Trainen op de rollen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

FRENS wrote:deze week ga ik voor het eerst mijn Tacx Basic eens uittesten. Hoe vast moet de rol tegen de band aan komen, is daar ergens een referentiepunt ? hulpmiddel ?
Da's een beetje zoeken, bij mij staat die hendel zo strak dat je zeer hard moet duwen om de rotor tegen de band te krijgen. Je moet er natuurlijk wel mee opletten dat het niet afbreekt, bij iMagic heb je nog zo'n programma dat aangeeft of het goed afgestelt staat ook.
Iig, ik heb sinds vorige week ook terug de rollen van onder't stof gehaald en er al direct ingevlogen, eerste 4 uur staan al op het schema :D
FRENS
Mountainbiker

Post by FRENS »

oké, merci

juist het antwoord op de tacx-site gevonden : Draai rol van de remunit aan totdat deze de band net aan raakt en draai vervolgens 3-3½ slag met de afstelknop verder. De fietsband mag niet slippen!
BIKER
Mountainbiker

Post by BIKER »

ik heb mij ook een tacx exel aangeschaft voor 390€ ,is dit een goedde prijs,in de winkel zegden ze dat dit een koopje is omdat de exel eruit
gaat en word vervangen door ander types. :roll:
nu nog het juiste pogram vinden en laat het dan maar regenen. :)
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

390 voor een excel is zeker een mooie prijs... kost normaal zeker 100 euro duurder... Adviesprijs ligt nog stukken hoger zelfs...
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Een vraagje:

Ik rij nu ook pas op rollen, maar ik zit altijd te wiebelen op de fiets. Ligt dit aan de buigzaamheid van het frame of heb ik de stelschroef om het wiel te klemmen niet hard genoeg aangedraaid?
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik heb ook rollen maar die worden aangedreven op de velgranden,nu heb ik crosmax'en met ceramische velg.
mijn vraag: gaan die rubberen wieltjes van mijn rollen niet snel slijten op die ceramische laag? iemand ervaring mee?
greetz speci
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Yakke wrote:Een vraagje:

Ik rij nu ook pas op rollen, maar ik zit altijd te wiebelen op de fiets. Ligt dit aan de buigzaamheid van het frame of heb ik de stelschroef om het wiel te klemmen niet hard genoeg aangedraaid?
Kan het zijn dat je cadans te hoog ligt of dat uw rollen niet stabiel op de grond staan?
Guest

Post by Guest »

Dat wiebelen is toch niet normaal hoor.
Ik steek wel altijd een goedkoop wiel en een oude band in de fiets voor ie op de rollen gaat.
Want als je veel watts moet trappen oefen je automatisch toch een zijdelingse torsiekracht uit op je fiets en volgens mij kan dat niet goed zijn voor je achterwiel dat geblokkeerd zit in je rollen.
Ook zet ik de rollen altijd vast op de vloer want anders begint het ding (aan een hoge cadans) gewoon vooruit te schuiven (staat wel op een houten vloer).
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

ivo wrote:...
Want als je veel watts moet trappen oefen je automatisch toch een zijdelingse torsiekracht uit op je fiets en volgens mij kan dat niet goed zijn voor je achterwiel dat geblokkeerd zit in je rollen.
...
Als je het over rollen hebt die uw achterwiel vastklemmen op de as, dan denk ik dat die torsiekrachten vooral door uw frame verwerkt worden en niet door het achterwiel. Kan je dan niet beter even een goedkoop frame steken? :D
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

ivo wrote:Ook zet ik de rollen altijd vast op de vloer want anders begint het ding (aan een hoge cadans) gewoon vooruit te schuiven (staat wel op een houten vloer).
Ik heb een gelijkaardig probleem op een gewone vloer, onder de fiets plaats ik zo'n lange mat van 1m breed, door die latexachtige ondergrond blijft de fiets stil - anders zit ik na een kwartier al een halve meter verder :roll:

T'is zelfs nog goed om zweet en vuiligheid van de vloer te houden.
Post Reply