Althans zo in de Benelux-cup, maar ik dacht dat er voor wereldbekers ook regels waren (ook ivm lengte parcours enzo).
word cup offenburg ( start rij )
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
op p6 van het regelment van UCI : http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/4mou-E.pdfMinimum Maximum
Junior Men 1.30 1.45
Junior Women 1.15 1.30
Men Under 23 1.45 2.00
Women Under 23 1.30 1.45
Elite Men 2.00 2.15
Elite Women 1.45 2.00
Masters men 1.45 2.00
Masters women 1.30 1.45
-
Ben Kindermans
- Mountainbiker
Post by Ben Kindermans »
Auteur Bericht
Schiz[O] Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 5:06 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Minimum Maximum
Junior Men 1.30 1.45
Junior Women 1.15 1.30
Men Under 23 1.45 2.00
Women Under 23 1.30 1.45
Elite Men 2.00 2.15
Elite Women 1.45 2.00
Masters men 1.45 2.00
Masters women 1.30 1.45
op p6 van het regelment van UCI : http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/4mou-E.pdf
viperke Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 4:58 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Jawel, bij de elites wordt gestreeft naar een koerstijd van 120min
Althans zo in de Benelux-cup, maar ik dacht dat er voor wereldbekers ook regels waren (ook ivm lengte parcours enzo).
kenny Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 3:15 pm Onderwerp:
Schiz[O] schreef:
Volgens het verslag op de site van nys, is deze wel degelijk 2x gevallen, maar niet in de laatste ronde. Daar kreeg hem een inzinking.
Maar toch knap.
Knap verslag, maar volgens mij hang mtb niet vast aan een koerstijd van 2 uur zoals die mannen blijkbaar denken
Schiz[O] Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 3:00 pm Onderwerp:
Volgens het verslag op de site van nys, is deze wel degelijk 2x gevallen, maar niet in de laatste ronde. Daar kreeg hem een inzinking.
Maar toch knap.
Mister No Chaïn Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 1:47 pm Onderwerp:
Bulls Biker schreef:
Had Absalon onderweg ergens een handschoen verloren? Op canadiancyclist is het telkens te zien zonder handschoen. Vreemd zicht toch...
http://www.canadiancyclist.com/races07/ ... /index.htm
Misschien onderweg ergens hand aan grond moeten zetten en zo onder de modder dat hij ze weggegooid heeft ?
Bulls Biker Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 1:36 pm Onderwerp:
Had Absalon onderweg ergens een handschoen verloren? Op canadiancyclist is hij telkens te zien zonder handschoen. Vreemd zicht toch...
Biestie1 Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 1:24 pm Onderwerp:
ka.dee schreef:
Er worden nogal wat onwaarheden vertelt over die selectienormen.
Oa Rudi De Bie stelt dat Roel op 1 plek na zijn definitieve selectie al beet had. Klopt dus niet he.
1. Om te beginnen moet je niet top 10 maar wel top 12 rijden
en
2. 1 resulaat moet in 2008 behaald zijn.
Zie ook dit eerdere nieuwsbericht omtrent de selecetiecriteria van het BOIC.
PS. Foto's van zaterdag staan al in het Fotoalbum, die van zondag volgen asap.
Ik ga ervan uit dat ze alle 3 wel hun persoonlijke criteria gaan halen, maar ik vrees voor de ranking van de Belgen.
Roel zal zowiezo een pak punten sprokkelen, die doet tenminste aan een pak UCI-wedstrijden mee, maar de andere 2 rijden wel erg weinig wedstrijden waar veel punten te verdienen zijn.
En wat zou er dan gebeuren ? Gaan dan de 2 met het meeste punten ? Zou eerlijkst zijn, maar ik vrees iets anders, nl. dat dan de bondscoach gaat beslissen en dan vrees ik dat Nys een voorkeursbehandeling gaat krijgen.
Biestie1 Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 1:18 pm Onderwerp:
A d r i schreef:
Bedankt Kenneth.
Er staan alweer een hoop prachtige fotos van Rob Jones op Canadian Cyclist.
Vrouwen Elite
Mannen Elite
en nog wat prerace pics HIER
Wat mij opvalt ; in Houffa reden de chinese dames nog met oude (van 2 en 3 jaar terug) Specialized bikes, maar nu hebben ze wel ineens de nieuwste carbonnen Sworks. D'er heeft iemand geld geroken denk ik ...
ka.dee Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 12:57 pm Onderwerp:
Oa Rudi De Bie stelt dat Roel op 1 plek na zijn definitieve selectie al beet had. Klopt dus niet he.
en
dus als ik niet mis ben zij roel en filip hun selectie al beet?
Schiz[O] Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 5:06 pm Onderwerp:
Quote:
Minimum Maximum
Junior Men 1.30 1.45
Junior Women 1.15 1.30
Men Under 23 1.45 2.00
Women Under 23 1.30 1.45
Elite Men 2.00 2.15
Elite Women 1.45 2.00
Masters men 1.45 2.00
Masters women 1.30 1.45
op p6 van het regelment van UCI : http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/4mou-E.pdf
viperke Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 4:58 pm Onderwerp:
Jawel, bij de elites wordt gestreeft naar een koerstijd van 120min
kenny Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 3:15 pm Onderwerp:
Schiz[O] schreef:
Maar toch knap.
Knap verslag, maar volgens mij hang mtb niet vast aan een koerstijd van 2 uur zoals die mannen blijkbaar denken
Schiz[O] Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 3:00 pm Onderwerp:
Maar toch knap.
Mister No Chaïn Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 1:47 pm Onderwerp:
Bulls Biker schreef:
Had Absalon onderweg ergens een handschoen verloren? Op canadiancyclist is het telkens te zien zonder handschoen. Vreemd zicht toch...
Misschien onderweg ergens hand aan grond moeten zetten en zo onder de modder dat hij ze weggegooid heeft ?
Bulls Biker Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 1:36 pm Onderwerp:
Had Absalon onderweg ergens een handschoen verloren? Op canadiancyclist is hij telkens te zien zonder handschoen. Vreemd zicht toch...
Biestie1 Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 1:24 pm Onderwerp:
ka.dee schreef:
en
Zie ook dit eerdere nieuwsbericht omtrent de selecetiecriteria van het BOIC.
PS. Foto's van zaterdag staan al in het Fotoalbum, die van zondag volgen asap.
Ik ga ervan uit dat ze alle 3 wel hun persoonlijke criteria gaan halen, maar ik vrees voor de ranking van de Belgen.
Roel zal zowiezo een pak punten sprokkelen, die doet tenminste aan een pak UCI-wedstrijden mee, maar de andere 2 rijden wel erg weinig wedstrijden waar veel punten te verdienen zijn.
En wat zou er dan gebeuren ? Gaan dan de 2 met het meeste punten ? Zou eerlijkst zijn, maar ik vrees iets anders, nl. dat dan de bondscoach gaat beslissen en dan vrees ik dat Nys een voorkeursbehandeling gaat krijgen.
Biestie1 Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 1:18 pm Onderwerp:
A d r i schreef:
Bedankt Kenneth.
Er staan alweer een hoop prachtige fotos van Rob Jones op Canadian Cyclist.
Vrouwen Elite
Mannen Elite
en nog wat prerace pics HIER
Wat mij opvalt ; in Houffa reden de chinese dames nog met oude (van 2 en 3 jaar terug) Specialized bikes, maar nu hebben ze wel ineens de nieuwste carbonnen Sworks. D'er heeft iemand geld geroken denk ik ...
ka.dee Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 12:57 pm Onderwerp:
en
dus als ik niet mis ben zij roel en filip hun selectie al beet?
analyse van Sven's coach Van den Bossche:
Toen Sven als veertiende over de finish bolde dacht hij dat hij het gehaald had. Tot zijn consternatie ging toen de bel voor de laatste ronde. Met het uitstervende geluid ging ook het licht uit, fysiek en mentaal. Een bijzonder sterke start, een slopende inhaalrace, enkele valpartijen, een open gereten arm en het loodzware parcours waren er na meer dan twee uur te veel aan. Vierentwintigste was het uiteindelijke verdict, een resultaat waar we vooraf zouden voor getekend hebben, maar dat achteraf gezien toch licht teleurstellend is. Tijdens de voorlaatste ronde reed Sven immers nog voor een elfde plaats. Sven kan het niveau van de allerbesten nog niet aan, zoveel is duidelijk. We hadden vroeger al gemerkt dat de doorgewinterde mountainbikers tijdens de laatste ronde iets meer in huis hebben dan Sven. Zij kunnen beter doseren, om dan nog eens verschroeiend uit te halen. Ze hebben ook zo veel meer ervaring. Voor zover het we nog niet wisten is dat nog maar eens duidelijk geworden. Volgende keer moet en zal het (nog) beter zijn, dan wel vanuit een gunstiger startpositie. Laat het ons positief vandaag bekijken. Een plaats binnen de top-30 was het hoogst haalbare, zo leek het ons toch vooraf. Opdracht volbracht dus. Na 3 wedstrijden zijn we nog altijd op schema voor het waarmaken van Sven’s Olympische droom. Maar het worden nog bikkelharde maanden.
- Conrad
- Mountainbiker
Inderdaad knap verslag!Doseren, tijdig drinken, en de wedstrijd goed inschatten, maar ook bij vermoeidheid de risico’s durven te beperken zijn uitermate belangrijk in deze discipline. Deze WB-wedstrijd duurde in tegenstellingen tot de normale MTB wedstrijden 20 minuten langer, maw de renners moesten het helse parcours 2u en 20 minuten trotseren. Ja mensen, dit zijn geen mietjes.. Respect voor deze sport!
- bert bibber
- Mountainbiker
Post by bert bibber »
tis ne krakbert bibber wrote: ik denk dat sven nijs rond de 40 plaats zal eindigen
beter dan is hem ne krak
bert
nu zal hem een veel betere startplaats krijgen
en in zwitserland kan hem echt een gooi doen naar de zo vel begeerde olympische tikets
ps : bravo voor bjorn brems

bert
Last edited by bert bibber on Tue 29 May 2007 15:52, edited 1 time in total.
-
Ben Kindermans
- Mountainbiker
Nijs was zeker niet de enigste die dacht dat het de laatste ronde was. Het was wel degelijk de fout van de organisatie, Absalon dacht ook dat hij aankwam met nog een ronde te gaan, Ravanel was door het dolle heen maar mocht ook nog een rondje rijden en zo waren er nog tal van renners die een raarg gezicht trokken. Ik stond tegen het bord dat de rondes aangaf en dit heeft inderdaad met nog 3 rondes te gaan een tijdje 2 aangegeven. Mooie prestatie van de belgen trouwens, veel landen zouden blij zijn als ze drie rennners in de top 25 hadden, en zeker niet de andere belgen vergeten. Voor een klein landje kunnen we best trots zijn (en ja, er had meer ingezeten) een dikke proficiat aan alle belgen die nog maar de moeite hebben gedaan om daar te starten.Gumball wrote:Nys heeft bewezen dat hij zeker top 15 aankan, alleen is het wel verontrustend dat hij weer een klop van de hamer krijgt in de laatste ronde! Dat hij zich zou mistellen qua aantal ronden, betwijfel ik ten zeerste.
En voor Roel, altijd tegenslag, hoe is het mogelijk