03/06/2007 TT Zottegem-Grotenberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
knabbel en babbel
Mountainbiker

Post by knabbel en babbel »

Weet iemand hoeveel bevoorradingen er zijn voor de 62 km?
El Gringo
Mountainbiker

Post by El Gringo »

Misschien info van iemand die vandaag de tocht doet?
stoned biker
Mountainbiker

re

Post by stoned biker »

1 bevoorrading op de 62. Mooi toerke, wel redelijk wat baan maar mij persoonlijk stak het niet tegen. avg 25.6 giet uit en goed roeren
darksaint
Mountainbiker

Post by darksaint »

de laatste 3 weken enkel naar mijn werk gereden dus het wordt terug tijd voor nen echte tocht.

dat ik toch wat voorbereid ben voor de 3 cityteamchallenges.

dus in kort ik ben er ook =D>
de wes
Mountainbiker

Post by de wes »

hoi hoi :bounce: :bounce: :bounce:
Net terug uit Zottegem. En ik moet zeggen het was een leuke tocht. Een snel en heuvelachtig parcours met een paar mooie afdalingen. De bepijling was in orde, evenals de afspuitstand. De seingevers die aan de ingang stonden waren zeer vriendelijk en hulpvaardig. =D> =D> =D>

Ik kom volgende keer zeker terug. Voor de stats => ik had een gemiddelde van 25.1 km/u over de 62 Km.

Greetz
Wes :bounce: :bounce: :bounce:
PeterMTB
Mountainbiker

Post by PeterMTB »

Net terug van de Jokertocht.
Was een mooie tocht. wel redelijk wat baan.
Zaten wel 4tal veradelijke bochten in. 1 x gepast de brug op anders was het de gracht in. en paar keer net kunnen verkomen dat band tussen de grote dalen terecht kwam in Leeuwergem.

Bepijling was in orde en inderdaad vriendelijk seingevers.

de bediening van de de Zero Cola was ook in orde.
Maar denk niet dat er veel volk zal geweest zijn voor VTT veelal gewone fietsen gezien bij de bevoorrading.
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

zero cola ?????? niet gezien op zaterdag :roll:
Sunreezer
Mountainbiker

Post by Sunreezer »

Het parcour viel enorm goed mee qua moeilijkheidsgraad, al zaten er wel enkele riskante stukken tussen zoals een steil afdalende single track aan een bosrand en een pletwals die toch wel zwaar in de weg stond daar te midden van de baan, hopelijk is hier niemand tegengeknald.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Vandaag ook Zottegem gereden. Het parkoers was inderdaad niet van de moeilijkste, maar het viel toch al bij al mee. Er zat redelijk wa asfalt en beton in, maar vele onroad-stukken liepen toch bergop.
Onderweg (vooral in het begin) getrakteerd op een aantal fraaie vergezichten. Het is en blijft toch een mooie streek om in te fietsen. Na het eerste bos enorm veel last gehad (en nu nog altijd) van hooikoorts. Gans de rit zitten snakken naar adem, niezen tot en met, lopende ogen... Al bij al nog in een redelijke tijd binnen.
De bevoorrading was goed zondermeer. En wat schlagers op de achtergrond, die de Zwette Maanen onderweg nog wat aan het zingen waren.

Idd, die wals stond daar strategisch opgesteld. #-o

Deze week nog een paar keer bijtrainen en laat de Regiotour maar komen! :bounce:
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Inderdaad leuk tochtje zonder meer. Had zelf de indruk dat er minder weg in zat dan vorig jaar. Verhouding road/offroad was aanvaardbaar nu.

Gelukkkig was het een snel en droog parcours want één bevoorrading zou misschien anders wat weinig geweest zijn

Met Zottegem, Balegem, St. L Houtem, Herzele ea was dit eigenlijk een soort van mini-regio tour.

Eén van ons heeft die pletwals amper kunnen ontwijken en door de hoge snelheid in die afdaling en is ie er naast gevallen: helm gebroken, (gelukkig had hij een helm op), zadel kapot, zere rug, krom wiel, kasseibrand en geen moral meer. Is dan maar op gemaksen langs de baan terug gereden.

Met nog een paar man enkel nadars verzet zodanig dat het toch iets minder gevaarlijk was.

Ondanks dit incidentje en dankzij het ideale fietsweer en de prachtig streek was dit zeker een ritje om in te kaderen. Ook gezellige apres daar buiten op het voetvalplein. =D>

Jammer dat ik de Zwette mannen niet horen zingen hebben, want voor zo'n zangstonde met schlagers op de fiets zijn wij ook steeds te vinden :wink: Zal wel eens passen...

62 km / 24,5 km gemiddeld
Post Reply