Getik bij pedaalsag!!!

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

check je pedalen, ik zat in de herfst ook met getik en negeerde het (zal wel zadel zijn :roll: ) tot in december opeens men pedaal op de grond zat en crank-arm-draad volledig was uitgesleten. (heb 1 keer tegen een boom gereden met pedaal)

check dit dus zeker voor je daar opeens zonder zit of met een pedaal aan je klikkers.
Als ze er dan toch afliggen, doe er wat vet op en steek ze terug als het toch dat niet is.
(draad merk je wanneer je terug inschroeft dat ie scheef/rond draait)
OutOfSync
Mountainbiker

Post by OutOfSync »

Kan het zijn dat de "klik" veroorzaakt word tussen het plaatje en het pedaal zelf ? Ik heb onlangs nieuwe klikpedalen gestoken en sinds kort heb ik een tik bij iedere slag ik doe, ik heb ze al eens aangespannen dus hieraan ligt het niet, heeft iemand soms ervaring met dit fenomeen ?
MArkuz
Mountainbiker

Post by MArkuz »

zadelpenvet rules 8)

sorry
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

heb juist de zelfde probleem
elke pedaal slag een tik
enkel aan de rechtse kant.
maar de fiets is nog maar 6 maanden oud
is nu de trapas al versleten ???? :(

het begint op mijn zenuwen te werken

moet ik alles open gooien en terug invetten ??? of gewoon alles is aanspannen.

heb hiervoor niet het juiste materiaal ??

bert
B@rt
Mountainbiker

Post by B@rt »

MArkuz wrote:zadelpenvet rules 8)

I second that =D>
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

B@rt wrote:
MArkuz wrote:zadelpenvet rules 8)

I second that =D>
Ik heb een aantal maanden geleden hetzelfde probleem gehad op mijn mud-bike, en het eerste wat ik gedaan heb is mijn zadelpen invetten met als gevolg, het getik was nog altijd aanwezig en mijn zadelpunt wees tijdens het rijden altijd mooi in de richting van de bocht die ik nam, totdat mijn zadelpen zover gezakt was dat mijn zadel op mijn frame ruste, tof rijden zo.

En nee, ik had niet uitzonderlijk veel vet gebruikt. En ja, ik heb (meermaals) geprobeerd om mijn zadelpen sluiter aan te vijzen (zelf tot dat ik hem stukdraaide) en ook heb ik meermaals mijn zadelpen terug afgekuist met een propere doek.

En waar kwam nu uiteindelijk dat getik vandaan ?
Bleek dus mijn trapas te zijn die gelost was, een paar minuten werk en niks kosten en het was opgelost.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Misschien de roulementen van de pedalen? Dat was het bij alleszins toen ik getik hoorde.
IceCube
Mountainbiker
Location: Cube Ltd Race, full XT, Reba, Avid Elixir 9, Mavic CrossTrail, NN/RR

Post by IceCube »

Ik heb wekenlang met zo'n getik rondgereden op mijne baan-mtb (Gazelle Extreme met slicks) en wist verdomd ni waar da vandaan kwam. Om te bleiten ! Heb uiteindelijk mijn trapas (BB-UN53) vervangen op aanraden van mijne fietsboer. Maar het getik was er nog.
Uiteindelijk de vijskes waarmee mijn groot blad aan mijn middenblad vastzit aangespannen ... en saluut getik ! Ge moet er maar opkomen.
Mijnen ouwen trapas maar terug uit de vuilbak gehaald, je weet maar nooit ...
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

vorige week nieuwe trapas en getik gedaan.
mijn 3de dit jaar.
goe bezig zeker.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

The OM wrote:Misschien de roulementen van de pedalen? Dat was het bij alleszins toen ik getik hoorde.
yep hier ook

standaard metalen pedalen op Thompson, extra WD40 ingespoten: probleem opgelost tot na de volgende wasbeurt...

Model lijkt op deze maar zonder de reflectors erop:

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3183
Post Reply