9 juni regiotour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Ja, gisteren een leuke tocht gereden. Tot in de puntjes verzorgt georganiseerd (vlotte inschrijving, goed bepijld en waarschuwingen op de gevaarlijke plaatsen, uitgebreidde bevoorradingen). In het eerste uurtje nu en dan wat lichte regen in de nek, men kon met moeite van een echte bui spreken, maar daarna een mooi fietsweertje en naar het einde toe konden we zelfs soms onze schaduw zien. Samen gestart met Rock Rider, Lichterveldenoare, Dark Dingo, die jammer genoeg al snel gekwetst weg viel, en Vommie. We hadden ons ingeschreven voor de 130 km, maar door de weersomstandigheden gingen we met z'n vieren verder voor de 100km. Ik had een prachtige dag, al weegden de laatste 11 km wel zwaar door :-D .Nog een après samen met nog enkele andere forumbikers en dan huiswaarts. En nu uitkijkend naar de videobeelden die Rock Rider maakte.
@Vommie: bedankt dat ge zo vroeg wou opstaan
@organisatie: tot volgend jaar, en dan voor de volle 130km

Toton
barty
Mountainbiker

Post by barty »

hallo,
gisterochtend om 6u30 vertrokken in Zulte en er was behoorlijk wat sfeerverlichting en vuurwerk (of was het donder en bliksem) nauwelijks op de autostrade en worden we daar toch getrakteerd op een fantastische stortbui, waardoor collega Anglo Boy Patrick en mezelf luidop hetzelfde dachten... "het zal toch niet voor heel den dag zijn zeker"
Aangekomen in Zottegem geen spatje regen daar en we twijfelden zelfs om ons Kaweetje mee te pakken. Voor de zekerheid dan toch maar "waterdicht vestje" meegepakt en het bleek nodig te zijn. Tot in Geraardsbergen bijna continu in de regen gereden en dat vestje bleek niet echt waterdicht te zijn.
We zijn gestart met 3 Anglo Boys (Patrick, Steven en mezelf) eerst even goeiedag gezegd tegen Knurrebikers Lady aan de start (wie wou daar absoluut een foto van ons???)en dan vertrokken voor de 130 km.
Aan de Berendries recht naar beneden gereden wat ons spontaan deed denken "is dit wel normaal??". Neen dus, we hadden blijkbaar een bordje gemist, dus...terug naar boven en weer op het parcours geraakt.
Tussen Berendries en Muur snel even lekke band vervangen en naar hartelust mijne vélomaker verwenst wegens versnellingsapparaat bijna in de prak, gelukkig had ik een persoonlijke mechancien bij de hand die nogal handig is in die dingen, bedankt Patrick.
Waarschijnlijk hebben we daardoor de eerste bevoorrading gemist want na +/- 40 km in Geraardsbergen hebben wij pas de eerste bevoorrading tegengekomen.
De Muur... in stijl naar boven gereden (ik wel, anderen dan weer niet wegens te groot verzet, al rechtstaand en te gladde kasseien hihih, een slechte combinatie )jammer dat we niet de Kapelmuur deden.
Na de Muur tijdens de afdaling,van ik denk de Steenberg, redelijk spectaculair tegen de vlakte gegaan met als gevolg dat Steven vol in de remmen moest om mij te ontwijken of hij lag op mij (denk dat dat zwaar zou tegenvallen).
Na 60 km gemiddelde van 20,7 en ik dacht "is dat niet wa te rap?"Volgens Patrick en Steven dus niet en ze besloten elk hellingske aan te vatten met een sprintje, na iedere bocht weer vollen bak op te trekken enz. Nie met mij dacht ik, ik wil dat hier op mijn gemakske uit rijden en liet de jonge veulens maar begaan, (mijn moment zou nog wel komen)
Aan de voorlaatste bevoorrading Knurrebikers Lady even goeiedag gezegd en een duidelijke afspraak gemaakt hoe de taakverdeling zou zijn tijdens den après. (ik betaal den eerste en dan trakteert Lady, een mooie motivatie om de laatste 30 km aan te vatten)
Bij de laatste bevoorrading stonden mijn ploegmaten te wachten op mij wegens zij iets sneller dan ik.
Patrick zag al redelijk wat sterrekes. En voor Steven was dit het signaal om de laatste 11 km vollen bak te gaan rijden.
Uiteindelijk aangekomen in Zottegem met 124,6 km op de teller aan exact 21 gemiddeld, Patrick had ondertussen het kleur van een overrijpe tomaat(doseren is belangrijk naar het schijnt)
.Voor mezelf was het den eerste keer dat ik zo nen afstand aflegde (met de fiets hé) en ik was best tevreden, moe maar niet pompaf.
Den après was best leuk met een bbqworstje en een paar Tongerlo's (natuurlijk blonde, want...Blondes have more fun).
De omloop was prima, mooie verdeling weg - offroad. De bevoorradingen, zeker voldoende in aantal,echter het aanbod vond ik nogal beperkt. Gelukkig was er overal een toilet(+/-een halfuur verloren door darmtoestanden met ons 3)
Tegen 17 u terug in Zulte en klaar om de avond aan te vatten met de vrienden vol straffe verhalen.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Door de verkiezingen (subiet gaan tellen) was het kiezen: de Regiotour of de TT Gullegem. Hoewel die laatst ook zijn troeven heeft, het me niet beklaagd dat ik naar Zottegem ben afgezakt.

Ingeschreven voor de 130, maar samen met Rock Rider, Dark Dingo, Petanker en Vommie door het instabiele weer geplooid naar de 100. :oops: Enkel Slijkcrossertje ging voor de volle afstand. =D> Dark Dingo moest echter na enkele kilometers al opgeven door een blessure :cry: en moest ons ook vroegtijdig verlaten. Tussen Zottegem en Geraardsbergen had het beduidene meer geregend dan elders op het parcours en in Geraardsbergen nog wat regen gehad. De verkeerde bril mee en twee obligate valpartijen, gelukkig zonder erg.

Het parcours was gelijkaardig aan dat van vorig jaar. Golvend in het begin, tikkeltje meer baan dacht ik (ofwel valt het nu op omdat het in het begin was), naar het midden toe iets vlakker en meer offroad en de laatste 10km tussen Sint-Lievens-Houtem en Zottegem moordend vals plat. De hellingen gingen bijzonder vlot, geen probleem met de muur en ook op het laatste ging alles nog goed, afdalingen uiteraard minder. de bepijling was zeer goed, de pijlen hingen er al vroeg in de bochten. De bevoorradingen waren goed, net als bikewash en douches (in Zottegem). =D>

Het grootste deel van de tocht dus samengereden met RR, Petanker en Vommie (waarvoor dank). Petanker had vaak moeite om niet in het wiel van passanten te blijven plakken, terwijl Vommie zichzelf weer overtrof door de 100 te doen. Uiteindelijk nog goed doorgereden om ons niet te laten inhalen door Slijkcrossertje, wat net lukte. Verder nog een leuke après met bovengenoemde en ook nog met Scubaluc. Volgend jaar, normaal gezien terug, en hopelijk lukt dan wel de 130.
@Pompierke, ik wist dat ik u nog ergens gezien had toen je ons bijhaalde. Nu ik zal het misschien beter onthouden nu.
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Op de CD die ik heb gekregen staat alleen een tweetalige reclame voor Morgan Blue. #-o De gadgets van de vorige jaren (voor €7 en € 8 inschrijvingsgeld) waren veel beter, hier ben ik niets mee. ik had gehoopt dat er filmpjes van het parcour opstond. Ja natuurlijk rij je de regiotoer niet voor de gadgets.
stoned biker
Mountainbiker

re

Post by stoned biker »

Hallo,

De toer viel goed mee, zwaar maar goed. Ik heb de 130 km gedaan en heb de laatste 20 km toch wel serieus afgezien. Wss te snel gestart en iets te voluit gegaan op de hellingen. Goed ben toch blij dak hem heb kunnen uitrijden. Het gadget is idd niet wat ik er van verwacht had, maar goed, het is voor de toer zelf dajet moet doen. Organisatie was prima, tot volgend jaar!

128 km op de teller in 5 u 30.
AVG 23.1
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

ik was voor de 130 km gestart vanuit geraardsbergen met mijn vader maar door veel pech aan mijn pa zijn fiets, 3 platte banden #-o ( band die steeds van de velg liep)
wat achterstand gehad waardoor we door tijdsgebrek de 100 hebben gedaan.
organistaie was zeer goed, parcours in die richting was ook wel ok, aleen spijtig dat het parcours technish 0,0 voorstelt :-?
wel mooie toch voor de rest.
het was mijn 5 de deelname en volgend jaar kom ik weer. hopelijk zonder pech zodat we die 30 extra km kunnen doen.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Waren ook van de partij. Gestart in St.Lievenshoutem met vier clubleden met het gedacht voor de volle 130 km te gaan. Het begin tot aan de eerste controle in Zottegem een goed en droog parcours onder de wielen gekregen. We hadden nochthans al een ferme regenvlaag gehad, toen we nog op weg waren naar de start. Vanaf de eerste bevoorrading, waar we samen vertrokken zijn met enkele forumbikers onder leiding van Dark Dingo, is het beginnen regenen. Aan de splitsing (100-130) dan maar besloten om de 100 km te volgen. Foute beslissing zou achteraf blijken , want na een kwartierke hield het op met regenen en hebben we er geen meer gehad. Jammer, want zo hebben we de mooiste lus niet gedaan.
Mijn bikegenoten moeten dan gedacht hebben: " Aangezien er minder km's op den teller zullen staan , kunnen we dan een stukske rapper rijden ook ". Bijgevolg , hoe meer kilometers er op den teller kwamen , hoe rapper die gasten begonnen te rijden. "Den toerist " is blijkbaar in topform, maar wat wil je, aangezien hij de veertiendaagse" Ruta del sid" (Spanje) in de benen heeft.
Op een goeie 10 km van het einde, een kwartiertje extra rust, door herstelling van een lekke band. Vanaf dan was het aftellen naar het einde toe in St.Lieven Houtem.

Besluit : Schitterende tocht doorheen een mooie streek, met weinig technische stroken op het 100km-traject wel te verstaan. Een organisatie die tot in de puntjes verzorgd is en die niet overrompeld wordt , dankzij de verschillende startplaatsen. Een aanrader.

Groeties
Last edited by levensgenieter on Sun 10 Jun 2007 16:40, edited 3 times in total.
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

130 gedaan en aan km 25 voelde ik al dat het niet zo lekker zat met de benen. aan km 60 dan volledig beginnen afzien en sterk zitten twijfelen om dan maar de 100 te doen . toch nog goed gekomen en content dat ik dan nog de volle toer heb kunnen rijden. behalve de benen was de rest allemaal dik in orde
(o)
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

zaterdagmorgen wakker geworden met regen en onweer, uiteindelijk toch om 7u40 gestart in Denderhoutem zinnes de 130 te bollen. Tot een goed stuk voorbij erpe mere in de regen gereden maar 't weer is dan tamelijk goed omgeslagen. Bij de laatste splitsing mij bedacht en toch maar links afgedraaid naar de 100. Na de bevoorrading in Ninove met nog 11 km te gaan, mezelf geweldig tegengekomen ondanks de zo goed als vlakke finale. Blijkbaar mis ik nog wat trainingskilometers, ik had 99.86km aan gemiddeld 22.1 per uur. Organisatie was dik in orde, overal voldoende pijlen en ruime bevoorradingen. Gadget heb ik al weggesmeten :-D
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Zaterdag morgen in Zottegem verzameld met de steenbakkers, lichterveldenaere, jodelende medemens, petanker,...
(sorry alsk iemand vergeet)
Daar moeten vaststellen dat gezien de rare kuren vant weer de ganse bende de 100 zou bollen.
Ik ben dan maar alleen voor de 130 gestart :(
De eerste 10 km emmers!!!!! water in m'n nek gekregen, gelukkig had ik een extra jasje mee.
Na deze is het weer veel verbeterd en zag je de ondergrond gewoon opdrogen.
Maar ondertussen was ik wel al bezig met het kweken van visjes in m'n schoenen.
De eerste lus van de 130 vond ik al bij al nog best te doen, ik kan bij deze de Muur ook op m'n lijstje zetten :bounce:
Na deze lus heb ik het tempo wa verhoogd, de volgende 100 km zouden toch plat zijn :roll:
Daar ik alleen reed en de ondergrond droog en hard lag kon ik lekker gaan tempo rijden.
En m'n prooi reed met zekerheid voor me, de ganse bende die samen 's morgens hun staart hadden ingetrokken voor de 130.
Bij de laatste 2 controles niet te lang blijven staan, om niet koud te krijgen en om de spierkes goed op temperatuur te houden.
Bij het binnen rollen bleken de anderen ook nog maar net aangekomen te zijn 8)
De 130 moesten er 121 zijn maar waren er op m'n tellerke toch 128 km.
M'n voorop gestelde doelstellingen allemaal kunnen inlossen:
gem. 2 km sneller dan verwacht en flink onder de 6u gebleven.
Voor mij was het een geslaagde tocht :bounce: :bounce:
Na nog ne aprés met de bende voorzichtig naar huis getrokken.
Post Reply