Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

t was de moeite, volgende keer toch maar meer boef meenemen (had een klein koekje bij :-? )
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

het was zeker en vast zeer mooi ritje, 1x op men bek gegaan in een steile bergaf. :oops:

devil biker goed en op tijd thuisgeraakt?
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

tuulijk date, den deze geraakt altijd thuis al is het kruipend maar er geraken zal ik er.
in vervolg meer voedsel meenemen das een les dat ik vandaag geleerd heb :lol:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Frenske en ik hebben vandaag ook de drie lussen gereden.

We zijn vertrokken met de blauwe lus aan sportcentrum Duinenhof in Kasterlee.
Overgang van blauw naar groen was duidelijk, maar nog altijd geen hoog fungehalte gehad. Overgang van groen naar rood ging ook goed, en de rit begon iets interessanter te worden. Eenmaal op rood ging het fout.
Op een gegeven moment passeerden we het Netepark in Herentals en dit ligt eigenlijk niet op de route maar is een verbindingsroute. Ergens fout gereden dus. Het laatste stuk voor we fout reden was een tof stuk. Terug gedraaid en opnieuw de route aangepikt aan het treinspoor.
De overgang van rood terug naar groen liep ook niet vlot, op een gegeven moment herkent Frenske een stuk, dus de splitsing gemist....
Terug en groen gevonden, nu kregen we eindelijk die single tracks waar men het altijd over heeft, tof!
Uiteindelijk een duidelijke splitsing naar blauw en eenmaal aan de auto hadden we 41km dus toch een 6 tal km's gemist.

Route was niet slecht maar vond het ook niet de moeite om nog eens terug te keren. Het ligt iets te ver van huis en concurreert haast met de Ardennen en dan weet ik volgende keer wat ik moet kiezen.
dCore
Mountainbiker

Post by dCore »

Daarstraks volledige toer gereden voor meeting. perfect 40km op de teller en rond de rode toer liggen enkele ZEER pittige stukjes... heerlijk gewoon.

ik sta weeral te :bounce: om er noggis gaan te rijden... maar dan enkel die stukjes rond rood, daar ben k wel extreem hard voor te vinden :lol:

SjoerieMoerie & strikybart hebben daar enorm mooi verkenningswerk gedaan!!!! petje af =P~ =P~ =P~
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

kawa wrote:We zijn vertrokken met de blauwe lus aan sportcentrum Duinenhof in Kasterlee.
Om hoe laat? Wij zijn daar ook vertrokken om 14u (was er om 13u45)
kawa wrote: Eenmaal op rood ging het fout.
Op een gegeven moment passeerden we het Netepark in Herentals en dit ligt eigenlijk niet op de route maar is een verbindingsroute. Ergens fout gereden dus.
Das wel serieus mis ja.. ik denk dat het was toen jullie op een asfalt stuk naar beneden reden (links ligt trouwens ne singletrack parrallel, veel leuker)

Je moet daar die open plek met zand op (kunnen wel eens auto's staan) en dan zie je rechts een open gat tussen struiken.. daar staat ook ne pijl..

kawa wrote:Het laatste stuk voor we fout reden was een tof stuk.
De rode is het beste, maar ge kunt het zelf nog veeel beter maken mits terreinkennis

kawa wrote: De overgang van rood terug naar groen liep ook niet vlot, op een gegeven moment herkent Frenske een stuk, dus de splitsing gemist....
Op een gegeven moment kom je uit het bos voor het bergje met de kapel boven (je krijgt zo'n stukje kasseien en dan klinkers en dan de spoorweg) het is over het spoor links. Er staat wel degelijk een groen pijltje aan de linkerkant van de weg :-)
kawa wrote:Terug en groen gevonden, nu kregen we eindelijk die single tracks waar men het altijd over heeft, tof!
Groen op de terugweg naar kasterlee is zeker een tof stuk, maar er geldt hetzelfde als voor rood..

kawa wrote:Uiteindelijk een duidelijke splitsing naar blauw en eenmaal aan de auto hadden we 41km dus toch een 6 tal km's gemist.
Zoals alle splitsingen staan aangegeven op de terugweg naar kasterlee. Ik vind ook wel dat die borden met splitsing erop als je van kasterlee richting herentals beter zijn.. maar ik ken de route goed genoeg zodat ik eigelijk niet naar die pijltjes moet zien
kawa wrote:Route was niet slecht maar vond het ook niet de moeite om nog eens terug te keren. Het ligt iets te ver van huis en concurreert haast met de Ardennen en dan weet ik volgende keer wat ik moet kiezen.
Dit is natuurlijk niet vergelijken met de Ardennen. Onze eigen uitgestippelde route is wel wat pitteger :bounce:

Het is gewoon het beste qua blosoparcour dat hier in de kempen te vinden is. Lille, Merksplas en Dessel verbleken hierbij.

dCore wrote:Daarstraks volledige toer gereden voor meeting. perfect 40km op de teller en rond de rode toer liggen enkele ZEER pittige stukjes... heerlijk gewoon.

ik sta weeral te :bounce: om er noggis gaan te rijden... maar dan enkel die stukjes rond rood, daar ben k wel extreem hard voor te vinden :lol:

SjoerieMoerie & strikybart hebben daar enorm mooi verkenningswerk gedaan!!!! petje af =P~ =P~ =P~
Merci ;)

aresius wrote:het was zeker en vast zeer mooi ritje, 1x op men bek gegaan in een steile bergaf. :oops:

devil biker goed en op tijd thuisgeraakt?
Oooh heb ik iets gemist? Waarda?

Kheb u nog zien wegrijden na huis.. zat toen op de brug over de autostrade :-)
devil biker wrote:t was de moeite, volgende keer toch maar meer boef meenemen (had een klein koekje bij :-? )
Het is iets meer op en af als de bloso eh roel ;) En ook minder stukken om te recuperen :-)

Mijn conclussie:
Het parcour is tof en toch een beetje zwaarder dan de blosotour. Ik ga nog één stuk op groen knippen en in ruil twee bergjes meer in rood steken denk ik...

Nu dat we 'm helemaal gereden hebben valt het mij op dat er eigelijk alles in zit:
- Los zand: Zelfs met dien regen zitten er paden in waar ge echt moet stoempen.. benieuwd wat het deze zomer gaat geven :lol:
- Minder onroad: Er zitten nog wel 2 stukken in die ik liever niet had, maar het is niet haalbaar om ze eruit te halen.
- Minder rechte brede zandpaden: Er zijn er nog wel (er moet ergens recup zijn), maar er zijn er vervangen door singletracks of golvend terrein..
- Meer HM's: Ik denk iets van een 200HM ipv de gebruikelijke 125. Bart twijfelt hier aan, ik niet.. we zullen zien wat de hoogtemeter zegt.. (het kunnen er zelfs nog meer zijn :lol: ). Dikwijls gaan de HM gepaard met wortels zowel naar boven als naar beneden en ook trapjes!
- Minder modder: de lange modderstrook op blauw is eruit!
- Meer singletracks: op ondermeer groen gaan we naar de klassieke singletracks via andere smalle paden. Groen is nu echt bijna helemaal singletrack! Ook de zandweg op de terugweg naar kasterlee is vervangen door singletrack met op het eind leuke heuveltjes! We sluiten ook af met singletrack die volgens dCore voor gene meter bollen..

Wel spijtig dat ik zonet een gebroken spaak vaststelde #-o
dCore
Mountainbiker

Post by dCore »

gij gebroken spaak...
StrikyBart woensdag slag in't wiel van een zandduik... (was maar kleintje maja)
Ikke trapas naar de kloten...

das bedore ni min :evil:
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Moet veel volk komen daar in herentals...
Heb 3 drinkbussen zien liggen.

Voor 2de keer tour gereden, maar verkeerd rijden is er niet bij.
Met VTT naar Herentals, tour en dan terug, 115km op de teller.
Prachtige singeltrack op groen...

Moet toch eens met Sjourie afspreken volgende keer denk ik.
Nog meer singeltracks.

Een spaakje stuk? Is dat alles?
Heb op 2 jaar quasi een nieuwe fiets...
Voorvork, achtervering en kader in garagntie gewisseld.
Nieuw zadel en achterwiel en voor 2de keer lle tandwielen mogen wisselen voor veel Euro's.
Ik had liever een spaakje gewisseld...
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Moet veel volk komen daar in herentals...
Heb 3 drinkbussen zien liggen.

Voor 2de keer tour gereden, maar verkeerd rijden is er niet bij.
Met VTT naar Herentals, tour en dan terug, 115km op de teller.
Prachtige singeltrack op groen...

Moet toch eens met Sjourie afspreken volgende keer denk ik.
Nog meer singeltracks.

Een spaakje stuk? Is dat alles?
Heb op 2 jaar quasi een nieuwe fiets...
Voorvork, achtervering en kader in garagntie gewisseld.
Nieuw zadel en achterwiel en voor 2de keer lle tandwielen mogen wisselen voor veel Euro's.
Ik had liever een spaakje gewisseld...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

SjoerieMoerie wrote:
kawa wrote:We zijn vertrokken met de blauwe lus aan sportcentrum Duinenhof in Kasterlee.
Om hoe laat? Wij zijn daar ook vertrokken om 14u (was er om 13u45)
Zal tegen kwart voor twee geweest zijn, of iets eerder.
SjoerieMoerie wrote:
kawa wrote:Route was niet slecht maar vond het ook niet de moeite om nog eens terug te keren. Het ligt iets te ver van huis en concurreert haast met de Ardennen en dan weet ik volgende keer wat ik moet kiezen.
Dit is natuurlijk niet vergelijken met de Ardennen. Onze eigen uitgestippelde route is wel wat pitteger :bounce:

Het is gewoon het beste qua blosoparcour dat hier in de kempen te vinden is. Lille, Merksplas en Dessel verbleken hierbij.
Bedoel niet dat de route slecht is en ze zal ongetwijfeld de beste in de buurt zijn maar heel goed vergelijkbaar met wat we hier in onze bossen krijgen dus voor ons de autorit niet waard. En als we toch drie kwartier moeten rijden zijn we bijna in de Ardennen, vandaar mijn vergelijking. :wink:

Dat jullie eigen uitgestippelde route pittiger is daar twijfel ik niet aan, ik denk dat deze streek ook veel te bieden heeft, net als hier bij ons.

Misschien een reden om eens een "mini meeting" te organiseren? :wink:
Post Reply