Banneux 10/06/07
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Na het uitbrengen van de stem deze morgen richting Banneux gebold met de wagen,we waren er pas tegen 10.30u.Ingeschreven en vertrokken voor de 45km
tot de eerste bevoorrading was het nog goed te doen
maar na de splitsing begon het pas eerst wa wortelpassages
met daarna wat afdalen een veel klimwerk.Ook de afdaling van de Ninglingspo zat er in,bijna beneden daar reed de brandweer voor mij uit. 
In Remouchamps ook nog de afdaling onder het viaduct gedaan en op het eerste stukske neer beneden ne serieuze koprol gemaakt.
Na 45km moe maar voldaan terug aangekomen aan de auto,ik vond het een redelijk zware tocht maar voor herhaling vatbaar.
De bepijling was ok. alsook de ravito's 4 stuks op de 45km,onderwegen ook veel Nederlands gehoord.
Fons met de kamera ook tegengekomen die reed ook achter de brandweer aan.
De vrouw heeft ook genoten van de wandeling die gemaakt heeft.

In Remouchamps ook nog de afdaling onder het viaduct gedaan en op het eerste stukske neer beneden ne serieuze koprol gemaakt.
Na 45km moe maar voldaan terug aangekomen aan de auto,ik vond het een redelijk zware tocht maar voor herhaling vatbaar.
De bepijling was ok. alsook de ravito's 4 stuks op de 45km,onderwegen ook veel Nederlands gehoord.
De vrouw heeft ook genoten van de wandeling die gemaakt heeft.
Goed om te horen dat je vrouw een mooie wandeling heeft kunnen maken. Ik hoop dat ze de bordjes zonder al te veel problemen heeft kunnen vinden.lucky7 wrote:Na het uitbrengen van de stem deze morgen richting Banneux gebold met de wagen,we waren er pas tegen 10.30u.Ingeschreven en vertrokken voor de 45kmtot de eerste bevoorrading was het nog goed te doen
maar na de splitsing begon het pas eerst wa wortelpassages
met daarna wat afdalen een veel klimwerk.Ook de afdaling van de Ninglingspo zat er in,bijna beneden daar reed de brandweer voor mij uit.
De vrouw heeft ook genoten van de wandeling die gemaakt heeft.![]()
Hier een beetje hetzelfde verhaal voor deze tocht. Ook voor de 45 gekozen, het was al laat genoeg, en het eerste gedeelte tot de de eerste bevoorrading was vrij "roulant", daarna kwam dat paadje met het fameuze wortelpartij, ik blijf dat een vervelend stuk vinden, het zat ook in de TT van Deigné. Het meest verrassende was het paadje langs de Amblève na de lange afdaling via de Ninglespo, dat kende ik nog niet. Helaas was het af en toe wat te modderig om overal doorheen te benen, maar een goede techniek was daar zeker nodig. Die afdaling bij het viaduct, daar ging de eerste van onze groep ook gelijk flink onderuit en dat stimuleert daarna niet echt...
Over het algemeen vond ik het tweede gedeelte van deze tocht zwaarder dan het eerste gedeelte, maar ik was ook wel blij om terug te zijn. Door de modder was het toch redelijk zwaar. Ik geloof dat er zo'n 900 hoogtemeters waren op de 45.
Had ook gekozen om de 45 te doen omwille van vaderdag optijd thuis te zijn.
Ergens iets verkeerd gedaan denk ik heb er 58op de teller staan, met als gevolg pas àm 14:30 thuis.
Maar toch kontent 58 km in 3:07 uur lijkt mij niet slecht gebold
Geeft een goedgevoel voor volgende week in Malmedy.
Wel serieuze dorst geleden onderweg na 10km bidon kwijt, dus aan de bevoorradingen dan maar goed bijgetankt, in totaal heeft dit 12 min. gekost, totaal tijd dus 3:19 uur.
Ergens iets verkeerd gedaan denk ik heb er 58op de teller staan, met als gevolg pas àm 14:30 thuis.
Maar toch kontent 58 km in 3:07 uur lijkt mij niet slecht gebold
Geeft een goedgevoel voor volgende week in Malmedy.
Wel serieuze dorst geleden onderweg na 10km bidon kwijt, dus aan de bevoorradingen dan maar goed bijgetankt, in totaal heeft dit 12 min. gekost, totaal tijd dus 3:19 uur.
Wat was zondag mijn eerste plicht? natuurljk mijn bikeske door de Ardennen sturen! Om 8.15 uur vertrokken voor de 60, en ik was precies helemaal alleen in de bossen (iedereen eerst stemmen zeker? ben zelf om 14.30 in Mol mijn plicht gaan vervullen). De eerste lus begon al meteen met die schitterende single-track via het uitzichtpunt recht naar beneden, de Vesder-vallei in (omgekeerd is dat ne fameuze kuitenbijter uit het WK Verviers). Via een lange klim over een brede privé-weg naar de 1° bevoorrading. Een pittige klim langs de draad van het dierenpark breng ons terug op het hoogplateau en via gemakkelijke wegen naar rust 2. Nadien terug een splitsing en groot feest. Jaja, eerst de Porallée, de dokkerweg over boomwortels, keien en door beekjes. In tegenstelling tot de meesten die dit haten (Julie ?) zorgt mijn beestje ervoor dat ik hier redelijk kan overvliegen (met en beetje overdrijving toch). Dan de klassieke Ninglinspo-downhill, gevolgd door die heerlijke en bijna nooit gebruikte 3 km single-track langs de Amblève. Glade wortels en dito rotsendeden me wel een paar keer afstappen. De klim uit de vallei met schitterend zicht op Ambève en Chefna-vallei bracht ons naar de derde bevoorrading. Via een supersnelle afdaling kwamen we in Remouchamps terecht. Ben nog wel even bij 3 pechvolle Mesotten-bikers gebleven : binnenbandjes op - nemen er nu in het vervolg wschl. 2 per man mee en steken iets sterkere bandjes dan de 300 gram Maxxis. In Remouchamps heb ik ze de kortste weg terug over de baan gewezen. Vriendelijke mannen en hoop ze nog eens terug te zien (misschien op één of andere marathon waar ik ze probeerde voor warm te maken). Via een smal asfaltbaantje naar boven gekropen om de toch wel gevaarlijke afdaling onder het viaduct te bereiken. Misschien toch een gevaarsbord ? bikers die hier voor het eerst komen, kunnen zich lelijk vergissen met hun beginsnelheid en dan in de eerste 2 bochten in de problemen komen. 2 hellingen verder lag de laatste bevoorrading - niet te lang blijven staan, want ze lag aan de voet van de serieuze kuitenbijter naar Cornemont. Daarna was het leed geleden.
Conclusie :
58 km - 1280 hm - avg 18,2 (voorbereiding Malmédy is hiermee accomplished)
goeie afwisseling van technische en gemakkelijke paadjes en wegen (als ze willen kunnen ze het hier o zo zwaar maken, maar met dit compromis stellen ze iedereen tevreden, hoop ik)
berijdbaarheid : ondanks de vele voorafgaande regen, was alles goed berijdbaar en was er gen modderploeteren bij
bevoorradingen : alle 4 overvloedig - overal en heel assortiment koeken en cakes, mueslikoeken, peperkoek en een batterij drankjes
afpijling : ok, maar kon hier een daar iets beter
Tot de volgende editie, met misschien weer een nieuwe variatie in deze onuitputtelijke bike-streek
Conclusie :
58 km - 1280 hm - avg 18,2 (voorbereiding Malmédy is hiermee accomplished)
goeie afwisseling van technische en gemakkelijke paadjes en wegen (als ze willen kunnen ze het hier o zo zwaar maken, maar met dit compromis stellen ze iedereen tevreden, hoop ik)
berijdbaarheid : ondanks de vele voorafgaande regen, was alles goed berijdbaar en was er gen modderploeteren bij
bevoorradingen : alle 4 overvloedig - overal en heel assortiment koeken en cakes, mueslikoeken, peperkoek en een batterij drankjes
afpijling : ok, maar kon hier een daar iets beter
Tot de volgende editie, met misschien weer een nieuwe variatie in deze onuitputtelijke bike-streek
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Ben een uur later vertrokken en wilde je nog inhalen.lowie wrote:Om 8.15 uur vertrokken voor de 60, en ik was precies helemaal alleen in de bossen
Verdomme tis me niet gelukt