Op zondag 17 juni organiseert de Hagelandse MTB Club (Kortenaken) de 17de editie van haar alomgeprezen "Hagelandse Zomertocht", een prachtige tourtocht (TT) op maat gesneden van de biker van elk niveau (tot ongeveer 500 hoogtemeters).
Deze TT staat garant voor:
- een afwisselend, glooiend parcours;
- unieke vergezichten;
- een degelijke bevoorrading;
- een vlekkeloze afpijling.
Details van de TT:
- Plaats: Voetbalveld S.K. Waanrode
- Bereikbaar via: E-314 Afrit 24 (Bekkevoort-Diest)
- Inschrijvingen: Van 07:30 tot 11:00
- Afstanden: 23 Km, 35 Km, 44 Km en 64 Km
- Inschrijvingen: € 3,00 ( Kinderen < 15 jaar : € 1,50)
- Inbegrepen: Bevoorrading, douches, fietsreiniging, verzekering B.A.
- Inrichting: HAGELANDSE MTB CLUB i.s.m. “FIETS PROMO” en Gemeente Kortenaken
- Info: 0494/223834 – 0473/660315
De kwaliteit van onze TT van vorig jaar werd bekroond met een schitterende beoordeling op de weblog van Biker Zjé.
Ter info: Biker Zjé, een verwoed mountainbiker met een wel zeer vlotte pen, geldt zo'n beetje als de "Test-Aankoop van de Vlaamse Tourtochten".
Voor het verslag kijk op: http://www.bloggen.be/team2megasaeco/archief.php?ID=11
Hopelijk tot 17 juni in Waanrode !
17/06/07 WAANRODE
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Hagelander
- Mountainbiker
17/06/07 WAANRODE
Post by Hagelander »
Last edited by Hagelander on Sun 10 Jun 2007 21:02, edited 5 times in total.
-
Guest
Post by Guest »
Heb deze TT vorig jaar ook gereden, was één van de betere.
Ze hadden daar wel geluk met het weer, alles lag er stoffig bij en dat maakte een snel parcour. Wel stevige kuitenbijters.
Super goeie bevoorrading: als ik me goed herinner waren er zelfs meloenen
Ik zal er zeker terug zijn
Ze hadden daar wel geluk met het weer, alles lag er stoffig bij en dat maakte een snel parcour. Wel stevige kuitenbijters.
Super goeie bevoorrading: als ik me goed herinner waren er zelfs meloenen
Ik zal er zeker terug zijn
-
biker 1969
- Mountainbiker
Post by biker 1969 »
knappe rit in waanrode(kortenaken) was er vorig jaar ook voor de 64 km en een goeie bevoorrading. zal er zeker zijn.
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Post by Docteur Dérailleur »
zeer leuke rit en aanrader, maar ik zal toch verstek geevn. ik heb mijn doelen wat bijgesteld : eerst de Hagelandse (voor mijn persoonlijke eer en besttijd) en op de bewuste zeventiende hopen we de 105 km van Malmedy uit te rijden (hier durf ik nog niet aan tijd te denken).
- Hagelander
- Mountainbiker
Post by Hagelander »
De 64 kms telt 589 hoogtemeter en kan de vergelijking met een light/medium Ardennenrit met gemak doorstaan. Een dijk van een tourtocht !
-
biker 1969
- Mountainbiker
Post by biker 1969 »
heb het verslag van biker zjé laten lezen aan enkele maatjes van mij en komen ook mee om de 64 km te rijden.
trouwens knap verslag van biker zjé.
tot dan
trouwens knap verslag van biker zjé.
tot dan
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Afgelopen dinsdagavond tijdens de voor ons traditionele parcourscontroles, met de groepsleden onderling in discutie gekomen, om er nog enkele extra bergjes bij te lappen.
Sommige vinden de grote lus meer dan zwaar genoeg, andere vinden dat er zelfs nog een paar stevige kuitenbijters mogen aan toegevoegd worden.
Aan de ene kant hopen we dat het niet te zwaar gaat worden en zo geen kandidaten voor de volgende edities gaan afschrikken.
Maar langs de andere kant moet je ook maar denken, als je aan het Slagveld Der Zilveren Helmen passeert, dat de mensen die daar in 1914 gevochten hebben, pas echt afgezien hebben.
Of we deze extra hoogtemeters gaan toevoegen houden we nog in beraad, eerst eens horen wat de reacties zijn.
Sommige vinden de grote lus meer dan zwaar genoeg, andere vinden dat er zelfs nog een paar stevige kuitenbijters mogen aan toegevoegd worden.
Aan de ene kant hopen we dat het niet te zwaar gaat worden en zo geen kandidaten voor de volgende edities gaan afschrikken.
Maar langs de andere kant moet je ook maar denken, als je aan het Slagveld Der Zilveren Helmen passeert, dat de mensen die daar in 1914 gevochten hebben, pas echt afgezien hebben.
Of we deze extra hoogtemeters gaan toevoegen houden we nog in beraad, eerst eens horen wat de reacties zijn.