Banneux hoort zeker bij de mooiste Ardennen-tochten en is dus een grote aanrader. Bovendien snel te bereiken (slechts een kwartiertje voorbij Luik). Uit een mailtje naar de organisatie blijkt dat de Ninglinspo er enkel als afdaling bijzit, maar dat ze in de buurt van de Amblève enkele onuitgegeven trajecten ingeschakeld hebben (in een extra lus van een 10-tal kilometer). Ik ken de streek daar vrij goed en ben dus benieuwd hoe ik er nog een 20-tal km kan (bijlappen training voor de RDHF, weet je wel)! Ik hoop zondag weer vele Ardennen-vrienden te ontmoeten bij deze sympathieke organisatoren.
Overigens kan je al om 8 uur starten en nadien nog gaan kiezen (bij ons toch tot 15 uur)
Banneux 10/06/07
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zoals Julie het al zegt heeft het daar in de streek Luik - Remouchamps al behoorlijk geregend (meer dan 20 mm en in Malmédy zelfs meer dan 40, maar zover komt de tocht niet) en het is nu (zaterdagmiddag) nog steeds aan het regenen. De ondergrond is wel rotsig of keiig en dus vrij goed berijdbaar - geen modderstoempen dus. Voor morgen is de kans op mooi weer vrij groot (volgens het KMI iets minder, maar die zitten er van alle voorspellers het meest naast)