bikers in of voor omgeving Ellezelles, Wodecq, Mainvault,...
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- blubberduck
- Mountainbiker
Post by blubberduck »
ik ben van Avelgem en kom vele malen biken in het Pays de Collines, heb er zelf mijn eigen routes ......
favoriete plekjes zijn de bossen in en rond Frasnes.
afspreken met een streek biker zie ik wel zitten om misschien nog verdoken paadjes te ontdekken.
greetz
favoriete plekjes zijn de bossen in en rond Frasnes.
afspreken met een streek biker zie ik wel zitten om misschien nog verdoken paadjes te ontdekken.
greetz
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Wanneer rijden jullie nog eens? Ik rij dikwijls eens in die streek, maar dan op de koersfiets. Ik volg dan grotendeels de Route des Collines.
Met de MTB ken ik daar totaal mijn baan niet, maar ik heb vorig jaar de Chrono in Ronse gedaan en die passeerde door het bos aan het Musee van de Tour de France. Daar lagen idd schitterende paadjes, met pittige klimmetjes en afdallingen. Ik heb ook gezien dat er daar een MTB route is. De route 2.1 en 2.2 of zoiets.
Hebben jullie die al gereden?
Met de MTB ken ik daar totaal mijn baan niet, maar ik heb vorig jaar de Chrono in Ronse gedaan en die passeerde door het bos aan het Musee van de Tour de France. Daar lagen idd schitterende paadjes, met pittige klimmetjes en afdallingen. Ik heb ook gezien dat er daar een MTB route is. De route 2.1 en 2.2 of zoiets.
Hebben jullie die al gereden?
- anno53
- Mountainbiker
Ik heb de route 2.01 en 2.02 vorig jaar gereden. Het is werkelijk een prachtig parcours dat gerust in het rijtje van Wissant en dergelijke mag staan. Een kaartje vind je hier: http://cith.tourinsoft.com/upload/MEDIA ... 9220082.pd, andere routes in het Pays de Collines of le Tournaisis zijn op volgende link beschikbaar: http://www.tournaisis.be/web/FR/randonn ... ratif.aspx (VTT als discipline selecteren).
Als BBR/FBC 'baanjannet' is le Tournaisis mijn favoriete omgeving: Celles, Cordes, Anvaing , Frasnes, Wodecq, Havinnes, etc. Alhoewel ik waarschijnlijk in aanmerking kom voor de nominatie van ouderdomsdeken op dit forum ben ik nog maar 1 jaar aan het mountainbiken. Op de VTT reeds volgende TTs gereden aldaar: Bruyelle 11/11, Rumillies, Antoing, St Denijs (richting Mont St Aubert).
Fietsen in le Tournaisis of le Pays des Collines is altijd een beetje feest.

Als BBR/FBC 'baanjannet' is le Tournaisis mijn favoriete omgeving: Celles, Cordes, Anvaing , Frasnes, Wodecq, Havinnes, etc. Alhoewel ik waarschijnlijk in aanmerking kom voor de nominatie van ouderdomsdeken op dit forum ben ik nog maar 1 jaar aan het mountainbiken. Op de VTT reeds volgende TTs gereden aldaar: Bruyelle 11/11, Rumillies, Antoing, St Denijs (richting Mont St Aubert).
Fietsen in le Tournaisis of le Pays des Collines is altijd een beetje feest.