OPENING SJOUWERS MOUNTAINBIKEROUTE TE KORTRIJK EN MENEN

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Samen met SuPaH Fly genoten van deze rit.

Dit is echt een aanrader en ik vrees dat de 47 km deze winter echt een lastige duivel zal zijn. :evil:

Verslagje op:
http://www.hinnaert.net/weblog_nl/2007/ ... 42007.html

Goed verzorgde organisatie van dit event, met bevoorradingen (ontbijt hadden we gemist wegens net iets te laat) en drankje achteraf voor de ronde prijs van 0€.

Wanneer wordt er nog ergens een route geopend in West-Vlaanderen? Wij zijn kandidaat tester !!! :drunk:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

pro team wrote:Kga ze binnenkort ook eens moeten rijden hé.
Kheb toch nen tijd in Lauwe gewoond en mijnen thuis is er nog steeds. Wel goe om dan van daar te vertrekken.

Passeert de route ergens in de nabijheid van Lauwe centrum of aan de kant van de white star???

Greetz
Steve :wink:
De route passeert in Lauwe maar niet aan het voetbalveld of in het centrum. Het dichtste paaltje van het centrum staat langs de leie (Lauwe- Wevelgem)
-->rijrichting menen.

Ik heb de route al een tweetal keer gereden en ze is zeker de moeite om eens te doen. Let wel op twee plaatsen op als je ze rijdt.
Ze start op twee plaatsen en die zijn ofwel centrum Marke (pijl naar links als je het centrum wil mijden) of Decathlon Kortrijk. (rechtdoor rijden als je twee pijlen ziet staan.
Als er iemand de volledige track wil stuur me dan gerust een PM.

Groeten Nebraz.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

nebraz M/29j. wrote: De route passeert in Lauwe maar niet aan het voetbalveld of in het centrum. Het dichtste paaltje van het centrum staat langs de leie (Lauwe- Wevelgem)
-->rijrichting menen.

Ik heb de route al een tweetal keer gereden en ze is zeker de moeite om eens te doen. Let wel op twee plaatsen op als je ze rijdt.
Ze start op twee plaatsen en die zijn ofwel centrum Marke (pijl naar links als je het centrum wil mijden) of Decathlon Kortrijk. (rechtdoor rijden als je twee pijlen ziet staan.
Als er iemand de volledige track wil stuur me dan gerust een PM.

Groeten Nebraz.
Decathlon Kortrijk, zou dat de dichtste aansluiting zijn voor Sint-Denijs ? Of kan er nog ergens dichterbij (bij Sint-Denijs dus) op deze route aangesloten worden ?

Die track, ge hebt dat toevallig niet in NGI-formaat ? Ge moogt ze anders gerust eens doorsturen ...
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

zanneis wrote: Decathlon Kortrijk, zou dat de dichtste aansluiting zijn voor Sint-Denijs ? Of kan er nog ergens dichterbij (bij Sint-Denijs dus) op deze route aangesloten worden ?
De boerhoevenmountainbikeroute (met start in Zwevegem of Kortrijk Lange Munte of Spiere Helkijn of Bossuit) heeft een verbindingsstukje eens je de Doorniksesteenweg bent overgestoken. Als je op het Hoge in Kortrijk bent op het einde van de Aubettestraat staat er waarschijnlijk een geel pijltje richting Sjouwersroute. In ieder geval ben je daar op vijfhonderd meter van de Decathlon.

De kwaliteit is gene vetten, maar op http://www.mtbroutes.be/images/kaart/Bo ... -kaart.gif kan je die route zien en je verbinding zit links net boven Bellegem. Dus vanuit Zanneis kan je al een heel stuk spelen om er te geraken.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Moustache wrote:
zanneis wrote: Decathlon Kortrijk, zou dat de dichtste aansluiting zijn voor Sint-Denijs ? Of kan er nog ergens dichterbij (bij Sint-Denijs dus) op deze route aangesloten worden ?
De boerhoevenmountainbikeroute (met start in Zwevegem of Kortrijk Lange Munte of Spiere Helkijn of Bossuit) heeft een verbindingsstukje eens je de Doorniksesteenweg bent overgestoken. Als je op het Hoge in Kortrijk bent op het einde van de Aubettestraat staat er waarschijnlijk een geel pijltje richting Sjouwersroute. In ieder geval ben je daar op vijfhonderd meter van de Decathlon.

De kwaliteit is gene vetten, maar op http://www.mtbroutes.be/images/kaart/Bo ... -kaart.gif kan je die route zien en je verbinding zit links net boven Bellegem. Dus vanuit Zanneis kan je al een heel stuk spelen om er te geraken.
Thx !! 'k Ga kunnen starten van aan mijn voordeur, de groene lust van de Boerhovenroute volgen tot in Kortrijk en dan aansluiten op de Sjouwersroute.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Idd zoals moustache zegt. Ofwel kan je ook een paar honderd meter de doornikse baan volgen (richting doornik) tot aan Bellegembos. Zo kom je op de groene bloso uit die ook richting St-Denijs uitgaat en het centrum zelfs kruist.

Helaas, ik heb enkel de tracks in Gdb-formaat staan.

P.S: Ik rij meestal in deze streek als training tijdens de week. Mocht je eens in de buurt zijn of van plan zijn om ze te rijden mag je mij gerust een PM sturen. Ik ken trouwens nog heel mooie (technische) alternatieven op die tracks die niet voor het grote publiek toehangkelijk zijn. :wink:
anno53
Mountainbiker

Post by anno53 »

Terug van de Sjouwersroute. Alhoewel ik van de streek ben, heel wat nieuwe paadjes ontdekt dit vooral rond Rekkem. Van de vrij recente bewegwijzering is er reeds ter hoogte van Aalbeke een paaltje uit de grond getrokken (langs het oude kasteelpark net voor de houthandel - UTM E31:516233.60 N31:5625081.40). Weet er iemand welke route er ter hoogte van Rekkem op de Sjouwersroute aansluit (gele pijltjes)?
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Heeft er al iemand een kaartje van de sjouwersroute? Ik kom er voorbij als ik van mijn werk kom en ik zou er graag eens enkele stukjes van doen.

Bart
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

anno53 wrote:Terug van de Sjouwersroute. Alhoewel ik van de streek ben, heel wat nieuwe paadjes ontdekt dit vooral rond Rekkem. Van de vrij recente bewegwijzering is er reeds ter hoogte van Aalbeke een paaltje uit de grond getrokken (langs het oude kasteelpark net voor de houthandel - UTM E31:516233.60 N31:5625081.40). Weet er iemand welke route er ter hoogte van Rekkem op de Sjouwersroute aansluit (gele pijltjes)?
Die gele pijltjes zijn de verbinding om de route op te splitsen, dus +/- 26 km.
anno53
Mountainbiker

Post by anno53 »

@jurgeng: thanks. :wink:

@tambar: op de parking van de Decathlon waar de route start (kant Doornik, laadkades van de winkel) staat er een kaartje. De route loopt ter hoogte van de houthandel in Aalbeke wel ietsje anders dan op het kaartje aangeduid tgv. het verleggen van enkele paadjes aldaar.
Post Reply