28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

vostefan wrote:Heeft iemand de juiste hm van de 60 en 90 geregistreerd?

gr - stefan
en juiste afstanden... :-?
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ook geweest en vol goede moed gestart voor de 90 km. Rustige start, het venijn zit daar in de staart. Het vlot goed tot aan een stenige afdaling waar ne fotograaf de ramptoerist mocht uithangen :wink: : zwaar overkop geslagen, 'gelukkig' ben ik in de netels beland. Schaafwonden...prikwonden en een dikke duim. Gelukkig was de vlo intact 8) .
Verder gereden, maar de goesting was over....regen, kou, modder en die val hebben me doen beslissen om de chickenway...de 60 km op te draaien.
Ferme singletracks dat wel. Tijd, niet opgelet.

'k Heb me allezins goe geamuseerd...gezonde concurrentie tussen La Reid en Malmedy 8) :drunk: ...maar 't wordt tijd dat het zomer wordt. [-o<

Voor de statistieken: 63,2 km / 1591 hoogtemeters.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

ik heb 2275 hm op de 90km,maar mijn vertrouwen in mijn polar is niet oneindig.......
't was geen lachertje,de organisatie was perfect,behalve de wc's
wat mij tegenstak zijn die onbeschofterikken die niet kunnen wachten tot er mogelijkheid tot passeren is;ik rij achter een tragere deelnemer,wachtend op een propere voorbijsteekmogelijkheid en dan moeten er persé idioten toch onverantwoorde manoevers uithalen om mij en die tragere ook voorbij te steken....
ik moet niet vertellen hoe plezant het is om die dan effe verder weer in te halen :evil:
langs de andere kant niks dan lof voor de stappers die de rijders af en toe een duwtje gaven
ik wil ook de nederlanders bedanken die mij doorlieten toen ik als enige dankzij mijn bandenkeuze een glibberig stuk kon opfietsen
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

roger wrote:.......Toch een beetje spijt dat ik niet voor de 90km ben gegaan gewoon om te zien hoe de condite is op een nog iets langere afstand.Hoe was het parcours na de afslag voor de 60km,zaten daar stevige kuiten bijters in of was het goed berijdbaar?
Wat een geluk dat ik niet voor de 90 ben gegaan...
En de laatste twee klimmekes beten in mijn kuiten en in mijn billen.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

heb je nu bijtwonden fons?
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Mijn eerste kennismaking met Theux is zeker meegevallen.Om te beginnen al zelf niet gevallen en gene hamer tegengekomen. Ik had de raad van jullie opgevolgd en alle bevoorradingen aangedaan (lekkere rijstvlaaikes !!). Toch nog binnen de vier uur aangekomen met een gemiddelde van 17,5. Daar had ik op voorhand willen voor tekenen. Volgende keer weten we waar we aan beginnen en komen we zeker terug. Het was leuk.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Fons Moors wrote:
roger wrote:.......Toch een beetje spijt dat ik niet voor de 90km ben gegaan gewoon om te zien hoe de condite is op een nog iets langere afstand.Hoe was het parcours na de afslag voor de 60km,zaten daar stevige kuiten bijters in of was het goed berijdbaar?
Wat een geluk dat ik niet voor de 90 ben gegaan...
En de laatste twee klimmekes beten in mijn kuiten en in mijn billen.
heb ook de 60 gereden...en de mooiste stukjes zaten eigenlijk vlak na de tweede spiltsing, kwa klimmen alleen nog 2 en 1
wm007
Mountainbiker

uitslag

Post by wm007 »

Wanneer komt de uitslag eigelijk online?
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

amai, een beetje ontgoocheld thuis gekomen... Heb mij de eerste 30km zitten afvragen wat ik daar juist deed: constant in file gereden. Ik had mij pas de dag zelf ingeschreven, dus in de laatste box terecht gekomen. Het gevolg was dus 30km in een rijtje fietsen. De eerste 10km kan ik daar mee leven, maar daarna begint dat echt te irriteren. Daarvoor mountainbike ik niet, ik wil relatief 'alleen' mijn eigen tempo fietsen in de natuur, nu was het gewoon bandwerk, file op de brusselse ring ahw.
Dat in combinatie met de regen, een gesneuvelde voorderailleur en een moeilijk schakelende rechter shifter, hebben mij uiteindelijk voor de 65km doen kiezen.
Een paar jaar terug was het toch plezanter, dan kon je nog een hoop marathons fietsen waar slechts een 300-tal bikers aanwezig waren.

Nu zijn er toch ook teveel mensen die ook nog eens die ene seconden van hun tijd willen prutsen (en dan spreken we niet over toptijden eh). Gaan we eigenlijk naar daar om de natuur en de mooie tocht, of enkel voor het gemiddelde op papier te zien staan achteraf? De jaarlijkse opstopping na een kilometer of 7, daar moesten per sé een aantal van die gasten los door het bos, alle planten kapot trappelend... Als we zo voort doen, dan moeten we binnen 5 jaar gewoon niet meer naar de Ardennen, want dan is alles mtb-niet-toegelaten!

Enfin, sjieke tocht, dat wel, maar naar mijn gevoel stilaan slachtoffer van eigen succes, simpelweg wat teveel volk! Mss moeten ze eens opteren om de 60km op een andere dag of een ander startuur te plaatsen...
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ik kan spelter alleen maar bijtreden ... tot aan de eerste bevoorrading was het echt een beetje TE ... was mijn eerste marathon en die start die was vliegensvlug, maar ik heb gestart op mijn tempo om dan vast te stellen dat iedereen na 3 km voet aan de grond moest zetten ... tot de eerste bevoorrading was het bij iedere klim prijs en aanschuiven, na de twee bevoorrading was het wat beter en na de de 3 de geen last maar van gehad, jammer genoeg was het dan maar een km of 25 meer ...

Paar puntjes:
-tss bevoorrading 1 en 2 zat wel zeer veel kilometers ... (op 20 km van het einde hebben we nog 2 bevoorradingen gehad en tussen de eerste en 2de bv zat een 25-30 tal kilometers ... #-o )
- inschrijvingsgeld dat echt wel zeer hoog is ... / voor mijn part er zelfs over ...

de tocht zelf ... sublieme afdalingen gedaan, haast overkop gegaan toen 2 voorliggers in een uitgesleten watergeul over de kop gingen, ik kon nog net stoppen, maar het was wel nipt want mijn achterwiel kwam gevaarlijk hoog van de grond ...
Tot km 40 ging het zeer goed, velen die mij de eerste 5 km inhaalden kwam ik terug tegen, alleen passeerde ik hen nu ....
:lol:
maar rond km 42 kreeg ik plots honger en die bevoorrading kwam echt geen km te vroeg ... daarna ging het wat beter (een gelleke genomen) en aan de 3de bevoorrading 2 rijsttaartjes gegeten en die hebben de rest van de tocht zwaar op mijn maag gelegen ... :-? waardoor de laatste 11 km een hel waren voor mij ... en twaren just de lastigste ...

In ieder geval heb ik de 65 km goed doorstaan, zonder krampen (buiten mijn buikkrampen ...) of noemenswaardige problemen, overal vrij vlot bovengeraak (wel op mijn tempo), vandaag opgestaan en amper pijn in de benen, dus dit is ook OK.

Kom ik nog terug volgend jaar ???
Ik weet het echt nog niet, het was af en toe echt te druk op het parkoer, aan de andere kant het parkoer is echt subliem ...

Kloppen die hoogtemeters? de org spreekt van 2400 :-? #-o op de 60 km...

greetz

jocca
Last edited by jocca on Tue 29 May 2007 15:40, edited 1 time in total.
Post Reply