28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

rijdt iemand dit met speedking supersonic?ik heb daar wel zin in.......maar ik heb geen zin om 87 keer lek te rijden
alternatief is een nokian nbx lite
waimes heb ik met jimmy's gereden,was perfect maar ik denk dat het in theux minder modder zal zijn (ik hoop dat toch)
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

bikerLieven wrote:In het verslag van vorig jaar op onze site staat 2417 hm op de 90 km ( gemeten met een Garmin GPS) voor de 90 km. Dat zal wel kloppen. De gegevens voor de 55 kloppen niet want onze andere GPS 'er heeft materiaalpech gehad toen . Hij kwam aan 1250 hm op 51 kilometer.

De gegevens op de site van www.ebbt.be lijken me ook niet echt juist te zijn:

"Dénivelés cumulés : 2345 m sur les 60 km et 3090 m sur les 90 km (selon le logiciel IGN). "
Das straf, het is den éérste keer dat het 90km is in La Reid, anders was het altijd 80km.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

serge wrote:Als ik dat hier lees, dat er bikers zijn die nog nooit in de Ardennen hebben gereden, en dan direkt deze rit kiezen, frons ik toch mijn wenkbrauwen.
Schrik moet je nooit hebben, maar dit is toch een rit waar je het nodige respect moet voor opbrengen. Je moet hier gewoon goed voorbereid aan de start komen, en dit zeker niet onderschatten.

Mijn banden keuze is, vooraan een Conti Explorer 2.1 en achteraan een Maxxis TT larsen in 2.0, en dit in NoTubes.

Serge.
Eindelijk eens een verstandig iemand hier !! =D>

Ik wil zeker geen schrik aanjagen maar als iemand mij de vraag stelt of hij klaar is voor de ardennes trophy waarbij hij aangeeft dat hij vorige week 55 km heeft gereden met een hoogteverschil van 800 m en aangeeft dat hij op was, dan zeg ik nee, jij bent niet klaar voor een dergelijke tocht ! Begin eens rustig met een rit in de ardennen, elke zondag is er eentje ! De ardennes trophy is een van de zwaarsten die hier worden georganiseerd en geen aanrader om mee te beginnen. Zeker als het modderig wordt, want dat zal het ook wel worden, dan wordt dat echt afzien, maar goed, het is een vrij land, iedereen moet doen waar hij zin in heeft.

PS Serge, ik weet niet of een maxxis TT larsen wel zo'n goede keuze is, die loopt gelijk vol met wat modder.

Verder nog over de speedkings... die zijn redelijk fragiel, een meer geschikte band is de continental explorer.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

julie wrote:
serge wrote: Mijn banden keuze is, vooraan een Conti Explorer 2.1 en achteraan een Maxxis TT larsen in 2.0, en dit in NoTubes.

Serge.

PS Serge, ik weet niet of een maxxis TT larsen wel zo'n goede keuze is, die loopt gelijk vol met wat modder.
Bedankt voor de info, maar deze keikop gaat dat toch proberen.
Ik heb er vorige week een testrit mee gereden, en daar was ook modder bij, en het viel al bij al mee. Ik ga de Larsen op 1.9 bar zetten.
Ik blijf natuurlijk wel hopen op niet teveel modder. [-o<

Serge.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Den deze gaat toch voor twee keer de explorer protection, hopelijk geen miserie op die manier.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik ging mij eerst aan Nobby Nic 1.8 wagen, maar heb ze er zonet afgedaan. Ik ga voor dezelfde combi als vorig jaar: vooraan Conti Explorer 2.1, achteraan Michelin XLS 2.0
Meer comfort met deze banden en zeker voldoende grip op stenen.
De Nobby Nic laat het daar soms al eens afweten.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

de weerman raadde mij aan om toch modderbanden te steken........
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

bikerLieven wrote:Is voor mij ook de eerste keer. Ben blij dat ik niet alleen ben. :-? Brakel is mij goed verteerd, maar voelde het toch ook al een beetje. Het meeste dat ik al gereden heb was in de Vogezen met 1700 hm. Hier zijn het er 2400 hm. Vooral doseren en zeker in het begin niet te zot doen ook al vliegen ze je voorbij, denk ik. Wat ik ook gehoord heb van mensen die vorige keer gereden hebben: hang de held niet uit door een bevoorrading over te slaan...

Mijn enige hoop: ben een uitgesproken diesel, dus zo'n lange dingen liggen me wel. Maar 't zal toch afzien zijn, dat staat vast.

Banden: : vooraan NN ( 2.25) en achteraan RR ( 2.25). Een beetje polyvalent dus. En niet te veel druk ( dikke banden)

Rij mee met de bus van de Zewieties ( pikken op ons op in Wetteren) om 6 uur) dus start voorzien rond 8 u30 schat ik.
Voor mij ook de eerste keer theux, en ook van Wetteren, en ik vertrek ook om 6 uur (maar dan zelf met de wagen)
veel gelijkenis :-D
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

bikerLieven wrote:Is voor mij ook de eerste keer. Ben blij dat ik niet alleen ben. :-? Brakel is mij goed verteerd, maar voelde het toch ook al een beetje. Het meeste dat ik al gereden heb was in de Vogezen met 1700 hm. Hier zijn het er 2400 hm. Vooral doseren en zeker in het begin niet te zot doen ook al vliegen ze je voorbij, denk ik. Wat ik ook gehoord heb van mensen die vorige keer gereden hebben: hang de held niet uit door een bevoorrading over te slaan...

Mijn enige hoop: ben een uitgesproken diesel, dus zo'n lange dingen liggen me wel. Maar 't zal toch afzien zijn, dat staat vast.

Banden: : vooraan NN ( 2.25) en achteraan RR ( 2.25). Een beetje polyvalent dus. En niet te veel druk ( dikke banden)

Rij mee met de bus van de Zewieties ( pikken op ons op in Wetteren) om 6 uur) dus start voorzien rond 8 u30 schat ik.
Voor mij ook de eerste keer theux, en ook van Wetteren, en ik vertrek ook om 6 uur (maar dan zelf met de wagen)
veel gelijkenis :-D
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

De "figuurlijk" ouwe rotten raden mij enerzijds af, anderzijds aan, deze tocht te doen. Ik zal karaktergetrouw de positivo's volgen en er maandag staan.
Want als ik er dit jaar niet sta, zal ik er waarschijnlijk nooit meer staan (had ik maar 25 jaar eerder met mtb moeten beginnen).

Ik heb mijn les goed geleerd: Doseren, nogmaals doseren, bevoorradingen benutten, gepaste banden kiezen, en denken: na elke klim komt een afdaling.
Tot maandag.
Post Reply