Niew fietske voor tom boonen van half miljoen euro !!!!!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Puyol wrote:ik heb het volledige topic gelezen hoor
en ben zeer goed op de hoogte dat de mal waarin de fiets
moet gegoten worden aleen al 0,5 miljoen kost
maar dat er dan een fout zit in heb balhoofd vind ik wel erg
voor specialized.
idd zeer triestig voor een veloke dat er een fout zit voor zoveel geld #-o
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Je mag er nog zoveel geld tegen smijten als je wil om de research te doen, alleen door effectief te testen in koers zal je de fiets kunnen beoordelen.

Je kan het een beetje vergelijken met bij ons op het werk. De ingenieurs komen in geuren en kleuren uitleggen aan de gewone werkmens hoe ze iets moeten monteren. Allemaal mooi op papier, tot je het betreffende stuk in het echt moet monteren en het totaal niet past of er speling op zit. Dan komen ze eens lachen dat volgens hun papier alles perfect in orde is... Dan moeten wij beginnen uitleggen hoe ze het beter kunnen maken. Net zoals Boonen nu doet naar Specialized toe.

Specialized kan er trouwens alleen maar beter van worden, hun kennis ivm het verwerken van carbon wordt nu op de proef gesteld. Uit gemaakte fouten kan je leren. Wees dus tevreden dat uw volgende Specialized weer iets beter zal zijn. :wink:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

freezy wrote:Je kan het een beetje vergelijken met bij ons op het werk. De ingenieurs komen in geuren en kleuren uitleggen aan de gewone werkmens hoe ze iets moeten monteren. Allemaal mooi op papier, tot je het betreffende stuk in het echt moet monteren en het totaal niet past of er speling op zit. Dan komen ze eens lachen dat volgens hun papier alles perfect in orde is... Dan moeten wij beginnen uitleggen hoe ze het beter kunnen maken. Net zoals Boonen nu doet naar Specialized toe.
Dat is nu net het verschil tussen een goeie ontwerper en een ingenieur...
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

[offtopic] nu nie tegen ingenieurs beginnen é :wink: [/ontopic]

ik denk dat het maar logisch is dat er bij prototypes niet alles van de eerste keer juist kan zijn, en dat er dan aangepast moet worden dat is dan maar normaal hé, ik denk niet dat er veel frames worden gemaakt die van de eerste keer precies in orde zijn
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

hallo???
kunnen ze daar bij specialized nu geen fatsoenlijke fiets maken?
ik vind dat ronduit een schande,productiefoutje
een geluk dat ze daar met met mijn geld niet sollen
het enige voordeel is dat een recall niet moeilijk is :evil:
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

jimi wrote:een geluk dat ze daar met met mijn geld niet sollen
En aan wie denk je dat ze al die kosten doorrekenen?

Denk dat alles nu een beetje uitvergroot wordt. Door de eerdere problemen springen de journalisten er natuurlijk gretig op als er iets mis gaat. Zeker nu Tom niet in buitenaardse doen is. Ik denk dat zo'n dingen met andere merken ook wel gebeuren.
Herder Timmy
Mountainbiker

Post by Herder Timmy »

een productiefout is zeker mogelijk als je als consument een koopt.
Maar ik vind niet als je al die kosten doet om
een speciale persoonlijke fiets te maken dat er daar ook
een productiefout mag inzitten.
Cooperke
Mountainbiker

Post by Cooperke »

Heeft Hij dan niet eens voor de koers met die fiets gereden dat ie dat dan al wist ? Een rally of circuit piloot doet toch ook een testrit op voorhand.
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

stond in de krant vandaag !! :P

Over zijn Specialized-fiets wou hij het al helemaal niet meer hebben. 'Dat aluminiumkader waarmee ik de klassiekers reed is goed. Het carbonframe hangt in de camion. Wordt de constructiefout in het stuur eruit gehaald, dan test ik het. Maar ik wil niet drie dagen voor de Tour alsnog op een nieuwe fiets beginnen. Neen, daarvoor is de Tour net iets te belangrijk.'

bert
Post Reply