Geraardsbergen - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
het mooiste stuk vind ik persoonlijk de eerste 10 kilometer, tot aan de Bosberg en dan is het een miserabele route omwille van de slechte bepijling.
-
DERAILLEURKE
- Mountainbiker
Post by DERAILLEURKE »
Gisterenmiddag de via de dender begonnen aan de blauwe route van G'bergen om zo dan even verder de groene route te volgen. Nogal veel asfalt wegen, wel mooie uitzichten. Bepijling was op sommige plaatsen goed(2 pijltjes) Maar dan voorbij Moerbeke werd ik over een overweg gestuurd en moest dan naar rechts maar vanaf dan geen enkele pijl meer te bespeuren. In de straat waren wel wegenwerken aan de gang. Dan maar via gewone weg naar de Muur gereden en daar terug parcour gevonden. Voor de beklimming van de bosberg nog een mooie beklimming(Grote molenberg??) En dan de afdaling van de bosberg en dit is toch wel om vingers van af te likken. Ik zou wel graag deze afdaling is beklimmen, maar gezien de gevaren van een aanstormende MTB is dit geen goed idee denk ik... Zit deze beklimming/afdaling soms in de TT's in de omgeving?
Ik woon daar beneden. Je kan dat probleemloos omhoog of naar beneden doen, dat is perfect te doen. Zowel boven op bosberg naar rechts (noremansberg, waar ik woon) of boven naar links, naast de camping. Beide zitten denk ik in de route van Galmaarden. Ik vind de routes in onze omgeving maar kouwe soep. Trekken op niet veel.
-
pelter bos biker
- Mountainbiker
Post by pelter bos biker »
route gereden 30 aug. 2007 met 9 mensen
één pluspunt,het gras op het parcour was gemaaid
voor de rest zeer slechte bepijling,rode route GEEN pijlen gezien.
gelukkig route op gps gezet en daarom redelijk te doen.
veel verharde weg.op 01 sept. Brakel-Oudenaarde en ronse gedaan
zelf gecombineerd tot 70 km, dit was veel beter
als uitvalsbasis hotel in Parike-Brakel gekozen, was in orde
één pluspunt,het gras op het parcour was gemaaid
voor de rest zeer slechte bepijling,rode route GEEN pijlen gezien.
gelukkig route op gps gezet en daarom redelijk te doen.
veel verharde weg.op 01 sept. Brakel-Oudenaarde en ronse gedaan
zelf gecombineerd tot 70 km, dit was veel beter
als uitvalsbasis hotel in Parike-Brakel gekozen, was in orde
- flaming_jakke
- Mountainbiker
Post by flaming_jakke »
Morgen zou ik deze route graag met enkele vrienden willen gaan rijden, uit enkele reacties kan ik opmaken dat er wel enkele problemen geweest zijn met de bepijling. Hoe is de situatie nu ... beter ??
Kan ik een pijltje terug vinden op de top van de muur ? Het plan is om te parkeren aan 't hemelrijck en vandaar de route te starten zodat we de muur als finale kunnen beklimmen en we snel ne goeien apres-bike kunnen nuttigen

Kan ik een pijltje terug vinden op de top van de muur ? Het plan is om te parkeren aan 't hemelrijck en vandaar de route te starten zodat we de muur als finale kunnen beklimmen en we snel ne goeien apres-bike kunnen nuttigen