In het verslag van vorig jaar op onze site staat 2417 hm op de 90 km ( gemeten met een Garmin GPS) voor de 90 km. Dat zal wel kloppen. De gegevens voor de 55 kloppen niet want onze andere GPS 'er heeft materiaalpech gehad toen . Hij kwam aan 1250 hm op 51 kilometer.
De gegevens op de site van www.ebbt.be lijken me ook niet echt juist te zijn:
"Dénivelés cumulés : 2345 m sur les 60 km et 3090 m sur les 90 km (selon le logiciel IGN). "
28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- bikerLieven
- Mountainbiker
- Jan B.
- Mountainbiker
gunter,Gunter wrote:akkoord dat het een mtb-gerichte website is maar dan wel een heel persoonlijke wat voor anderen minder meerwaarde heeft (pas op, ik heb er maar 2 minuten naar gekeken maar is in mijn ogen één van de vele "dagboek"-sites); op dit forum wordt er al voldoende gezeverd over niet relevante zaken, wat interesseert het mij wie er allemaal de tt gaat rijden, wat mij wel interesseert is de tt zelf en de gegronde reacties achterafJan B. wrote:en was als het een 100% mountainbike-gerichte website is? (zelfs een 100% marathon/chrono-gerichte website?Gunter wrote: dit forum gaat over mountainbiken en niet over jou hé (ik heb die zin van jou nu al enkele keren tegengekomen dusja)
niet persoonlijk opnemen hé
tis zeker niet persoonlijk opgenomen
de door jouw aangehaalde meerwaarde kun je ook vinden (naast mijn tochtverslagen), in de tips voor nachttochten ( http://www.janbailleul.be/mtb/?pag=6 ), in de foto's van de tochten, vervolgens van de filmpjes die erop zullen komen van mijzelf of anderen (later).
Ik kan je verzekeren dat mijn tochtverslagen populair zijn, het is zelfs volgens mij de hoofdbron van hits op de site!
En in mijn forum/gastenboek kan je reageren op deze tochtverslagen, ander nieuws, ... Je kan voor mij zelfs je tochtverslag voor de wereld bekendmaken in mijn forum, een topic aanmaken is steeds mogelijk voor deze doeleinden!
Om het compleet te maken: ik heb de er laatste weken ernstig aan gedacht om, op basis van de berichten in dit forum over de "herstellingen" aan de fietsen van de sitebezoekers, een databank samen te stellen die bepaalt welke herstellingen je moet uitvoeren aan je fiets. Aan de hand van een of meerdere opgegeven problemen.
Bv. van zulk een probleem: "mijn ketting draait vooraan dubbel bij het schakelen":
Als oplossing kan deze databank dan zeggen: "dit is mogelijk chainsuck. Probeer je ketting terug vrij te trekken" of iets dergelijks.
Met deze databank is de beginnende biker enorm geholpen, wat toch een meerwaarde heeft?
- nebraz
- Mountainbiker
Idd. Willy. Ik vind dat ook. mensen afschrikken voor zo'n mooi evenementWilly D wrote: zeg mannekes: dit is toch echt geen onoverkomelijke tocht, zenne, der zijn u al duizenden voorgaan en er zullen nog duizenden volgen
Ik zou voor de 60 gaan Motorbiker. Je ziet wel waar je uit komt en langs het parcours heb je nog altijd ravito's voor mocht het je echt teveel worden. Ga er maar voor zou ik zo zeggen. Veel succes toegewenst.
nebraz M/29j. wrote:Idd. Willy. Ik vind dat ook. mensen afschrikken voor zo'n mooi evenementWilly D wrote: zeg mannekes: dit is toch echt geen onoverkomelijke tocht, zenne, der zijn u al duizenden voorgaan en er zullen nog duizenden volgen. T'is precies de tour d'afrique niet.
Ik zou voor de 60 gaan Motorbiker. Je ziet wel waar je uit komt en langs het parcours heb je nog altijd ravito's voor mocht het je echt teveel worden. Ga er maar voor zou ik zo zeggen. Veel succes toegewenst.
- nebraz
- Mountainbiker
Er is nog geen zekerheid over de weersomstandigheden. Laat staan dat je nu al een bandenkeuze kan maken.
Als het erbij ligt zoals Waimes vorige week kan je best voor een modderbandje gaan.
Vanaf zondag nog onbetrouwbaar.
http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/
Als het erbij ligt zoals Waimes vorige week kan je best voor een modderbandje gaan.
Vanaf zondag nog onbetrouwbaar.
http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/
- Chiemel
- Mountainbiker
- Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike
Mannekes, mannekes
Zo ne schrik en zo ne stress dat hier te voelen is!!!
Ge moet alles met een korreltje zout nemen. Den Ardennes Trophy is geen doetje, maar t is nie dat da hier k-weet-nie-wa is.
Dus motorbiker, uwe kop nie te zot laten maken en gewoon afkomen!
Legt ne goeien offroad-band op, laat u nie opjutten, rij gewoon op een tempo dat u ligt en eet en drink goed aan de bevoorradingen.
De rest loopt wel... En ziede echt af, awel, er zijn er waarschijnlijk nog heel wa!
Denk er ook aan: afzien is maar voor even, opgeven is voor altijd...
Zo ne schrik en zo ne stress dat hier te voelen is!!!
Ge moet alles met een korreltje zout nemen. Den Ardennes Trophy is geen doetje, maar t is nie dat da hier k-weet-nie-wa is.
Dus motorbiker, uwe kop nie te zot laten maken en gewoon afkomen!
Legt ne goeien offroad-band op, laat u nie opjutten, rij gewoon op een tempo dat u ligt en eet en drink goed aan de bevoorradingen.
De rest loopt wel... En ziede echt af, awel, er zijn er waarschijnlijk nog heel wa!
Denk er ook aan: afzien is maar voor even, opgeven is voor altijd...
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Als ik dat hier lees, dat er bikers zijn die nog nooit in de Ardennen hebben gereden, en dan direkt deze rit kiezen, frons ik toch mijn wenkbrauwen.
Schrik moet je nooit hebben, maar dit is toch een rit waar je het nodige respect moet voor opbrengen. Je moet hier gewoon goed voorbereid aan de start komen, en dit zeker niet onderschatten.
Mijn banden keuze is, vooraan een Conti Explorer 2.1 en achteraan een Maxxis TT larsen in 2.0, en dit in NoTubes.
Serge.
Schrik moet je nooit hebben, maar dit is toch een rit waar je het nodige respect moet voor opbrengen. Je moet hier gewoon goed voorbereid aan de start komen, en dit zeker niet onderschatten.
Mijn banden keuze is, vooraan een Conti Explorer 2.1 en achteraan een Maxxis TT larsen in 2.0, en dit in NoTubes.
Serge.