Veldrijden

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

die zijn immens duur.. En je moet zelf het profiel aanleveren ook.
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

bieste wrote:Een griffo is meer een semi-slick. Dus geschikt voor droge omlopen. De rhino is dan weer de modderband onder de tubes. :lol:

Hier zijn ze te koop voor 40£.
Bij mijn LBS kun je die ook kopen http://www.fietsenopsomer.be en dan bij promoties naar onder toe staan zowel de rhino's als de griffo's
Zeer goede banden trouwens! Kost een dugast geen €100 per tube?
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Als hij dugast bedoeld wat ik ook al dacht heb ik geen interesse.

Dat zijn al geen banden en ik heb banden nodig, geen tubes...

Challenge maakt banden?
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Ik zie dus net dat ze ze in tube's en banden maken.

Die interesseren me wel...

Als je weet dat ik al modderbanden heb en dan nog 2 paar wielen over zou hebben.

Wat dan?
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

MARTINI wrote:Ik zie dus net dat ze ze in tube's en banden maken.

Die interesseren me wel...

Als je weet dat ik al modderbanden heb en dan nog 2 paar wielen over zou hebben.

Wat dan?
Zou je eventueel beide profielen van Challenge kunnen kopen, maar als je van je geaxen tevreden bent zou ik niet speciaal nog een paar Challengen kopen. Ik dacht trouwens dat ik ooit Vervecken heb zijn rijden met banden met dezelfde kleur van flanken als die geaxen (wist toen wel niet dat het geaxen waren :-) ) dus ik denk wel dat ze volstaan hoor.

Ik zie dat je trouwens ook een nieuweling bent zoals ik. Je zocht een forum over cyclocross eh? registreer je dan zoals ik op http://www.wielerjeugd.be/forum Dat is een wielerforum met alle wielersporten maar voor de jeugd dus. (Ook daar is mijn naam Rockrider_xc)

Grtz
[/url]
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Waarom heeft een bandenbedrijf zoals Challenge geen site?
Dan vraag ik me toch af wat de bazen van die onderneming in hun hoofd hebben...

Graag zou ik meer willen weten over Challenge banden...
BORCHETTO
Mountainbiker

Post by BORCHETTO »

Vredestein heeft cyclocrossbanden, met nagenoeg hetzelfde profiel als de gewone Dugast Typhoon tube, verkrijgbaar in 30 en 34mm breedte. Maar deze kosten ook ong 30 euro 't stuk. Reken daar dan nog een soepele latex binnenband bij, en je ligt ook al aan een redelijk hoge prijs. Ook Vittoria heeft crossbanden met een mooi crossprofiel, alleen als het écht nat is.

Voor crossen blijft hoe dan ook een tube het best. Veel minder kans op doorstootlekken, en mogelijkheid om met véél minder druk te rijden.

Indien dugasten te duur zijn zijn de gommittalia tuben een goed alternatief, ook in verschillende breedte te krijgen en met een goed all-round profiel (bij benadering dit van Dugast Typhoon).

De dure Dugast Rhino tubes komen écht alleen goed tot hun recht in écht extreme modder. De meeste profs proberen deze tubes zo weinig mogelijk te gebruiken, omdat door het hoge en ver uiteenstaande profiel de rolweerstand hoger is.

ps Challenge heeft wel een website www.challengetech.it
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

BORCHETTO wrote:Vredestein heeft cyclocrossbanden, met nagenoeg hetzelfde profiel als de gewone Dugast Typhoon tube, verkrijgbaar in 30 en 34mm breedte. Maar deze kosten ook ong 30 euro 't stuk. Reken daar dan nog een soepele latex binnenband bij, en je ligt ook al aan een redelijk hoge prijs. Ook Vittoria heeft crossbanden met een mooi crossprofiel, alleen als het écht nat is.

Voor crossen blijft hoe dan ook een tube het best. Veel minder kans op doorstootlekken, en mogelijkheid om met véél minder druk te rijden.

Indien dugasten te duur zijn zijn de gommittalia tuben een goed alternatief, ook in verschillende breedte te krijgen en met een goed all-round profiel (bij benadering dit van Dugast Typhoon).

De dure Dugast Rhino tubes komen écht alleen goed tot hun recht in écht extreme modder. De meeste profs proberen deze tubes zo weinig mogelijk te gebruiken, omdat door het hoge en ver uiteenstaande profiel de rolweerstand hoger is.

ps Challenge heeft wel een website www.challengetech.it

sorry, bedoelde idd Dugast :)

prijzen varieren vanaf 55 tot 110 euro - naargelang het type.

kies je bandjes, zeker geen Vittria...... duur wel, op papier goede crossbanden, ook voor nat weer.. in de praktijk als er veel modder is (je betaald wel voor modderbanden) geen spoor mee te houden.
te duur voor teweinig kwaliteit.
verder moet je rekeing houden met de hoeveelheid modder.
een goed profiel is onmisbaar, MAAR hoe meer modder, te verder het uit elkaar moet.

gommittalia tubes , worden ook meer gebruikt. een wat budgetvriendelijkere tube, die toch wat in de buurt komt van Dugast. (al is er nog wel een klasseverschil)

Vittoria crosstubes zijn gewoon waardeloos, en geschikt voor een droge omloop. modder = problemen, vallen, schuiven,...

bandjes zijn er ook van Michelin, al zijn deze te mijden. modderbandjes waar je niet mee rechtblijft...tsss.

ivm bandjes, heb ik goede reacties gehoord over de Vredesteins.
maar wil je goedlopend kwalitatief gaan, dan moet je toch tubes nemen. deze zijn flexibeler, wat de ligging nog verbeterd. en het beste materiaal word onder de tubes gamaakt wat betreft cyclo-cross.
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Ik heb hier zoveel paar wielen liggen voor banden dus moet ik wel banden nemen, het geld is er niet om dit te veranderen.

Met de Tubes info ben ik dus niet maar ik moet wel zeggen Dat ik van de Vittoria Cross XG Pro (Modderbandjes) erg content ben...

Dus zou ik graag een concreet antwoord willen zonder omwegen dat ik dan een eindconclusie kan maken.

Paar1: Vittoria Cross XG Pro 32"
Paar2: Vittoria Cross XG Pro 32"¨
Paar3: ????
Paar4: ????

Nogmaals: Enkel banden.
Dus voor de modder ben ik voorzien.

Nu wil ik dat jullie de vraagtekens invullen met mischien een kleine verklaring bij.
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

paar 3 : michelin cross dry (semislick) : ik ben er heel content van maar gebruik ze zeker niet als het nat is

paar 4 : geax blade : beste modderbandjes die ik ken, rolweerstand is ook nog dik in orde =D>
Post Reply