een paar jaar geleden, ik weet niet meer voor welke verkiezingen, hun programma inderdaad volledig gelezen, en dit zijn de items die ik tot nu ervan onthouden heb, buiten hun "vreemdelingen buiten" standpunten.
En nee, ik ga ze niet terug opzoeken, ik weet wat ik toen gelezen heb, dat volstaat voor mij.

Denk nu niet dat ik de klassieke partijen liever heb, maar aangezien de stemming verplicht is, stem ik en mag ik kiezen tss cholera en pest (slik)

EDIT:

ben toch maar ff gaan rondsnuiten op google en kwam volgende info tegen:

http://www.lsp-mas.be/blokbuster/site/b ... storyid=42

http://www.gva.be/dossiers/-v/vlaamsblok/dossier.asp

http://www.blokwatch.be/images/FILES/manuscript1995.pdf
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Gf biker wrote:
En nu gade gij mij zeker vertellen dat gij alle punten kent van de partij waar gij op gestemd hebt [-X [-X Trouwens wat ge schrijft van het VB klopt helemaal niet, tenzij ge er zoals de madia ne draai aangeeft natuurlijk. #-o

ik ben geen manneke van 18 dat eergisteren voor de eerste keer gaan stemmen is. En voor je zegt dat de andere verkeerd is, doubble check yr sources: google is yr friend
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

@ newbiker: Geef toe dat uw bronnen niet objectief zijn. Je kon tenminste één link plaatsen naar de programmapunten die op hun site staan.

http://www.vlaamsbelang.be/21/
Post Reply