alu of carbon kader
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Xtreme-Biker
- Mountainbiker
alu of carbon kader
Post by Xtreme-Biker »
Ik kan niet kiezen, ik ben aan het twijfelen voor een alu frame of een carbon frame. Graag een paar meningen
-
Xtreme-Biker
- Mountainbiker
- Jokke_vlo
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017
Ik denk dat alu of carbon en punt aan de lijn geen keuze is. Er zijn zo veel verschillende soorten afwerking, legeringen enze...welke comfort stijfheid gewicht impactresistentie en levensduur bepalen. Zo kan je ervan uit gaan dat een goed alu frame beter zal zijn dan een goedkoop afgewerkt carbon frame.
Er is niet zoiets als carbon en alu. Kijk ook als eens na hoeveel soorten aluminium legeringen er zijn.
Er is niet zoiets als carbon en alu. Kijk ook als eens na hoeveel soorten aluminium legeringen er zijn.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik heb voor alu gekozen:
carbon kan een stoot verdragen, maar een harde droge knal betekent een gat ipv een deuk
Met een deuk in je frame kan je meestal nog wel voort, een gat in je frame is wat minder
Enfin, de kans is klein dat je carbon frame het laat afweten, maar als je weet wat je voor zo'n frame betaalt...
Garantie is meestal niet van toepassing als je ergens tegengeknald bent
Verder is carbon en carbon even verschillend als staal en vliegtuigalu:
Er zijn producenten die er niks van bakken, er zijn producenten die zeer goede resultaten halen.
Kies gewoon een fiets waarvan de rijeigenschappen je bevallen, dan zie je wel wat je voorkeur heeft.
Er zijn superstijve carbonframes en supercomfortabele frames, maar dat geld ook voor alu. De gewichtsverschillen zijn beperkt.
Carbon is ook stukken duurder natuurlijk.
carbon kan een stoot verdragen, maar een harde droge knal betekent een gat ipv een deuk
Met een deuk in je frame kan je meestal nog wel voort, een gat in je frame is wat minder
Enfin, de kans is klein dat je carbon frame het laat afweten, maar als je weet wat je voor zo'n frame betaalt...
Garantie is meestal niet van toepassing als je ergens tegengeknald bent
Verder is carbon en carbon even verschillend als staal en vliegtuigalu:
Er zijn producenten die er niks van bakken, er zijn producenten die zeer goede resultaten halen.
Kies gewoon een fiets waarvan de rijeigenschappen je bevallen, dan zie je wel wat je voorkeur heeft.
Er zijn superstijve carbonframes en supercomfortabele frames, maar dat geld ook voor alu. De gewichtsverschillen zijn beperkt.
Carbon is ook stukken duurder natuurlijk.
- pirre
- Mountainbiker
Heb momenteel een alu fiets en een carbon fiets, en moet eerlijk zeggen mijn alu fiets komt niet veel meer buiten.
Had in het begin ook wel schrik om carbon te kopen toen ik alles hier zo las.
Maar ben er wreed content van en na 6 maand nog niks aan te zien, ook niks van steenslag op schuine buis.
Volgens mij als ge het presteerd van een carbon kader naar de klten te rijden denk ik da er in het zelfde geval met een alu exemplaar het beste waarschijnlijk ook van af is.
Als ge wil da uwen bike 10 jaar meegaat moet het er ene zijn in tita.
Had in het begin ook wel schrik om carbon te kopen toen ik alles hier zo las.
Maar ben er wreed content van en na 6 maand nog niks aan te zien, ook niks van steenslag op schuine buis.
Volgens mij als ge het presteerd van een carbon kader naar de klten te rijden denk ik da er in het zelfde geval met een alu exemplaar het beste waarschijnlijk ook van af is.
Als ge wil da uwen bike 10 jaar meegaat moet het er ene zijn in tita.