26/05/07 Kaprijke Cycloontoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

Aan de 1e kontrole blijkbaar nog niet goed wakker, en vergeten om links af te slaan om de 40 km lus te doen.......'k vond 't al heel vreemd, we reden al terug naar Kaprijke, Waarschoot enzo, en Knesselare bos had 'k nog niet gehad......Aan de volgende kontrole te Sleidinge wisten ze dus te zeggen dat 'k de 40 km lus overgeslagen had #-o Aangezien het weer nog goed was, ben 'k maar teruggekeerd, gevolg, begonnen aan de 40 km lus rond 12h15, 'k zat natuurlijk gans alleen op dat gedeelte van 't parcours, maar alle pijlen waren er nog en stonden in de goede richting =D> Daarna dan terug onder 't volk, op de kleinere afstanden zaten er tuurlijk wel nog medebikers op de omloop. Ik had voldoende te eten en drinken want zelf dus ook iets extra's meegenomen voor onderweg, je weet nooit wat je eventueel kan voorhebben he :P. Uiteindelijk was 't wel 'n heel lange duurtraining, waardoor 'k vandaag Langdorp heb laten schieten :oops:
EDJE
Mountainbiker

Post by EDJE »

Ik rij de grote afstand al voor de derde keer en het blijft voor mij een klassieker. Van in het begin volle gas en op het einde legen tank.Pluim voor de organisators.Zij verdienen echt meer deelnemers.Tot volgend jaar.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

zwiebertje wrote:Weet iemand wie die snelheids-duivel was, met een red-bull op zijn shirt ,die tegen de ongeloofelijke snelheid van 29 a 30 avs de grote toer afbolde?
Ik stond precies stil met mijn 26 avs toen de tgv voorbij raasde,wat een krachtpatser!
Da was mijne maat, tis inderdaad gene gewone.
Hij reed alleen, want hij moest op tijd thuis zijn :lol:
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

zwiebertje wrote: Hopelijk ben je daarna nog wat volk tegengekomen Katrien 20, om te samen de (grootste?)afstand af te leggen?
Jaja Zwiebertje, ik heb bijna volledig de 115 km alleen gereden.
Het was voor mij de eerste keer dat ik die streek met de fiets verkende, en ik was toch wel aangenaam verrast hoor! Zeker de voor mij ongekende Lembeekse bossen konden mij bekoren! En natuurlijk voor wie houdt van lange rechte dreven in het Drongengoed is het genieten!
Ook aan de kerk in Ursel links de grote baan genomen en nog een aantal keer misreden...tja, het was toch wel opletten geblazen om de pijltjes op te zoeken aan de linker- of rechterkant... Ik denk dat het ook niet evident is om zo'n lange tocht uit te pijlen. Het is een immense karwei en zeker als er dan nog steeds tijdens de rit zelf problemen opduiken met pijlen die opnieuw verdwenen zijn... Het viel wel op dat de organisatie alert was om alles in goeie banen te leiden! Bedankt!
De aangebrachte kalklijnen waren wel een echte leiddraad doorheen het bos! Schitterend!
De bevoorradingen waren prima! Zowel appelsienen, bananen, muelireepjes en sportdrank en alles à volonté! We hebben toch niet het recht om daarover te klagen he!!!
Ik was wel verwonderd dat we het Leen in Eeklo niet aandeden. Is dat verboden gebied voor de fietsers misschien?
Na de rit nog een drinkfles ontvangen als aandenken. Misschien best kenbaar maken bij de start, want ik vrees dat de meeste bikers dit niet geweten hebben.

Bedankt Kaprijke voor de serieuze organisatie van zo'n dag! =D> =D>
Ik heb er van genoten!!!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

voila, verslagske online op www.valcke-vanraes.be :wink:
barscatto
Mountainbiker

Post by barscatto »

was zaterdag ook van de partij, na een vlotte start samen met een vier tal bikers(sters) heb ik mij wel laten verl. door mijn goede benen ( op dat moment!!, waar ik later spijt ging van krijgen!) en nam ik de 110 km , later bleek zoals ik al zei "iets" te hoog gegrepen...
was een hele mooie rit, goede bev. alhoewel de twede lang op zich liet wachten ( mss. was de reden daartoe dat ik redelijk aan't afzien was !) ha ha ....dus zal wel aan mij gelegen hebben!!

Zal de volgende keer zeker terug aanwezig zijn maar zal het wat rustiger aandoen inzake km!!

groetjes
Maorten
Mountainbiker

Post by Maorten »

berichtje van de organisatie aan de deelnemers:

Aan alle deelnemers,

Afgelopen weekend was onze 10e keer dat we onze toertocht organiseerden. Zijn 10 jaar geleden begonnen met enkele kleine afstanden te organiseren. Maar al snel hadden we langere afstanden. Toen waren we nog een van de weinigen die zoveel kilometers organiseerden, tegenwoordig kan je bijna overal 100km gaan mtb’n.
we hebben elk jaar geprobeerd onze tocht aan te passen, zodat voor de regelmatige rijders en rijders uit de streek er toch telkens iets anders in zat.

Elk jaar hebben we vooral positieve commentaar gekregen, maar hier en daar schol er ook wel eens iets. Ook wij zijn maar mensen en we proberen ons best te doen om alles zo goed mogelijk te doen verlopen. We hebben door de jaren heen ook beslist om lage inschrijvingsprijs te behouden, zodat deze sport voor iedereen toegankelijk blijft. Dit had dan wel tot gevolg dat onze bevoorradingen misschien niet uitgebreid, zoals sommige willen, waren. Maar denk dat daar eigenlijk over het algemeen toch niet over geklaagd mag worden?

Onze deelnemers aantallen waren in vergelijking met andere organisaties niet zo groot, waar wij denken dat we qua prijs en de streek waar we in ons in bevinden, toch een mooi, aantrekkelijk aanbod gaven.

Voor allen die komen rijden zijn tijdens één van onze edities, dank je wel, wij hopen dat jullie er van genoten hebben? Voor diegene die enkel maar kritiek kunnen geven, zouden wij voorstellen om zelf maar eens zo een tocht te organiseren. Jullie moeten zich eens voorstellen hoeveel pijltjes er verdwijnen of verhangen worden in aanloop en zelfs gedurende de tocht zelf, ook wij proberen dan zo snel mogelijk in te grijpen en iedereen terug op het juiste traject te sturen. Ook de problemen om overal te mogen passeren met de tocht, want je mag niet zomaar overal doorrijden en dan moet je de stukjes aan elkaar zien te breien. Wat soms wel wat baanstukken of lange stukken via bijvoorbeeld de vaart oplevert, maar denk dat wij er wel in geslaagd zijn dat zoveel mogelijk op mountainbikesgewijze manier op te lossen. (waarvoor een dikke pluim voor onze Alain, die elk jaar het meeste werk aan uitdokteren van het parcours heeft gedaan!!)

Nu na de 10e editie gaan we er waarschijnlijk even met stoppen, mogen nooit zeggen voor altijd want je weet nooit natuurlijk. We gaan zelf meer gaan mountainbiken in andere streken en vooral met onze volgende generatie, want ons clubje is de laatste jaren serieus verkleind, wat het ook niet altijd gemakkelijk maakte om alles tot in de puntjes te organiseren. En misschien dat we volgend jaar wel iets organiseren, maar dan misschien op een totaal andere manier of iets totaal anders. Nu is het even tijd om alles te laten bezinken en te genieten van de leuke momenten van de afgelopen jaren. we laten wel iets weten als we iets gaan organiseren.

Ten laatste willen we alle vrijwilligers ook bedanken, want zonder hen was het ons nooit niet gelukt!!!!!

Met sportieve groeten

het Stormy Weather Team
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

dikke proficiat ,hoop alleen niet dat het door de negatieve reacties en te weinig volk daarom de riem der af te leggen . er zijn der gewoon waar je nooit niet goed kan voor doen :evil: =D>
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Maorten wrote: Nu na de 10e editie gaan we er waarschijnlijk even met stoppen, mogen nooit zeggen voor altijd want je weet nooit natuurlijk. ons clubje is de laatste jaren serieus verkleind, wat het ook niet altijd gemakkelijk maakte om alles tot in de puntjes te organiseren.
Dit jaar door omstandigheden niet deelgenomen, maar de voorbije edities wel gedaan en die werden zeker gesmaakt. Hopelijk geen definitief afscheid, maar ondertussen rest er ons niets anders dan om met groot respect afscheid te nemen van een zeer goede organisatie en tocht. =D> =D> =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Lichterveldenaere wrote:
Maorten wrote: Nu na de 10e editie gaan we er waarschijnlijk even met stoppen, mogen nooit zeggen voor altijd want je weet nooit natuurlijk. ons clubje is de laatste jaren serieus verkleind, wat het ook niet altijd gemakkelijk maakte om alles tot in de puntjes te organiseren.
Dit jaar door omstandigheden niet deelgenomen, maar de voorbije edities wel gedaan en die werden zeker gesmaakt. Hopelijk geen definitief afscheid, maar ondertussen rest er ons niets anders dan om met groot respect afscheid te nemen van een zeer goede organisatie en tocht. =D> =D> =D>
Als je het mij vraagt,een (typische) reactie na enkele hectische weken.
Moarten,ik denk na enkele weekjes "bezinning" dat het terug zal kriebelen naar volgend jaar toe.Voor mij hoeft hij ook niet te stoppen deze tt,want ik heb zaterdag de verkeerde keuze gemaakt qua tt en achteraf gezien denk ik dat jullie de mooiste tt hadden.

En nog iets,dat forum hier,laat je daardoor niet opjutten.
Je moet dit met een korreltje zout nemen.
De perfecte tt die voor iedereen goed is moet nog ingericht worden!!

Dus,.......
Post Reply