Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Die granville is geen rohloff-specifiek frame, dus er is geen manier om de ketting op te spannen (behelve een ketting-spanner). Maar een Rohloff kan je in elke bike monterenSwannie wrote:Wat is er dan juist anders aan de achtervork, zodat je een speedhub kan monteren? Heb toch al epic's gezien die met een Rohlof reden
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Maar een Rohloff kan je in elke bike monteren
idd. mits die kettingspanner
die moet er trouwens ook altijd op worden gemonteerd als ge een fully wilt.
een andere vraag die ik mij stelde, is de volgende, bestaat er geen rohloff voor op de trapnaaf te zetten?
zo zou je het zwaartepunt wel naar voren kunnen brengen.
Streets
een andere vraag die ik mij stelde, is de volgende, bestaat er geen rohloff voor op de trapnaaf te zetten?
Streets
ja, de G-box. Maar dat wordt enkel in DH gebruikt en is zééér duur.Streets wrote:Maar een Rohloff kan je in elke bike monteren
Streets
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
hoe duur is zeer?kenny wrote:ja, de G-box. Maar dat wordt enkel in DH gebruikt en is zééér duur.Streets wrote:Maar een Rohloff kan je in elke bike monteren
Streets
ook zwaar??
geen fotoken van?
Streets
Frame: WCW 6013 T6/2 Altanium Aluminium, double buttedphille wrote:Nicolai heeft zo enkele modellen ...
Framematen: 17.5" / 19" / 20.5" / 22"
Voorvork: Rock Shox Reba Race Dual Air, 100 mm veerweg incl. PopLoc Lock-Out remote control
Balhoofdstel: Ritchey Logic Comp, afgesloten
Naven: voor: Shimano XT, achter: Rohloff Speedhub 14-versnellingen
Cassette: Rohloff Ritzel
Velgen: DT Swiss X455 Disc
Spaken: DT Champion met DT Pro Lock nippels
Banden: Schwalbe Nobby Nic 26" x 2.25
Crankstel: Truvativ One Speed Five D, 42 tands
Trapas: Truvativ
Achterderailleur: Rohloff Speedhub 14-versnellingsnaaf
Schakelversteller: Rohloff shifter met versnellingsweergave
Rem/-grepen: Magura Louise BAT, 180/180 mm
Pedalen: zonder
Zadelpen: Race Face Deus XC, met traploos instelbare zadelhoek
Zadel: Selle Italia C2 Trans Am
Stuur: Race Face Deus XC, Low Riser, Oversize
Stuurpen: Race Face Deus XC, 6°, Oversize
Kleur: anodized-black (anodised)
Gewicht: ca. 12,2 kg (zonder pedalen)
Red bul Globe 400 2190 Euro bij Rose versant . Prijzen voor een volledige fiets met degelijke afwerking gaan dus de goede kant uit
héhé, die nicolai's zijn wel "ganz geil" :) maar 'k heb eigenlijk toch liever 't rohloff gebeuren in m'n achterwiel, zoals het oorspronkelijk ontworpen is.
Bij rohloff is er momenteel een "Lite" versie in ontwikkeling...
Ik ben erg benieuwd naar de spec's.
Als die uitkomt en de financien laten het toe, gaat die waarschijnlijk het hart van m'n nieuwe offroader vormen...
Als die uitkomt en de financien laten het toe, gaat die waarschijnlijk het hart van m'n nieuwe offroader vormen...
- Dickie
- Mountainbiker
Volgens Mr Rohloff zal de naaf XTR-niveau bereiken, dwz voor de sportieve bikers en de prijs zal 'selbstverständlich' een stuk hoger liggen.Tjorque wrote:héhé, die nicolai's zijn wel "ganz geil" :) maar 'k heb eigenlijk toch liever 't rohloff gebeuren in m'n achterwiel, zoals het oorspronkelijk ontworpen is.
Dus voor bikers met dikke benen én portefeuille