17/06/07 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Herinner mij nog dat je al moest klimmen van de auto naar de camping voor de inschrijving. Zij die dachten daar al boven te zijn waren er aan voor de moeite, want dan begon het nog maar. En dat was dan nog maar de eerste paar kilometer.

Deze rit vorig jaar gedaan (50km) en zeker 4 keer doodgegaan. Gevloekt, getierd en gesmeekt, maar ons vooral goed geamuseerd. Het laatste klimmetje terug naar de camping moeten stoppen, omdat beide benen in kramp stonden. Mij daar van mijn bike moeten laten vallen en zitten wachten tot het overging.
:oops: :oops: :oops:

De laatste honderd meter dan aan 3 kilometer per uur geklommen en dan de camping over naar het terras, waar wij het vochtgehalte weer op peil hebben gebracht.

SuPaH Fly en ik zullen er dit jaar zeker terug zijn. Eens zien hoe de conditie verbeterd is in een jaar tijd. Willen proberen om dit jaar slechts 2 keer dood te gaan. :wink:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Moustache wrote: Deze rit vorig jaar gedaan (50km) en zeker 4 keer doodgegaan. Gevloekt, getierd en gesmeekt, maar ons vooral goed geamuseerd.
De laatste honderd meter dan aan 3 kilometer per uur geklommen en dan de camping over naar het terras, waar wij het vochtgehalte weer op peil hebben gebracht.
SuPaH Fly en ik zullen er dit jaar zeker terug zijn. Eens zien hoe de conditie verbeterd is in een jaar tijd. Willen proberen om dit jaar slechts 2 keer dood te gaan. :wink:
Moustache, vandaag aan u "doodgaan" gedacht, een stukje van de lus van 70km gereden(lussen extra voor 70km zijn zo goed als vlak en voornamelijk in de Walen (nu de forummers toch frans kunnen spreken ...)). 3 kapellekes en een kerkhof tegengekomen op amper 5 km afstand en dit op 10km van den arrivée. Een ideale plaats om dood te gaan.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

jodelaietie wrote:3 kapellekes en een kerkhof tegengekomen op amper 5 km afstand en dit op 10km van den arrivée. Een ideale plaats om dood te gaan.
Bedankt om voor "onzen hemel" te zorgen....
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Derde keer op rij dat ik deze doe en krijg er niet genoeg van!! Schitterende tocht(70)spijtig dat er wat minder hm's inzitten,maar voor sommigen is dit welgekomen denk ik.Tot dan.
marge
Mountainbiker

Post by marge »

jodelaietie wrote: Hoe raar het ook moge klinken dit jaar heeft de 70km heeft het minste klimmen, dit in tegenstelling tot vorig jaar.
Er is platte offroad hier in de buurt en niet van de minste , de 70 km lussen zullen het jullie tonen.
Dat begrijp ik niet goed. Ligt het fun-gehalte dan hoger als men opteert voor 50 + 30 = 80 of bieden de lussen van de 70 toch nog iets extra ?
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

marge wrote:
jodelaietie wrote: Hoe raar het ook moge klinken dit jaar heeft de 70km heeft het minste klimmen, dit in tegenstelling tot vorig jaar.
Er is platte offroad hier in de buurt en niet van de minste , de 70 km lussen zullen het jullie tonen.
Dat begrijp ik niet goed. Ligt het fun-gehalte dan hoger als men opteert voor 50 + 30 = 80 of bieden de lussen van de 70 toch nog iets extra ?
Zoals ieder jaar zit iedere afstand volledig in de volgende
50 km = volledige 30 km + extra lus(sen)
70 km = volledige 50km + extra lus(sen)

Als je de 70km doet heb je dus alles van de kortere afstanden + heel wat extra offroad die heel weinig aangedaan wordt hier in de streek, die we zelf via experimenteren en stafkaarten gevonden hebben.
50km +30km zou ik niet doen (dan rijd je 2X de 30km + extra van de 50km) We zijn dan ook al van vorige zomer bezig met deze editie.

Mijn uitspraak :
Hoe raar het ook moge klinken dit jaar heeft de 70km heeft het minste klimmen, dit in tegenstelling tot vorig jaar.
moet je procentueel bekijken.
We hebben de vlakke offroad stroken voornamelijk in de extra lussen van de 70km gestoken, zodat je daar meer afwisseling krijgt tussen klimmen en vlak , maar zeker niet minder offroad.

De 70km is zeker de mooiste afstand om te rijden, laat daar geen twijfel over bestaan, daarenboven met 3 bevoorradingen.
Het parcours is dit jaar nog mooier dan vorig jaar ((nog) meer offroad-bos-privaat).
We gaan ons parcours nergens niet aanpassen als we niet zeker zijn dat het beter is. Ons motto door en voor mtb'ers , wat vooral betekent zoveel mogelijk bos en offroad, alles wat een dikke band belieft.
1 voorbeeld , asfalthelling in Ronse wordt vervangen door langere strook offroad weliswaar met wat minder hm.
Volgende week ga ik proberen het exacte parcours af te rijden met hoogtemeter.
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Dat is een antwoord van een echte biker. Iets wat me extra motiveert om erbij te zijn. Voor de 70 natuurlijk :wink:
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Zal de 50 proberen ;)
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

@ Jodelaietie , en hoe ist met Kluisken ? Leeft den dienen nog ?
Long time no see !!

Met u prachtige commentaren hier doe je ons weer meer dan watertanden hé !! =D>

Ciao
Moonie
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

moonrider wrote:@ Jodelaietie , en hoe ist met Kluisken ? Leeft den dienen nog ?
Long time no see !!

Met u prachtige commentaren hier doe je ons weer meer dan watertanden hé !! =D>

Ciao
Moonie
Alive and kicking..... Nu terug op den vtt, na enkele maanden met het racefietske te hebben gereden (kwestie van niet opnieuw in een gat te vallen in 't seizoen ;-) )
Zoals onze Jodelaietie reeds aanhaalde wordt den tocht opnieuw de moeite, dus zeker maken dat je deze niet mist zulle mannen (en vrouwen)
Post Reply