Ik ben samen met Dennis helemaal achteraan gestart en we zouden wel zien waar we uitkomen.
In het begin wel veel moeten aanschuiven, maar dan had ik mij maar moeten voor inschrijven, maar als we reden had ik toch direkt een goed tempo vast.
Ook de modder viel in het begin mee, maar dan begon het te regenen en dat heeft zo een 3 uur geduurd, en toen was het hek van de dam.
Door de vele rijders voor mij waren er al veel paden kapot gereden.
Ik heb, buiten de rug pijn, bijna geen problemen gehad, alleen de klim naar het kasteel even in kramp geschoten en daar heb ik tot het einde last van gehad.
Een keer dacht ik dat remblokjes op waren, dit was toen ik door veel plassen had gereden, maar na een tijdje had ik terug remmen,
Door dat aanschuiven niet echt een scherpe tijd neer kunnen zetten, maar ik hou toch een goed gevoel over aan deze rit.
Op naar de volgende.
28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- nebraz
- Mountainbiker
Ik vraag mij af wat je dan eigenlijk op een Chrono komt doen. Je zaagt op alle aspecten van de chrono zelf.Splenter wrote:amai, een beetje ontgoocheld thuis gekomen... Heb mij de eerste 30km zitten afvragen wat ik daar juist deed: constant in file gereden. Ik had mij pas de dag zelf ingeschreven, dus in de laatste box terecht gekomen. Het gevolg was dus 30km in een rijtje fietsen. De eerste 10km kan ik daar mee leven, maar daarna begint dat echt te irriteren. Daarvoor mountainbike ik niet, ik wil relatief 'alleen' mijn eigen tempo fietsen in de natuur, nu was het gewoon bandwerk, file op de brusselse ring ahw.
Dat in combinatie met de regen, een gesneuvelde voorderailleur en een moeilijk schakelende rechter shifter, hebben mij uiteindelijk voor de 65km doen kiezen.
Een paar jaar terug was het toch plezanter, dan kon je nog een hoop marathons fietsen waar slechts een 300-tal bikers aanwezig waren.
Nu zijn er toch ook teveel mensen die ook nog eens die ene seconden van hun tijd willen prutsen (en dan spreken we niet over toptijden eh). Gaan we eigenlijk naar daar om de natuur en de mooie tocht, of enkel voor het gemiddelde op papier te zien staan achteraf? De jaarlijkse opstopping na een kilometer of 7, daar moesten per sé een aantal van die gasten los door het bos, alle planten kapot trappelend... Als we zo voort doen, dan moeten we binnen 5 jaar gewoon niet meer naar de Ardennen, want dan is alles mtb-niet-toegelaten!
Enfin, sjieke tocht, dat wel, maar naar mijn gevoel stilaan slachtoffer van eigen succes, simpelweg wat teveel volk! Mss moeten ze eens opteren om de 60km op een andere dag of een ander startuur te plaatsen...
Als je dan toch die mooie ritten wil rijden. Start dan gewoon een kwartiertje na de laatste box en dan ben je op u gemak, kan je genieten van de natuur en heb je geen last van mensen die je oversteken (irriteren).
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Idd, kijk maar naar mij. Bijna gans de dag alleen gereden, genoten dat we hebben van de natuur...
Ik stond bij de laatste 50man in de laatste startbox, wilde niet op voorhand inschrijven door het weer. Sedert donderdag dan ook nog buikgriep erbij... Maar soit, in de start tot bij de 1e 15 van de startbox kunnen komen maar dan ontploften de benen.
Na 12km dan plat gereden in de lange afdaling net voor de bevoorading. 15min staan sukkelen om de band er weer op te krijgen. Denk dat er geen 5 man meer achter mij was...... De benen kwamen er weer door na 15km, blijkbaar had de 15min rust bij het wisselen van de band mij heel goed gedaan. De rest van de dag zo goed als constant volk ingehaald, weinigen haalden ons nog in. Bij de eerste bevoorrading na 15km echter vergeten om lucht bij te pompen in mijn achterband die ik maar half opgepompt kreeg. Wachten tot de 2e bevoorrading dus, helaas kwam die maar rond km 45... 30km aan een stuk opletten geblazen in de afdalingen, constant rechtstaan op de pedalen, ideaal om krampen te krijgen. Zelfs in klimmetjes voelde ik de velg tegen de stenen botsen. Aan de 2e bevoorrading eindelijk kunnen bijpompen en nog eens vlot kunnen doorrijden. Wel voor de 65km gekozen, maar die beslissing had ik al genomen toen ik lek reed, toen had ik zelfs zin om terug te draaien naar Theux. Volgend jaar terug MET tubeless banden met NoTubes, MET een vroege inschrijving en ZONDER een ziek lijf.
- TJ!
- Mountainbiker
'k Weet niet of het hier ergens staat, maar die tweede bevoorrading kwam naar mijn bescheiden mening toch 5 à 10 km te laat...freezy wrote:Wachten tot de 2e bevoorrading dus, helaas kwam die maar rond km 45...
Bepaald moment dacht ik eraan naar het noodnummer te bellen dat ze mij wat eten moesten komen brengen
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
@TJ
tis door die late bevoorrading dat ik een klein hongerklopke gekregen heb, ik voelde mij zeer goed tot km 35-40 dus dacht ik niet direct aan eten, ik ging dit voldoende doen aan de 2de bevoorrading, maar die kwam jammer genoeg indd 5-10 km te laat, waardoor ik met een hongergevoel zat ... dus wat gegeten een gelleke en barke ...
en dan de laatste bevoorrading die zeer kort op de 2de volgde, daar mij laten verleiden tot nog een rijsttaartje ...
en mijn maag was van streek ... moraal van het verhaal ... ik neem zelf mijn bookes mee en knabbel rustig tijdens de tocht door en hou geen rekening meer met bevoorradingen want die lagen nu wel heeeeel raar verspreid op de 65 km ...
tis door die late bevoorrading dat ik een klein hongerklopke gekregen heb, ik voelde mij zeer goed tot km 35-40 dus dacht ik niet direct aan eten, ik ging dit voldoende doen aan de 2de bevoorrading, maar die kwam jammer genoeg indd 5-10 km te laat, waardoor ik met een hongergevoel zat ... dus wat gegeten een gelleke en barke ...
en dan de laatste bevoorrading die zeer kort op de 2de volgde, daar mij laten verleiden tot nog een rijsttaartje ...
en mijn maag was van streek ... moraal van het verhaal ... ik neem zelf mijn bookes mee en knabbel rustig tijdens de tocht door en hou geen rekening meer met bevoorradingen want die lagen nu wel heeeeel raar verspreid op de 65 km ...
@ de hongergeklopten.....
voor 17 euro inschrijving moogede gene gepersonaliseerde catering verwachten é
ik trek mij niks meer aan van bevoorradingen(normaal pak ik franco mee en eet die onderweg op
) en zorg dat ik steeds een pak eten bij heb
ik zie daar soms mensen rijden zelfs zonder drinkbus.......
het is wel zo dat ik aan alle bevoorradingen bijtank,maar dat is uit sympatie met d enederlanders,anders eten die alles op
voor 17 euro inschrijving moogede gene gepersonaliseerde catering verwachten é
ik trek mij niks meer aan van bevoorradingen(normaal pak ik franco mee en eet die onderweg op
ik zie daar soms mensen rijden zelfs zonder drinkbus.......
het is wel zo dat ik aan alle bevoorradingen bijtank,maar dat is uit sympatie met d enederlanders,anders eten die alles op
- MoozeMeiske
- Mountainbiker
- Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart
Post by MoozeMeiske »
mijn eerste chrono in de Ardennen zit erop! Twas lastig, vuil en zeer nat ... maw: fantastisch! De rotstige afdalingen, de lange klimmen, de vele speelboskes, de vriendelijke mensen die ons aanmoedigden, ...
Ik was eigenlijk maar voor 2 dingen een beetje bang: plat vallen, want ik kan genen band vervangen...
ja, kweet, Mister T heeft het mij al meerdere malen willen aanleren maar ik zie da nie zitten, ben veeeel te onhandig daarvoor! Het 2e waarvoor ik een beetje bang was, was ernstige schade aan mij of mijnen vélo!
Maar er is niets misgelopen, ik heb geen schitterende tijd neergezet maar daar ging het mij absoluut niet om! Ik heb er van genoten en dat is voor mij het belangrijkste! Ik moet wel zeggen dat mijn maag de laatse 10km pijn deed van teveel zoetigheid te eten... ja, teveel eten is ook nie goe é
Dat er veel volk op de baan was, stoorde mij absoluut niet, ik vind dat eerder gezellig! Kan me wel voorstellen dat dat wel ambetant is als je echt voor een goede tijd gaat... maar dan moet je er maar voor zorgen dat je in de eerste box van start kunt gaan hé
een grote proficiat aan de organisatie!
volgende keer zullen ze wel wat moeten leren tellen...
60 = 65 km
90 = 85 km
1 = 3 km
Ik was eigenlijk maar voor 2 dingen een beetje bang: plat vallen, want ik kan genen band vervangen...
Maar er is niets misgelopen, ik heb geen schitterende tijd neergezet maar daar ging het mij absoluut niet om! Ik heb er van genoten en dat is voor mij het belangrijkste! Ik moet wel zeggen dat mijn maag de laatse 10km pijn deed van teveel zoetigheid te eten... ja, teveel eten is ook nie goe é
Dat er veel volk op de baan was, stoorde mij absoluut niet, ik vind dat eerder gezellig! Kan me wel voorstellen dat dat wel ambetant is als je echt voor een goede tijd gaat... maar dan moet je er maar voor zorgen dat je in de eerste box van start kunt gaan hé
een grote proficiat aan de organisatie!
60 = 65 km
90 = 85 km
1 = 3 km
-
Roeki
- Mountainbiker
Das niks mannen, parcourskennis voor volgend jaar!van_hoof wrote:idd daar heb ik me toch effe aan geërgerd, ik kon er niet zo goed mee lachen toen die laaste fotograaf zei van ja nu nog 2.5 km en ge zijt erMoozeMeiske wrote: een grote proficiat aan de organisatie!
60 = 65 km
90 = 85 km
1 = 3 km![]()