Freeride Classic of Passportes du Soleil?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

2.35 is altijd single ply...

@braby: is zou 2.35 achter leggen en een 2.5 voor, dan heb je die extra grip voor de bochten toch. En in die fox past hij met nog veel ruimte over.

@madrista: ja ik rij op de spot achter een troep gekken op bigbikes aan... thx voor het compliment

@alletwee: denk eens aan bashguard in plaats van een grote plaat, anders is die grote plaat op het einde van de dag kaas!

greetz
bettes
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

msxx wrote:
mtb arno wrote: en over de inschrijving, moest je eigenlijk een mail of het een of ander ontvangen normaalgezien? of is het inschrijven gewoon waar jej je startplaats hebt gekozen? ik heb de betaling gedaan maar heb daarna niets meer ontvangen.
Onzeker? Hier kun je checken of je ingeschreven bent en betaald hebt :-D
merci voor de tip, heb het nagekeken en het is bij mij ook in orde :-D
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

bettes wrote:2.35 is altijd single ply...

@braby: is zou 2.35 achter leggen en een 2.5 voor, dan heb je die extra grip voor de bochten toch. En in die fox past hij met nog veel ruimte over.

@madrista: ja ik rij op de spot achter een troep gekken op bigbikes aan... thx voor het compliment

@alletwee: denk eens aan bashguard in plaats van een grote plaat, anders is die grote plaat op het einde van de dag kaas!

greetz
bettes
Echt waar zijn knappe bikes die Turners, heb met 1 gereden op de Happy bike days ( weet wel het model niet meer, had 150mm veerweg ESX ofzoiets )

Ikzelf ga dan ook voor 2.5 en achter 2.35 doen denk ik ( tenzij 2.5 achter zou lukken )

thx voor de tip ( bashguard ) zijn die Race Face'en goeie kwaliteit?
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

race face heeft zeker een goede kwaliteit, dacht juist ook een te bestellen. heb een drs kettingspanner op komst.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

@arno

heb ik met 4 of 5 gaten nodig? denk 4 hé? zal er dat dan maar opzetten hé, als nen ancien het me zegt :wink:

wa denk jij zouden 2.5 in men achterbrug geraken en niet van men wielen afrollen?

thx
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

MADRISTA666 wrote:@arno

heb ik met 4 of 5 gaten nodig? denk 4 hé? zal er dat dan maar opzetten hé, als nen ancien het me zegt :wink:

wa denk jij zouden 2.5 in men achterbrug geraken en niet van men wielen afrollen?

thx
Als je de cranks van je Santacruz hebt gebruikt heb je inderdaad 4 nodig. RF is goed en licht maar als je beresterk wil moet je een E13 bash kopen.

@arno: Waarom zou je een RF kopen als er een DRS onderweg is (en die zijn incl. een bash)...

Die band is een moeilijke, het zou kunnen zijn dat hij ertussen geraakt maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Dat is altijd proberen. Die downhill 2.5 zal waarschijnlijk wel stijf genoeg zijn om niet van je velg te rollen, maar je moet er rekening mee houden dat je ze op een xc velg legt...

greetz
bettes
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Arno zijn bestelde spanner is een occasie, zonder bashguard.
Verder kan een afgeslepen oud kettingblad ook dienen als bash.
En Madrista: IS 2.3 niet genoeg? :roll:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

jaat zene vo mij is 2.3 wel genoeg, maar gewoon omdat ze vertelden dat een 2.5 steviger was?
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

bettes wrote:
MADRISTA666 wrote:

@arno: Waarom zou je een RF kopen als er een DRS onderweg is (en die zijn incl. een bash)...

greetz
bettes
idd het is een okkasie en de bashguard is er niet meer bij #-o
ik ga denk ik een afgeslepen tandwiel gebruiken.
of moest er iemand nog een okkasietje liggen hebben :wink:
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

Neem dan maar een dik/breed tandwiel anders plooit het bij de eerste slag tot tegen je ketting en kan je niet echt vlot meer verder rijden... Dat was zelfs een probleem met de 4mm MRP platen :s Maar iets is beter dan niets!

greetz
bettes
Post Reply