origineel trouwkadeau....iemand een idee?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
woeters
Mountainbiker

origineel trouwkadeau....iemand een idee?

Post by woeters »

Hello,

Ik ben op zoek naar een origineel trouwkadeau... we zijn met 5 man en leggen elk 50€'kes.

Ik ga een vb geven,

Vorig jaar hebben we voor persoon x voor z'n trouw het volgende gedaan;

Tijdens het feest veel foto's genomen (natuurlijk). De dag na z'n trouw de foto's laten ontwikkelen. Vanaf dag 3 elke (werk)dag 5€ + foto in nen enveloppe en verstuurd naar persoon x. Hij heeft dus enkele maanden na zijnen trouw elke dag 5 euro ontvangen + ne foto.

Als er iemand nog zo'n ideekes heeft, altijd welkom!

Merci!
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

waar moet ik beginnen? :P

geld in muntstukken in filmrolletjes en dan in een blok beton gieten (niet zomaar int beton, je slaat de muntstukken kapot

geld bij een brouwerij gaan omwisselen voor leeggoed. Maak een mooi fort in de tuin van de trouwer met die bakken en decoreer met de lege flesjes

bak een gigantische taart/maak een gigantische emmer chocomousse met daarin het geld

vul een grote tractorband met geld, goed dichtdoen (pas op die dingen wegen als lood!)

haal een oude fiets uiteen met slijpschijf, vul alles tot en met lichten met geld, frame weer dichtmaken. De persoon zal er veel plezier in hebben.

ook leuk, maar iets sneller is de fun er af: draai het geld in een rolletje, dan in een klein potje. Stop in een grote ijskreemdoos met water en vries in. Stop de ingevroren ijskreemdoos in een emmer en vries in. Stop de emmer in een grote bak en vries in. Probleem is dat de trouwers hun geld krijgen als ze een dagje geduld hebben, zonder iets te doen.

Als je nog fratsen wil waar geen geld aan te pas komt, je roept maar! (valt het op dat ik in de chiro gezeten heb? :-D )
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Fijn, trouwcadeau's :drunk:

Dit jaar deden we enveloppen met tips

We kochten een oude auto voor 50€ en gaven die op de trouwdag cadeau als zijnde een "gezinswagen"
In de auto zat een envelop met een tip, via die tip en een sleuteltje kwamen ze bij de volgende envelop in een kastje aan een fit-o-meter.
Hier weer een tip en zo verder tot ze een 6-tal enveloppen moesten vinden. Soms makkelijk, soms ook moeilijk.
Uiteindelijk zat de laatste "gouden" envelop onder de nr.plaat van hun eigen auto. Hierin een waardebon van een autoafbraak voor de "gezinswagen" voor 50€ en een sms code voor het resterende geld.

Twee weken zijn ze bezig geweest.

Een tijdje terug deden we een fotozoektocht.

We namen op verschillende plaatsen (straal van 15km) foto's. Een foto van een grenspaal, een huis, een kerktoren, ....
Bij elke foto stond een vraag die enkel op te lossen was op de plaats zelf, met de oplossing hierop kwam er een rekeningnr. tevoorschijn en daar stond hun cadeau op gestort.
Dit kan je heel moeilijk maken.

Nog eentje van vorig jaar

We hadden een oude fiets en monopolygeld.
De fiets werd in stukken gezaagd, monopolygeld er in en terug ineen gelast. Hij moest dus de fiets terug open slijpen om aan het geld te kunnen. Vandaar dat we geen echt geld erin staken, er zaten wel briefkes in met een rekeningnummer dacht ik.
Hier hebben ze ook wel wat werk mee gehad.

De telefoonboeken

Een rekeningnummer telt 12 cijfers, je geeft gewoon 12 telefoonboeken af met in elke telefoonboek één cijfertje omcirkeld.

Lege bakken bier

Een lege bak bier kost 4.50€, dus met jullie bedrag kunnen er 55 lege bakken bier gekocht worden. Dit zijn 1320 lege flesjes.
Op de trouwavond geven jullie de 55 lege bakken af, de flesjes verstoppen jullie bij de trouwers hun thuis. Binnen of buiten zelf uit te maken :lol:
Als ze alles bijeen hebben doen ze de bakken bij de brouwer binnen en krijgen ze hun geld.
duff
Mountainbiker

Post by duff »

uw geld uitwisselen in kleingeld, vervolgens de muntstukken in dopselkes leggen van een bierflesje en toeduwen met een tang. Vervolgens alle dopseltjes in een emmer met steentjes steken. Zo moeten ze eerst tss de steentjes gaan zoeken naar de dopjes en dan kan het openbreken beginnen :)

het geld (of briefje rekeningnr) in een doosje steken en vervolgens in een houten bak +- 1 vierkante meter (nie te hoog) leggen en daarover vloeren. (heb ik persoonlijk al gezien en vonnek wel de max)

het geld wisselen in briefjes van 5€, vervolgens telefoonboek of ander dik boek nemen en om de zoveel pagina's een briefje leggen en vervolgens dat boek binnen geven in een drukkerij en laten volledig dichtlijmen aan de zijkanten.
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

Max Power wrote:waar moet ik beginnen? :P

geld bij een brouwerij gaan omwisselen voor leeggoed. Maak een mooi fort in de tuin van de trouwer met die bakken en decoreer met de lege flesjes

bak
die is echt wel geweldig ^^
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

kawa wrote: De telefoonboeken

Een rekeningnummer telt 12 cijfers, je geeft gewoon 12 telefoonboeken af met in elke telefoonboek één cijfertje omcirkeld.
MAN MAN MAN!!! ROFL!!! Ne mens zou schrik krijgen om te trouwen als ze u kennen... :-D

Wel origineel.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Balder wrote:

MAN MAN MAN!!! ROFL!!! Ne mens zou schrik krijgen om te trouwen als ze u kennen... :-D

Wel origineel.
ge moet er niet bijzeggen dat in elke boek maar 1 cijfer is, in sommige boeken 2 cijfers zetten en in andere boeken geen, op die manier moeten ze de boek volledig doorbladeren ipv te stoppen als het cijfer gevonden is
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Headshot wrote:
Balder wrote:

Wel origineel.
ge moet er niet bijzeggen dat in elke boek maar 1 cijfer is, in sommige boeken 2 cijfers zetten en in andere boeken geen, op die manier moeten ze de boek volledig doorbladeren ipv te stoppen als het cijfer gevonden is
Eerlijk gezegd zoudt ge van mij uw € 250 mogen houden als ge zo begint...
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

LOL, amai ni. Sommige dingen die ik hier lees zijn echt wel overdreven, het moet grappig blijven hé.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Gary Visser wrote:
LOL, amai ni. Sommige dingen die ik hier lees zijn echt wel overdreven, het moet grappig blijven hé.
Ik vind nog niks overdreven van de voorbeelden, je moet natuurlijk geen "bekakte" vriendenkring hebben natuurlijk. Je trouwt (normaal) maar één keer dus zowel de vrijgezellenavond als de trouwdag met het cadeau van de vriendenkring moeten speciaal zijn, om nooit meer te vergeten :wink:

Van elke cadeau dat wij gedaan hebben kregen we positieve commentaar, zowel van het bruidspaar als van de rest.
Post Reply