word cup offenburg ( start rij )

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Gumball wrote:
Vandaag was de nys al terug aan het trainen(losrijden)
met zijne jaenettenvlo op de leuvensebaan in holsbeek.
Gisteren een ware veldslag gereden en vandaag al terug op
het fietske.pure klasse!!!
Als ik zondag een wedstrijd rijd, ga ik ook gewoon werken de maandag en na het werk losrijden!

Ik wil wel eens wisselen met Nys hoor :lol:
Da denk ik persoonlijk ni!!!
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

@xescobiker

Moest ik evenveel talent hebben als Nys, ik wissel direct. Ik ga een pak meer verdienen, minder lang in uren moeten werken, hobby = beroep...

Hmmm wel altijd vroeg gaan slapen, geen Leffes na biken, geen...
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Gumball wrote:@xescobiker

Moest ik evenveel talent hebben als Nys, ik wissel direct. Ik ga een pak meer verdienen, minder lang in uren moeten werken, hobby = beroep...

Hmmm wel altijd vroeg gaan slapen, geen Leffes na biken, geen...
Ik denk nu persoonlijk ook wel dat de levenswijze van een Sven Nys serieus onderschat wordt, het is niet zo eenvoudig als hobby = beroep. Dit is immers niet zomaar fietsen als je er zin in hebt, en ik kan mij erg levendig inbeelden dat je die fiets kotsbeu bent na een tijdje.

Er komt ook wel iets meer bij kijken als geen leffes drinken, een collega van op mijn werk heeft mij zo eens verteld dat ze samen met Sven op een feest zat, midden van de zomer (dus absoluut niet in 't midden van het veldcross seizoen), en terwijl iedereen zich daar tegoed deed aan biefstuk met frieten en dergelijke zat Sven daar met droge spaghetti en een platte water. En nu kan je wel zeggen "pfff, daar zou ik geen probleem mee hebben", maar als je dit jaren aan een stuk moet doen is het toch érg hard volgens mij (Meirhaeghe schrijft dit in zijn eerste boek ook hé).

Sven Nys leeft voor zijn sport (er zijn natuurlijk nog andere sporters die dit ook doen), op het fanatieke af, en daar heb ik serieus respect voor.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

total respect voor Nijs, man straalt klasse uit, een echte aanwinst voor de mtb, samen met Paulissen en Meirhaeghe ambassadeurs van een wereldsport die in eigen land niet genoeg aandacht krijgen tov Tommeke Boonen :roll:

Super gereden in Offenburg onze belgen
SchizO
Mountainbiker

Post by SchizO »

Sinds gisteren is dit de top 10 van het landenklassement:

Code: Select all

1  	   	 FRANCE  	 FRA  	 1486 
2  	  	SWITZERLAND  	SUI  	1042 
3  	  	SPAIN  	ESP  	976 
4  	  	AUSTRALIA  	AUS  	900 
5  	  	CANADA  	CAN  	864 
6  	  	BELGIUM  	BEL  	859 
7  	  	UNITED STATES OF AMERICA  	USA  	797 
8  	  	NEW ZEALAND  	NZL  	732 
9  	  	ITALY  	ITA  	666 
10  	 	GERMANY 
We kwamen van 13, dan op de 8ste plaats in nu op 6.
De meeste punten zijn verdient daar Paulissen (het nr 2 op de lijst ).
Top 5 voor Peking is zeker haalbaar. Want in deze stand is er amper inbreng geweest van Sven, op zondag na en zijn 2 'klein' koerskes van de Benelux Cup. En daar komt verandering in.
Volgens mij gaat het probleem meer zijn van die top5 plaats te behouden tot de datum waarop we in de top5 moeten staan.

btw de volledige lijst is hier te vinden : http://www.uci.ch/ucinet/uci.asp?page=r ... y=me&l=eng
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

er staan op you tube filmpjes van de wb in offenburg
Post Reply