Een marathon gerichte webite... Maar t'is wel je eerste marathon in dardennen? Wat noem jij dan een marathon? een tt'ken met 60 Km's?Jan B. wrote:en was als het een 100% mountainbike-gerichte website is? (zelfs een 100% marathon/chrono-gerichte website?Gunter wrote:dit forum gaat over mountainbiken en niet over jou hé (ik heb die zin van jou nu al enkele keren tegengekomen dusja)Jan B. wrote:Hou mijn website in de gaten voor meer nieuws over dat bikeweekend (Kaprijke/Wolfsdonk/Theux).
niet persoonlijk opnemen hé
tis zeker niet persoonlijk opgenomen
28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Als ik dat hier lees mag ik mij aan 2400 hoogtemeters op de 60km verwachten?!!.
Zeg aub dat het niet waar is.
- Jan B.
- Mountainbiker
Swannie,Swannie wrote:Een marathon gerichte webite... Maar t'is wel je eerste marathon in dardennen? Wat noem jij dan een marathon? een tt'ken met 60 Km's?Jan B. wrote:en was als het een 100% mountainbike-gerichte website is? (zelfs een 100% marathon/chrono-gerichte website?Gunter wrote: dit forum gaat over mountainbiken en niet over jou hé (ik heb die zin van jou nu al enkele keren tegengekomen dusja)
Met marathons bedoel ik een kilometer of 70 minimaal, en per 10 km. minimaal een 100-tal hoogtemeters.
Zie mijn tochtverslagenpagina voor een blik op de verslagen van mijn gereden marathons dit jaar en de vorige jaren: http://www.janbailleul.be/mtb/index.php?pag=4
Ik heb al bv. de Zewieties chrono gereden, vorig jaar de bart brentjens challenge, de hagelandse chrono, de poperingse marathon, Meerdael Classic, Wolfsdonkse marathon, ...
Dit jaar kom ik qua marathons uit op een kleine tien stuks. Ik ga er aan het einde van het seizoen mogelijk 20-25 gedaan hebben.
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
motorbiker wrote:Als ik dat hier lees mag ik mij aan 2400 hoogtemeters op de 60km verwachten?!!.
ik denk dat het voor de 90 km is die hoogtemeters ...
Ma seg motorbiker, als west-fluut ga je je toch niet laten kennen é ...
ik heb vrij veel zin om de 90 te rijden ... al zal ik wel piepedood aankomen ... als het weer wat meezit doe ik de 90 ... bij slecht weer de 60 en ik zal slecht NN opleggen van 1,8 en 2,8 bar erop steken ... Ik rij de laatste maanden al constant met deze samenstelling, offroud loopt dit lekker goed, al vang je af en toe wel eens wat schokken op, maar bij vrij effen terrein vlam je hier echt wel lekker mee, bovendien in blubber schuif je veel minder ...
Is tevens de combi waarmee ik eventueel de Bikechallenge wil rijden, dus is theux een ideale test ... in Malmedy in juni test ik eens met NN 2,2 of RR ...
hoe dichter het komt hoe meer zin ik erin heb, tis een pokkeeind rijden, maar ik zie het wel zitten ...
Ik denk wel dat ik mijn woordenboek zal herschikken en beginnen met de D ipv de A ... (D van doseren ipv A van aanvallen ...
greetz
jocca
Tja als je al op bent na 55 km met 870 hoogtemeters, dan zul je het echt heel zwaar gaan krijgen komende maandag ! Ik wil je niet demotiveren hoor, maar de ardennes trophy is echt heel zwaar, zelfs een pak zwaarder dan de Cimes de Waimes, niet alleen wat betreft het technische gehalte, maar ook wat het hoogteverschil dat moet worden overwonnen. Je hebt eigenlijk nooit een stuk om te recupereren, dus ik vraag me af of jij wel klaar bent voor een dergelijke tocht....motorbiker wrote:Dit wordt mijn eerste tocht in de Ardennen, en ik moet zeggen, ik kijk er erg naar uit, maar ook een beetje tegenop.
Gisteren Opbrakel gereden: 55km met 860 hoogtemeters. AVG: 17km/u. Hartslag AVG 155. Aan de meet was ik echt op.
In Theux ga ik voor de 60km. Maar de hoogtemeters van deze Ardennentocht schrikken af. Heeft er iemand praktische tips om deze tocht tot een zo goed mogelijk einde te brengen.
En belangrijkst, er een positief gevoel aan over te houden.
Welke banden zijn aangewezen?
Heb liggen: Schwalbe Jimmy (modder), Huthsinson Python (droog), Specialized Fast Trak (?)
Alvast bedankt.
Heb je al marathons in de Ardennen gereden?
Zo niet, begin eerst eens met de houffamaraton...
akkoord dat het een mtb-gerichte website is maar dan wel een heel persoonlijke wat voor anderen minder meerwaarde heeft (pas op, ik heb er maar 2 minuten naar gekeken maar is in mijn ogen één van de vele "dagboek"-sites); op dit forum wordt er al voldoende gezeverd over niet relevante zaken, wat interesseert het mij wie er allemaal de tt gaat rijden, wat mij wel interesseert is de tt zelf en de gegronde reacties achterafJan B. wrote:en was als het een 100% mountainbike-gerichte website is? (zelfs een 100% marathon/chrono-gerichte website?Gunter wrote:dit forum gaat over mountainbiken en niet over jou hé (ik heb die zin van jou nu al enkele keren tegengekomen dusja)Jan B. wrote:Hou mijn website in de gaten voor meer nieuws over dat bikeweekend (Kaprijke/Wolfsdonk/Theux).
- van_hoof
- Mountainbiker
kheb mij ook juist ingeschreven zie, eens zien wat een marathon geeft voor mij, het is men eerste daarmee, de conditie zit wel goed denkik, nog een vraagje is het normaal dat je zo bij de site van chronorace geen keuze moet opgeven voor welke afstand je doet/ en dat de afstanden 55/80 worden opgegeven terwijl op de site van de marathon zelf 60/90 staat
. Hopelijk staat het me aan het marathongebeuren
er is slechts 1 splitsing: wie de 60 kiest staat in de uitslag van de 60...wie de 90 volgt...van_hoof wrote:kheb mij ook juist ingeschreven zie, eens zien wat een marathon geeft voor mij, het is men eerste daarmee, de conditie zit wel goed denkik, nog een vraagje is het normaal dat je zo bij de site van chronorace geen keuze moet opgeven voor welke afstand je doet/ en dat de afstanden 55/80 worden opgegeven terwijl op de site van de marathon zelf 60/90 staat. Hopelijk staat het me aan het marathongebeuren
prijs is voor beide afstanden dezelfde...je kiest op de splitsing
zeg mannekes: dit is toch echt geen onoverkomelijke tocht, zenne, der zijn u al duizenden voorgaan en er zullen nog duizenden volgen