Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Heb al een jaar een camelbak mule. Die ik gebruik voor tt's en de langere tocht. Alles kan daarin en heb nog plaats over. Voor de kleine tochten neem ik nog steeds een drinkbus mee en dan zo een andere bus van bbb met wat materiaal in. Probleem is dat ik eigenlijk niet genoeg water kan meenemen met 1 drinkbus. Ik zou ook de mule kunnen meenemen, maar voor gewone ritjes in de week vind ik die te groot.

Oplossingen
-zadeltasje kopen zodat ik een bidonhouder meer heb. Maar dan hangt de mtb zo vol met drinkbussen, tasje,...
-andere cambelbak bijkopen die kleiner is. Ik vind het eigenlijk te zot om nog een tweede bij te kopen, maar zie niet direct een andere oplossing.

Had gedacht aan een rogue. Iemand ervaring mee? Krijgt ge daar nog wat materiaal bij zoals binnenband, bandenlichters, co2 bommetje, klein kettingponsje, gsm, portefeuille.
Of andere camelbak?

greetzz
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Ik heb sinds vorige week maandag een Camelbak Lobo.
Drinkreservoir tot 3L (als ik m echt tot den top vol doe) en 2.4L aan bergruimte in 2 delen.

Bovenaan krijg ik portefeuille, gsm en klein slotje in.
Onderaan steekt biba, multitool, kleine tang met nog enkele dingetjes, kettingpons en zakje met kleine onderdelen zoals bvb powerlink.
Een pompje steekt er aan de zijkant in.

Gisteren de Hagelandse chrono mee gereden. Eerste keer een lange tocht met de Camelbak en ben er enorm content van!!
Had 2.5L meegenomen omdat het warm zou worden.
In het begin weegt dat wel ff en doet da wa ombetant maar ik ben het dan ook niet gewoon om iets op m'n rug te hebben tijdes het biken.

Voorlopig nog geen enkel slecht woord over deze Camelbak =D>

Nog even ter info: heb m €77.50 betaald bij Van Eyck in Geel.

Grtz
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Verzetje wrote:-andere cambelbak bijkopen die kleiner is. Ik vind het eigenlijk te zot om nog een tweede bij te kopen, maar zie niet direct een andere oplossing.
Of andere camelbak?
deuter hydro lite 3.0
perfect om marathons te rijden
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Beny wrote:
Verzetje wrote:-andere cambelbak bijkopen die kleiner is. Ik vind het eigenlijk te zot om nog een tweede bij te kopen, maar zie niet direct een andere oplossing.
Of andere camelbak?
deuter hydro lite 3.0
ziet er ook een goeie oplossing uit. die heeft wel een riem rond de heup, dat heeft de rogue niet.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Verzetje wrote:
Beny wrote:
Of andere camelbak?
deuter hydro lite 3.0
ziet er ook een goeie oplossing uit. die heeft wel een riem rond de heup, dat heeft de rogue niet.
Heeft de Lobo ook ;)

Grtz
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

heb mij een week geleden de mule aangeschaft en heb hem gisteren getest in langdorp en ben er zeer tevreden over.
had er wel ma een liter ingedaan want 3 l voor een tocht van 40km is wa veel. maar ik heb hem gekocht in het vooruitzicht van langere tochten ( tussen 60 en 80 voor dees jaar en later mss meer) en voor de ardennen trips.
ook gebruik naar wandelen toe want dit is een andere bezigheid van me

kostprijs 84€ bij farrahd franz te koblenz ( duitsland)
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

op de expo in willingen kon je de mule en de blowfish, telkens model 2007, kopen voor 60euro
heb 3 stuks meegebracht voor collega's
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Ik heb me gisteren een Rockrider bij Decathlon gekocht ...
En ik denk wel dat ik daarmee zal toekomen.
2.5L waterinhoud
2 opbergplaatsen en nog wat ...
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Verzetje wrote:Heb al een jaar een camelbak mule. Die ik gebruik voor tt's en de langere tocht. Alles kan daarin en heb nog plaats over. Voor de kleine tochten neem ik nog steeds een drinkbus mee en dan zo een andere bus van bbb met wat materiaal in. Probleem is dat ik eigenlijk niet genoeg water kan meenemen met 1 drinkbus. Ik zou ook de mule kunnen meenemen, maar voor gewone ritjes in de week vind ik die te groot.

Oplossingen
-zadeltasje kopen zodat ik een bidonhouder meer heb. Maar dan hangt de mtb zo vol met drinkbussen, tasje,...
-andere cambelbak bijkopen die kleiner is. Ik vind het eigenlijk te zot om nog een tweede bij te kopen, maar zie niet direct een andere oplossing.

Had gedacht aan een rogue. Iemand ervaring mee? Krijgt ge daar nog wat materiaal bij zoals binnenband, bandenlichters, co2 bommetje, klein kettingponsje, gsm, portefeuille.
Of andere camelbak?

greetzz
Ik heb de rogue sinds een half jaar en ben er zeer content van. Dit is inderdaad wat je zoekt denk ik. Alles wat je opnoemt gaat er zeker in. Bovendien is er een waterdicht compartiment waar je je gsm en portefeuille kan steken. De watercapaciteit is 2.1 liter, wat meer dan genoeg is voor mij.

Greetz
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Ramboke wrote: Ik heb de rogue sinds een half jaar en ben er zeer content van. Dit is inderdaad wat je zoekt denk ik. Alles wat je opnoemt gaat er zeker in. Bovendien is er een waterdicht compartiment waar je je gsm en portefeuille kan steken. De watercapaciteit is 2.1 liter, wat meer dan genoeg is voor mij.

Greetz
En zit die goed vast op de rug?
Post Reply