28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jacla
Mountainbiker

28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km

Post by jacla »

Juist terug van nen lekker vettige Ardennes Trophy 90km

Tijd staat nog niet online: (maar tzal wel genne vette zijn --> plat gereden + troubles met achterder) :-?

http://www.chronorace.be/web2/Evenement ... e=C&lng=FR

Mijn kabels moesten na Cimes de Waimes vervangen worden en had maar 1 keer kunnen inrijden

Iemand toevallig tip om miserie met nieuwe kabels te voorkomen, of tijdens rit miserie te minimaliseren?
(Khad na enkele km al prijs: achteraan constant verspringen, heb vijs van kabel aan delairreur beetje bijgedraaid met de klok en was iets beter...maar spijtig genoeg niet voor lang)

merciekes
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Ardennes trophy is altijd leuk om naar toe te gaan,maar deze morgen twijfelde ik wel even want zaterdag had ik een brevet in Andenne gereden van 122km en het mieserige weer zat er ook voor iets tussen..Toch maar de moed bijeen genomen en nu blij dat ik voor die 60km,die er eigenlijk 65 waren,ben gegaan .Nog eens menen Trek genomen waar nu men dochter mee rijdt en dacht da vrouwe zadel zal wel meevallen.Ook stonden er Jimmy's op die ideaal waren voor dit weer,had gisteren geen goesting om op mijne MTB ander banden te steken en nu spijt want met Pythons had het ook gegaan.Er was modder maar niet van die aard dat het altijd maar stoempen was.Ik vond dat er minder boomwortels op het parcours waren dan andere jaren of is dat maar een gedacht!Het eerste uur geraakte ik gene stap vooruit,altijd maar aan het zoeken voor een goede zit,dan zadel hoger en nadien weer zadel lager.Maar eenmaal de helft voorbij ging het al veel vlotter en naar het einde nog iets beter.Geen valparijen of mechanisch defect gehad en dat is ook al belangrijk.Prachtig parcours , ravitailleringen 3*** en de veiligheid bij gevaarlijk kruispunten waren ook goed bemand.Ze kennen er toch wat van die walen.Toch een beetje spijt dat ik niet voor de 90km ben gegaan gewoon om te zien hoe de condite is op een nog iets langere afstand.Hoe was het parcours na de afslag voor de 60km,zaten daar stevige kuiten bijters in of was het goed berijdbaar?
irtimit
Mountainbiker

Post by irtimit »

Het lag er niet bepaald lekker bij vandaag :-?
De 60km was dan ook voldoende. Op het einde kwamen de kuitenbijters :
Ook was de laatste kilometer verdacht lang...
Leuke tocht, wel spijtig van de dure inschrijving.
Dat vond ik er toch wel weer eens over.
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

irtimit wrote:Het lag er niet bepaald lekker bij vandaag :-?
De 60km was dan ook voldoende. Op het einde kwamen de kuitenbijters :
Ook was de laatste kilometer verdacht lang...
Leuke tocht, wel spijtig van de dure inschrijving.
Dat vond ik er toch wel weer eens over.
waren er nu plannetjes van de 60 en 90 km voor de supporters? we hebben eerst naar de kids trophy wat gekeken en daarna was het gebouw van de inschrijvingen reeds gesloten, wegens slecht weer en geen plan zijn we dan maar afgedropen #-o
TRAPPELEROS
Mountainbiker

Post by TRAPPELEROS »

Ik heb vandaag een schitterende 65 km achter de rug. Daar het weer niet echt mee zat en de modder alom te bespeuren was heb ik de de "60 km" 8) :-? toch zonder krampen kunnen uitrijden . Dit was andere jaren toch wel anders verlopen. Mijn motto van vandaag was .....eigen tempo rijden !!
Ik vond persoonlijk het inschrijvingsgeld ook best wel veel maar het parcour daar klaagt den deze niet over.
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

vandaag een dikke dikke blunder gemaakt

net voor de start een oude trainingsmakker tegengekomen en samen aan de tocht begonnen, alleen is zijn conditie veel beter en ging hij "maar" de 60km doen, terwijl ik de 90 wou.

het gevolg laat zich uiteraard al raden, na de splitsing 60/90 allen komen te zitten en een eind verder (tijdens die lange klim - 8 of 9 denk ik) een patat tegen mijn oren gekregen zoals ik al lang geen meer gehad heb. 't was helemaal op en aan de voet van helling 7 toch voor de 60 gekozen, met als gevolg uiteraard dat ik niet in de uitslag sta, maar da's nu ook weer niet zo erg

voor de rest ongelooflijk genoten van deze mooie tocht en super organisatie, en serieus gebibberd onder die kouwe douche :drunk:
volgend jaar kom ik in een hopelijk betere conditie wraak nemen op de 20 hellingen :)
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

men dag in theux;
de eerste 30 km zeer vlot gereden ik was dan ook van plan om de 90 km te rijden en zag het volledig zitten, een steen echter besliste van me lek te laten vallen, geen probleem dan é, nieuwe biba steken ja lap na +- 5 km weer lek, dan maar stappen naar de bevoorrading en een nieuwe biba gekocht, dan maar besloten om toch maar voor de 65km te kiezen (want ondertussen toch het gemiddelde al serieus zien zakken). Om dan id laatste 12 km men achterderialleur niet meer te kunnen gebruiken door vuil id kabels, leuk is anders.

Maar, super organisatie =D> =D> , zeer vriendelijk, en oké het was wat geld maar als je dit vergelijkt met een toertocht die rap 5€ kost dan heb je hier toch wel waar voor je geld.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Na 60 a 65 km was "het beste" er vanaf zodat de laatste 20 km'ers eerder afgezwalpt werden. Parcours was wel goed te doen kwa modder.
Het blijft toch steeds een harde noot om kraken voor gewone stervelingen. Wat mij vooral opviel was de relatief weinig "kiezers" voor de 90 km.
Terug tevreden met het uitrijden. Tijd: +- 5uur 49min.
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

144 fotokes geknipt uit de film De film komt waarschijnlijk morgen

Image
Image
Image
Last edited by Fons Moors on Tue 29 May 2007 08:30, edited 1 time in total.
vostefan
Site Administrator

Post by vostefan »

Heeft iemand de juiste hm van de 60 en 90 geregistreerd?

gr - stefan
Post Reply