Fietscomputer: Ciclomaster

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
SPECI
Mountainbiker

Fietscomputer: Ciclomaster

Post by SPECI »

Tegen volgend seizoen had ik graag een kilometricske gehad met hoogtemeter functie,mijn oog is gevallen op de ciclomaster CM436 ALTI M
Heeft er iemand hier ervaring mee? of raden jullie iets anders aan?
een harslagmeter heb ik al dus da moet er niet in zitten.

thx speci
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

heb het vorige model, de 414alti, zonder pc connector
zeer goed toestel
verschillende functies voor hoogte uitlezing
ook mogelijkheid om tijdens de rit de hoogteaanduiding alsook de afstand van de dag aan te passen
als je dus verkeerd gereden bent terwijl je een roadbook aan het volgen bent moet je niet meer onthouden hoeveel je moet in mindering brengen
ciclomaster is het enige merk dat deze functie van calibreren tijdens de rit bezit
mocht je problemen hebben met dat toestel achteraf
of je wilt een extra onderdeel, op de beurzen van riva en willingen is een repairshop, waar de duitse afdeling van ciclomaster je gratis bijstaan en de meeste onderdelen gratis kunt bekomen
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

ook vorig model hier, 414 ALTI M, dus met pc connector en da's echt wel de moeite.

Ik heb ondertussen bemerkt dat op cadans rijden het een pak gemakkelijker maakt om hoge gemiddelde's te behouden en te schakelen naar believen om ongeveer dezelfde cadans te behouden.

Als trainingstool ook best leuk gezien je er Wattages kunt uithalen en gemiddelde wattages, pieken,...

Een dikke aanrader, ik wil de mijne niet meer inwisselen voor iets anders.
Voor de hartslag, gebruik ik een goedkope Sigma die ik enkel gebruik om te zien de hartslag op een bepaald moment is en die piept wanneer die boven de limiet gaat. Integreren in hetzelfde toestel is leuk maar een pak duurder...
scalpel
Mountainbiker

Post by scalpel »

Nog niet gedacht aan een Garmineke?
Perfecte hoogtemeting (onweer of drukverandering geen probleem)
Verkeerd rijden kan niet meer, of toch bijna niet, of zou toch eigenlijk niet meer mogen maar....
Geen magneetjes of dergelijke nodig.
Ge hebt altijd het juiste uur en ge weet wanneer ge thuis moet zijn (wanneer de zon ondergaat)
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

@scalpel
de meeste (eenvoudige) gps toestellen zijn veel minder nauwkeurig dan een toestelletje met barometrische meting
de berekening gebeurt met minstens 3 satelieten via lasermeting
voor coordinaten haast perfect, (wel perfect voor het amerikaanse leger, ontwerpers gps systeem met de 24 satelieten, 21 in gebruik, 3 spares, deze optie word voorlopig niet vrijgegeven)(voor hetzelfde geld blokkeren ze evengoed voor alle andere legers en burgers hun sattelieten voor gps gebruik, hopelijk niet)
het probleem van hoogtemeting zou juister zijn moesten de drie satelieten op dat moment juist boven de horizon hangen,
maar als je een loodrechte projectie hebt kan de fout serieus oplopen
(is natuurlijk wel het gemiddelde van de drie)
de reële hoogte tov zeeniveau zal wel minder fouten kunnen vertonen,
wegens zoals je zegt geen invloed van barometrische drukverschillen in de lucht
een gps toestel kan ook niet altijd ontvangen
er moet zogenaamd vrij zicht zijn tussen de sateliet en de gps
een gps in combinatie met barometrische capsule (zo bestaan ook een aantal toestellen), heeft het goede van beiden, en mag als best beschouwd worden
scalpel
Mountainbiker

Post by scalpel »

dus een garmineke!

Heeft zowel barometer als sateliet hoogtemeter.
Qua ontvangst (open ruimte) gemiddelde nauwkeutrigheid: +:- 5 meter.
Gemiddelde nauwkeurigheid, verschillende metingen per minuut. Bij een langere beklimming geen last van drukvallen nabij de top,.....
maar inderdaad in beboste gebieden minder goeie ontvangst.
Is eigenlijk geen alternatief voor beiden, maar wel ideaal in combinatie met een "gewone" fiets comp.
en heel leuk om nadien het traject te herhalen.

Maar ik ben het voll. eens met het feit dat we voll afhankelijk worden van die soldaatjes uit de Vs. Zint me ook niet echt maar alternatieven zijn er "nog" niet.
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Als je hartslagmeter appart staat van de hoogtemeter, dan is het volgens mij wel onbegonnen werk om deze samen in grafiek te zetten. Als je dit al zou willen doen natuurlijk.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Deze is ook zo ene denk ik ==> http://www.bikegear.be/shop/catalog/pro ... cts_id/176 21 fietsfuncties en 13 hoogtemeterfuncties, denk er ook al een tijdje aan eigenlijk.

Gizmo 8)
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Gizmo wrote:Deze is ook zo ene denk ik ==> http://www.bikegear.be/shop/catalog/pro ... cts_id/176 21 fietsfuncties en 13 hoogtemeterfuncties, denk er ook al een tijdje aan eigenlijk.

Gizmo 8)
yep da is'em, en goedkoop amai.k'zal 'em morgen is gaan halen seh :)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

weet iets te zeggen of em goed is he zeg als ge wilt en met welke windowsversies het allemaal werkt.

Gizmo 8)
Post Reply