Ronse-Maarkedal - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

ik ook :wink: moet maar zeggen als't ke past en we kunnen ton es tope de blauwen rijden ik heb vandaag de rode gereden
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

.::Andy::. wrote:ik ook :wink: moet maar zeggen als't ke past en we kunnen ton es tope de blauwen rijden ik heb vandaag de rode gereden
Ok, prima.

Kheb nog wa schilderwerken dak deze week wil doen. Ge weet wel hé voor da boelleke da op komst is. Kzou da liever nog voor de zomer klaar hebben. Bij redelijk weer ergens deze week, stuur ik je een sms'ke tegen de middag. We zien dan wel of het past voor u.

Goe?

Steve :wink:
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

very guud! :-D
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Ik heb gisteren deze vaste route nog eens gedaan.

Mooimooi, maar ik zou toch aanraden om een lange broek aan te doen. Veel van de singletracks zijn totaal overwoekerd - met brandnetels. Hier en daar is het echt zoeken naar de track tussen de woekerende begroeiing van de bermen.

Daar moet dringend iemand eens langs met een bosmaaier!
smetje 5
Mountainbiker

Post by smetje 5 »

iemand enig idee als deze route rijdbaar zou zijn de dag van safety jogger, aangezien de vtt tocht 60km hier passeert? grt smetje
yucca
Mountainbiker
Location: mongoose tetra sx, Epic expert 2007, BMC Racemaster 2009, Specialized Enduro S-WORKS 2009

Post by yucca »

wa bedoelt ge met "rijdbaar", of er modder ligt ofzo??? Ik heb rood en blauw van ronse eergisteren gereden en alles is berijdbaar. geen modder te bespeuren. Gisteren en vandaag was het zeer goed weer dus in principe geen probleem. Hier en daar wel wat snoeiwerk nodig. we gaan ni moeilijk doen he...
G Money
Mountainbiker

Post by G Money »

Gisterennamiddag de volledige rode en blauwe route gereden.

Alles nog perfect berijdbaar. Redelijk wat modder, maar op enkele putten na nergens moeten afstappen. Zelfs het muziekbos is (nu nog) berijdbaar, als ge op de rechterkant rijdt.

één pijl ontbrak in de blauwe route, ter hoogte van de koekamer, waar je van een boereweg een baan moet oversteken (Elezelles) en dan rechtdoor verder moet over een andere boereweg. Voor de rest perfect bewegwijzerd =D> , maar kende de rode route, waardoor ik mogelijks enkele ontbrekende pijlen over het hoofd gezien heb. ben er wel zeker van dat er recent nog wat pijlen bijgekomen zijn: prachtig werk alleszins van de peter/meter en/of de sportdienst!!! Heel wat blauwe pijltjes zijn misschien wel eens aan vervanging toe.

ben vertrokken aan 'de loft'. eerste paar kilometer als opwarmer wel op asfalt, net zoals dit over de laatste 5km kan gezegd worden, maar toen waren die voor de verkrampte beentjes welgekomen!

na de eerste passage in het muziekbos wist ik al dat de benen super waren, maar die 20km van de blauwe route waren slopender dan verwacht, waarna ik tijdens de tweede passage door het muziekbos al aan het einde van mijn latijn was. (opm.: als je de volledige route wil rijden, moet je de blauwe pijlen volgen tot op het einde van het onverharde deel in het muziekbos en dan rechts de rode route opnieuw volgen. Nog voor de beklimming van het muziekbos is er een verwarring mogelijk waar een blauwe pijl naar links wijst en een rode naar rechts. De rode is bedoeld voor degene die in de omgekeerde richting komen en zou misschien beter verplaatst worden, zodanig dat deze niet kan gezien worden door degenen die de blauwe route rijden).
Uiteindelijk nog enkele keren doodgegaan in de laatste 10km, maar moe en voldaan toegekomen aan de auto... 16,5 km/u gemddeld en afgelegd in 2u52min.

De dubbele route vind ik één van de mooiste die ik al gedaan heb, alsook veruit de lastigste. Enkel Kluisbergen kan eraan tippen, maar minder lastig want heel wat korter. Heb brakel nog niet gereden, maar van oudenaarde kluisbergen en ronse, is laatste veruit de lastigste!

Ook de verhouding road/off-road is ideaal. eerste 15km misschien 70% asfalt, maar de ferme beklimmingen maken dit goed! Verder lijkt verhouding road/off-road eerder op 35%/65% op de laatste 5km na dan.
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Wij zouden op tweede kerstdag met de club deze route rijden.

Weet er iemand of er kan gedouched worden op die dag op één van de startlocatie's? Nadien zouden we ergens iets gaan eten in de buurt van de startplaats. iemand suggesties? ( genre steak friet)
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Verslagske van nen zieken mens (van achter 't glas :cry: )
Normaal gezien ging ik vandaag met de Herders mee de 75 MTB van de RVV afbollen, maar gezondheid heeft er anders over beslist.
Van op mijnen bureau zie ik hier de top vd taaienberg waar vandaag al duizenden wielertoeristen zijn bovengekropen. Voor mijn raam zijn er hier vandaag wel heel veel mountainbikers gepasseerd op weg naar de offroadklim vd taaienberg.
Ja, als er in gans vlaanderen maar enen TT is, is het logisch dat de BLOSO routes meer succes hebben zeker =D>
De rijders mogen een klein verslagske achterlaten!
(en wie die klim naar de taaienberg te lastig vind... in onzen tocht zit hij er ook in, maar in den bergaf :drunk: )
Larwing&
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Post by Larwing& »

Vanmorgen deze tocht nog eens weest doen..Lag er nog redelijk goed bij!Wordt wel eens tijd om op sommige stroken den bosmaaier eens uit te halen :-D ,amai .Wat me ook opgevallen is,al enige tijd staan er oranje pijltjes,van sloeber.Komt of is er een tt langs deze route gegaan?Want deze staan ier toch al ff
Post Reply