Hey,
sinds nov-dec begonnen met mtb, bloso Merksplas had ik al gedaan, vandaag die van Kasterlee (vanaf sporthal).
's morgens 1x verkend blauw, groen, rood (1u55)
's middags 1x opnieuw maar beetje harder blauw, groen, rood (1u45)
Zat er wel door op't laatst... nog met ne vriendelijke mens uit Kappellen gebabbeld op't laatst die dikwijls de tocht hier deed. Weet ni of ie ook op't gastenboek zit??
Een beetje teveel plassen vond ik... Heb da wel eens graag, goe veel modder, maar slecht voor't materiaal hè. Had bijna nief remblokskes maar die van achter zijn precies bijna gelijk afgesleten... Eerste toer op blauw (denk ik) in bocht door plas gereden in put en voor ik het wist al over kop. Gelukkig zonder erg...
Was echt leuk, vooral da tweede deel groen met single tracks is great!! Wel 2x op zelfde plek verkeerd gezeten daar op rood. Maar weet nu da'k het spoor over moet!!
Die duivelsput waar jullie het over hebben, waar is die precies? Op de route zelf? Welke kleur route?
Is het in de winter nog erger (lees: natter) als nu of mag ik dit met de winter vergelijken? Ik ga er in ieder geval in de toekomst zeker nog rijden, misschien wel met de andere bikers van't forum??
CU over there!!
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Strikybart
- Mountainbiker
Re: 1ste keer
Post by Strikybart »
Passeerde hier just als ge poste dus maar direct reageren heJef Dries wrote:Hey,
sinds nov-dec begonnen met mtb, bloso Merksplas had ik al gedaan, vandaag die van Kasterlee (vanaf sporthal).
Zat er wel door op't laatst... nog met ne vriendelijke mens uit Kappellen gebabbeld op't laatst die dikwijls de tocht hier deed. Weet ni of ie ook op't gastenboek zit??
Een beetje teveel plassen vond ik... Heb da wel eens graag, goe veel modder, maar slecht voor't materiaal hè. Had bijna nief remblokskes maar die van achter zijn precies bijna gelijk afgesleten... Eerste toer op blauw (denk ik) in bocht door plas gereden in put en voor ik het wist al over kop. Gelukkig zonder erg...
Was echt leuk, vooral da tweede deel groen met single tracks is great!! Wel 2x op zelfde plek verkeerd gezeten daar op rood. Maar weet nu da'k het spoor over moet!!
Die duivelsput waar jullie het over hebben, waar is die precies? Op de route zelf? Welke kleur route?
Is het in de winter nog erger (lees: natter) als nu of mag ik dit met de winter vergelijken? Ik ga er in ieder geval in de toekomst zeker nog rijden, misschien wel met de andere bikers van't forum??
CU over there!!
Ik ben er na de regen nimmer geweest maar zoals den toer er nu bij ligt, zo ligt ie in de winter ook wel denkek.
Modder zal er zeker ligge maar over het algemeen nog aannemelijk op de meeste plaatsen.
Den duivelsput bevind zich naast de blauwe route.
Even ervoor is er een stevige klim. Een beetje verder aan de rechterkant vind je de put.
Als ge es wilt gaan rijde met bikers van hier, let us know!!
Er zullen er graag enkele willen meerijden.
Tempo overeen te komen en uiteraard mét rustpauze aan de floreal
Grtz
- stan 1
- Mountainbiker
- Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Re: 1ste keer
Jef Dries wrote:Hey,
CU over there!!
Wel Jef Dries, dat was Stan 1 waar je mee gebabbelt hebt, vermoedelijk rijd ik morgen daar weer mijn rondjes en zondagmorgen moet ik fris zijn voor de wekelijkse rit met de wielertoeristen.
De dochter moet werken tot 13.00, dus om 14.00uur zullen wij aan de floreal zijn, is daar rustig voor moeder de vrouw, kan ze rustig een boekje lezen.
tot de volgende keer
Op de verharde weg (daling) moet je terug het bos indraaien, het is inderdaad slecht aangeduid.spooky wrote:Ik ben gisteren met een vriend ook nog eens naar Herentals geweest.
Vanuit de Floreal de drie tochtjes gedaan.
Goei tempo, lag er goed, snel bij,
wel regelmatig oppassen voor natte wortels, maar al bij al dik in orde.
Heerlijk biken met zo'n beetje regen en ongelofelijk veel zuurstof in de lucht.
In Herentals aan de spoorweg zijn we fout gereden, weet niet wat we mis gedaan hebben maar ineens zaten we fout.
Gelukkig snel onze weg terug gevonden.
Je kan er ze zelfs op twee stukken op, liggen beide enkele meters van elkaar
Hou dus de rechterkant goed in het oog als je afdaald, dan zie je het wel
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
jef dries : als ge eens met andere forum bikers een tourke wilt doen laat het hier maar weten
ik heb die bloso route al met verschillende forum leden gereden met inderdaad zoals strikybart het zegt een goede frisse pint (frisdrank) op het terasje van de floreal
ik heb die bloso route al met verschillende forum leden gereden met inderdaad zoals strikybart het zegt een goede frisse pint (frisdrank) op het terasje van de floreal
sgoe,
ik zet het dan wel op't forum om wa volk mee te krijgen! En ene drinken na de inspanning sla ik normaal ook nooit af!
Zal alleszins ni voor eerstdaags zijn. Nog wa op de weg gaan rijden, loopwedstrijdje, duathlonneke in Rijkevorsel, op reis gaan en da allemaal voor half juni. Druk genoeg!!
Tot de volgende!!
ik zet het dan wel op't forum om wa volk mee te krijgen! En ene drinken na de inspanning sla ik normaal ook nooit af!
Zal alleszins ni voor eerstdaags zijn. Nog wa op de weg gaan rijden, loopwedstrijdje, duathlonneke in Rijkevorsel, op reis gaan en da allemaal voor half juni. Druk genoeg!!
Tot de volgende!!
- Sjoerie
- Mountainbiker
De 7ste is voor mij het eerste examen... voor den hagelandse (9 juni) maak ik een uitzondering 
Ik zal tot 21 Juni zeer weinig rijden en dan ist ineens Summer Bike Plus.. zal daar goei benen moeten terug vinden voor de 10u van westerlo.. wel sjans dak de laatste week van de examens bijna altijd om 10u10 gedaan heb en dan kan het er wel eens van komen dak op de fiets kruip.
Den 25ste en 28ste moet ik nog op school zen maar voor de rest is het bijna 2 maand biken wanneer ik wil (3 maanden verlof - 1 maand werken)!
Wat ik zeker ga doen is wat alternatieve paadjes zoeken rond den Bloso om mss te gebruiken in een meeting deze zomer die farmer elk jaar doet.
Als ge geïnteresseert zijt Devil moogde altijd mee: het is toch rustig rijden maar wel wa meer kilometers dan den bloso zelf omda ge ne boel paden afzoekt...
Ik zal tot 21 Juni zeer weinig rijden en dan ist ineens Summer Bike Plus.. zal daar goei benen moeten terug vinden voor de 10u van westerlo.. wel sjans dak de laatste week van de examens bijna altijd om 10u10 gedaan heb en dan kan het er wel eens van komen dak op de fiets kruip.
Den 25ste en 28ste moet ik nog op school zen maar voor de rest is het bijna 2 maand biken wanneer ik wil (3 maanden verlof - 1 maand werken)!
Wat ik zeker ga doen is wat alternatieve paadjes zoeken rond den Bloso om mss te gebruiken in een meeting deze zomer die farmer elk jaar doet.
Als ge geïnteresseert zijt Devil moogde altijd mee: het is toch rustig rijden maar wel wa meer kilometers dan den bloso zelf omda ge ne boel paden afzoekt...