26/05/07 Kaprijke Cycloontoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

vandaag de 110 afgebold
veel chance had met het weer geen spetter regen gezien en ook geen plaske water. van het heen hier al aangehaald moeilijk om hier hm te vinden maar hetgeen kon hebben ze der toch wel ingestoken , kende de streek maar al te goed . bepijling was meer dan in orde en ook de kalklijnen en blinkende lintjes kwamen goed van pas . wie hier nog misreed :drunk: !! dik in orde =D>
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

de hoogtemeters die er waren, waren te doen (taluds)!

Ik heb de 70 gedaan. Mooie stukkies, goeie bepijling, goed gebruik makend van de kalkstrepen.

Een minpunt vind ik : de wel zeer magere bevoorrading. Wie na de eerste 28 km en zeker na de 110-lus de tweede keer daar aankomt, heeft toch wel wat meer verdiend dan een zuinig-in-drie-gesneden mueslireep of een profijtig bekertje plat water.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Een heel mooi ritje die de mannen van Cycloon in elkaar gebokst hadden.
Zelfs een aantal nieuwe stukskes ontdekt.
Schitterend bikersweer, goede uitpijling maar gans op het einde toch ergens misgereden (misschien een flauwe plezante die een pijltje gedraaid had, ofwel ik die met mijn dwaze kop nie goed gekeken had) resultaat:een extra lus in de Lembeekse bossen en 123km op de teller, nu ja een beetje extra training kan nooit geen kwaad hé :wink:
een minpunt vond ik inderdaad een beetje karige bevoorradiing en de vrij grote afstand tussen de 1ste en de 2de bevoorrading.

Conclusie: een mooie TT die zeker voor herhaling vatbaar is, voor mij de beste in de streek :-D [-o< [-o< [-o<
Action-Man
Mountainbiker

Post by Action-Man »

vandaag daar ook 110 km afgebold met 3mannen van aan de zee voor mij was de afstand lang genoeg.ben namelijk gisteren wat ziek geworden.en dit na een week niet gereden te hebben is dit wel een goede training geweest.parcours was inorde voor de streek.goede uitpijling.enkel op een plaats was het levens gevaarlijk juist voor dat brugetje voor we op die weide kwamen.er lag daar een groote gracht naast die je niet kon zien door het hoge riet .daar iemand zien vallen die bijna in een waterkieken veranderde. hier mocht men toch wat begroeing weggenomen hebben.voor de rest was alles oke.ik denk niet dat er veel volk heeft deelgenomen was niet druk aan de start.
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

Action-Man wrote:vandaag daar ook 110 km afgebold met 3mannen van aan de zee voor mij was de afstand lang genoeg.ben namelijk gisteren wat ziek geworden.en dit na een week niet gereden te hebben is dit wel een goede training geweest.parcours was inorde voor de streek.goede uitpijling.enkel op een plaats was het levens gevaarlijk juist voor dat brugetje voor we op die weide kwamen.er lag daar een groote gracht naast die je niet kon zien door het hoge riet .daar iemand zien vallen die bijna in een waterkieken veranderde. hier mocht men toch wat begroeing weggenomen hebben.voor de rest was alles oke.ik denk niet dat er veel volk heeft deelgenomen was niet druk aan de start.
inderdaad weet waar je bedoeld toen ik aan dat bruggetje kwam zag ik nog maar pas dat er een gracht van 1m breed naast me lag [-X
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Samen met Rock Rider deze morgen de 70km afgebold. Voor een vlakke tocht was deze dik in orde qua parcours =D> .

Weinig volk te zien bij de start, onderweg en na de rit.

Bevoorradingen waren goed voor mij. Als ik iets heb om te drinken en te eten, ben ik al content hoor.

Bij leven en welzijn, hopelijk tot volgend jaar.
:wink:
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

G-love wrote:Een heel mooi ritje die de mannen van Cycloon in elkaar gebokst hadden.
Zelfs een aantal nieuwe stukskes ontdekt.
Schitterend bikersweer, goede uitpijling maar gans op het einde toch ergens misgereden (misschien een flauwe plezante die een pijltje gedraaid had, ofwel ik die met mijn dwaze kop nie goed gekeken had) resultaat:een extra lus in de Lembeekse bossen en 123km op de teller, nu ja een beetje extra training kan nooit geen kwaad hé :wink:
een minpunt vond ik inderdaad een beetje karige bevoorradiing en de vrij grote afstand tussen de 1ste en de 2de bevoorrading.

Conclusie: een mooie TT die zeker voor herhaling vatbaar is, voor mij de beste in de streek :-D [-o< [-o< [-o<
G, je was niet de enige...! Was ook met een paar Buddybikers vertrokken voor de 110, maar na 70km heb ik wat versneld. Op het einde zag ik niemand meer voor en achter mij en ergens in Lembeke centrum (bij het inrijden van een strook op het einde een pijl verkeerd ingeschat??). Ik kwam op den duur weer in Lembeekse bossen en Eeklo uit en aangezien ik dan al 113km op de teller had, wist ik dat ik verkeerd zat en waarschijnlijk op het parcours van een kortere route. Tenslotte ook een goeie 122km op de teller. Morgen nog 110 in Wolfdonk en maandag "rustig" losrijden in Zwalm 110 cyclo. Maar voor de rest goeie tocht en in héél bekende omgeving een aantal nieuwe "aansluitingsstukken" gevonden tussen verschillende gemeentes.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Deze morgen samen met m'n broer vertrokken voor de 110km. Het bleef de ganse voormiddag droog, en hier en daar lag het zelfs zanderig. De tocht bevatte behoorlijk wat off-road, ik denk zowat 75/25 off-road/weg. Aan de verbrandingsoven kregen we een mooi technisch stukje te verwerken. Spijtig genoeg kwam m'n broer daarbij in aanraking met een boom. Met een gekneusde schouder en ribben tot gevolg. Toch zette hij zijn weg verder.
Bij de eerste bevoorrading kwamen we Martine tegen, die haar specialized zowat voor de helft had vernieuwd, sedert we haar in Merelbeke met haar kettingbreuk hielpen. Daar deden wij een extra lus van 40km richting drongengoed. Hier was het uitkijken geblazen, want ook de tt van Oedelem reed daar rond. Maar eigenlijk niet zo veel volk gezien, ook niet op onze tocht trouwens. Er stond vandaag heel wat wind en langs de vaart kwam hij behoorlijk uit de hoek, maar iets verder lag bevoorrading 2. Vlug nieuwe band gelegd voor broer want die was langzaam aan aan het lekrijden. Nu ging het richting Lembeke en broer kreeg het blijkbaar erg lastig. Dus besloot hij om binnen te rijden en het rode kruis op te zoeken. Dan maar alleen verder en de uiteindelijk 113km tot een goed einde gebracht. Ik vond de rit nog iets beter dan vorig jaar, mede dankzij de droge weersomstandigheden. De bepijling was goed, in tegenstelling tot wat sommigen aan de bevoorrading vonden dat de bepijling op niks trok.
Net na de tweede bevoorrading langs die beek, was het inderdaad gevaarlijk rijden, blijkbaar waren er al een 4-tal bikers ingesukkeld. Vorig jaar zat dat stukje daar ook in, dus ik was op mijn hoede. Een tocht om volgend jaar zeker terug te doen.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

deze vandaag afgehaspeld samen met Pro Team. Leuke tocht, met een paar heel mooie stukken waar het technisch vernuft het verschil maakte... De Flanders bike is dus duidelijk heel wat wendbaarder dan de Cube!

Hier en daar redelijk goed was gas gegeven... De 70 waren heel mooi te doen... Hier en daar speelde de wind wel wat mee.

Een paar keer wat verder moeten kijken om de pijlstjes te vinden... Die linten waren inderdaad goed gevonden en vielen goed op...

Volgend jaar zeker terug als we kunnen... :wink:
OmaFiets&co
Mountainbiker

Post by OmaFiets&co »

In dit ideaal mountainbikeweertje de 110 km afgehaspeld in 5u11min. De technische stukjes waren (voor ons) iets te moeilijk, maar de bossen en vooral de single-tracks maakten alles goed. De peperkoek begint ons stilaan wel de oren uit te komen, in de VTT van Opbrakel (55 km) werden we beter verwend (met oa zelfgebakken cake). Voor een dergelijke afstand mag het wel iets meer zijn. De bepijling was OK, slechts eenmaal verkeerd gereden door eigen onoplettendheid en ook de douches waren prima om het zand af te spoelen!
Post Reply