No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Joriss
Mountainbiker

Post by Joriss »

yeps, doe ik altijd. ik kap er wel een half bekertje verse vloeistof bij. Heeft nooit geen problemen gegeven.
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Nu 1.5 vind ik ook overdreven, maar 1.7 a 1.8 heb ik regelmatig mee gereden in de ardennen, met biba.
Veel meer grip in afdaling en beklimming, dus meer rendement.

Ge kunt ook op 4 bar rijden dan hebt ge nog minder weerstand of slicks??? Maar uwe grip is ook weg, uw rendement is hoog op asfalt maar op het terrein [-X

De basis van UST is om met lagere druk te kunnen rijden en meer grip te krijgen.
KLU
Mountainbiker

Post by KLU »

Had het ook niet makkelijk , maar eens je de truc beet hebt is het eigenlijk heel eenvoudig . Heb Vredestein Black Panther's op Mavic XM819 opgelegd. Eerst met binnenband (een 4-tal uren) , bb eruit , band op 4 bar druk met compressor gebracht (via het sclav-ventiel) , terug afgelaten , Notubes erin (75ml) , op druk gebracht , herhaaldelijk geschudt en gedraaid en voilà .
Na de zeepsop-test : geen lek te bespeuren!
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Met 1,7 bar rij je zo hard je velgen kapot op stenen...
Zelfs al valt er mee te rijden (ik reed ook met bibas lang 1.8 )
Last edited by Hubertje on Tue 05 Jun 2007 07:42, edited 1 time in total.
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

bij een bandenwissel na iets meer dan drie maanden met NN kwam ik dit tegen:
een kristal van ongeveer anderhalve centimeter hoog in mn band :-)
heeft dat nog een gaten vullende werking of had ik al meer product moeten toevoegen?
of kwam dit erin omdat ik er teveel notubes in gedaan heb (ok ik deed er meer dan een schep in, in een tubeless NN band, rij niet graag lek...)
positief: in een schwalbe NN was na meer dan 3mnd nog alle vloeistof vloeibaar en meerdere doornen kunnen uithalen die direct door notubes opgelost werden
bij het monteren van een nieuwe band, kan ik die overblijvende vloeistof dan hergebruiken (kristal eruit halen vermoed ik?) of best volledig nieuwe vloeistof?

hieronder een fototje van het kristal ;-)

Image
Image
Image
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Ziet er wel erg goor uit :-?

Ik denk dat je er gewoon teveel hebt ingedaan, en dat ook nog met een tubeless band, die hebben sowieso al wat minder nodig omdat die beter "pakken" bij de velgrand. Ik heb er zelf 1 schep ingegooid en werkt perfect, hoor ook nog een beetje vloeistof kletteren dus dat zit wel goed. Je kunt de vloeistof hergebruiken, zou m wel nog even filteren. Nieuwe vloeistof is natuurlijk beter, maarja als je niet meer veel hebt...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Beter twee keer een kleine hoeveelheid, dan één keer een grote schep. Ik heb 't zelf ook ondervonden (zelfde kristalvorming) :lol:
Rollo
Mountainbiker

Post by Rollo »

Rij sinds begin dit jaar ook met een tubeless kit (Mavic XC 717disc, DT Swiss tubeless kit & Geax Barro Marathon High performance banden (de plooibare dus)).

In het begin, bij montage, de achterband eraf gevlogen. Nadien na 2 ritten opnieuw de achterband eraf gevlogen. Heb dan via LBS nieuwe achterband gekregen (zou kunnen dat die nie 100% mooi rond/recht was). Nu, met achterband geen probleem.

Zondag na 200meter (kzal nog eens een toertocht gaan rijden :evil: ) voorband er vanaf gevlogen.
Zat nochthans genoeg druk op (ergens rond de 3 kg) en zat mooi recht op de velg (van begin dit jaar tot nu dus geen probleem gehad met de voorband).

Begin te denken dat het aan mijn velgen ligt, maar ben dus nie zeker.
Van de week eens een nieuw busje latex gaan halen en nog maar eens een poging doen zeker... :roll:
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Hubertje wrote:Met 1,7 bar rij je zo hard je velgen kapot op stenen...
Gewone banden zonder biba ga ik niet onder de 2.5bar anders zwabberen ze als nen aap.

UST rijd ik 1.8bar (incl no tubes) en dat rijd perfect
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Der Gertus wrote:
Hubertje wrote:Met 1,7 bar rij je zo hard je velgen kapot op stenen...
Gewone banden zonder biba ga ik niet onder de 2.5bar anders zwabberen ze als nen aap.

UST rijd ik 1.8bar (incl no tubes) en dat rijd perfect
Vind ik ook, al af en toe gestopt onderweg omdat de druk te laag stond, zwabberen is inderdaad het woord. Vreemd want toch dik 2.5 bar in de band....
Gewone banden zijn natuurlijk minder stevig dan de tubeless, maar zo gaat het nut toch wat verloren.
Je moet dus op zoek naar een biba buitenband die stevige flanken heeft en niet te zwaar #-o
Post Reply