lcmt 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Reneetje
Mountainbiker

Post by Reneetje »

Sorry, maar vind ik onzin.
Als je 3 van de 4 ritten terug heb moeten fietsen over afalt was je gewoon niet goed voorbereid.
En wat de starttijden betreft : ik heb geen moment het idee gehad dat ik de chrono-rijders in de weg zat, gewoon een spoortje ruimte houden waar dat kon, en geen probleem.
Ik heb ook nieman horen mopperen wat dat betreft.
Dus misschien moet je jezelf wel wat aanpassen.

Wat de wacky Riders betreft : ik heb jullie diverse malen zien langskomen, soepel klimmend, dan weer pauzerend, maar wat me vooral opviel : jullie hadden een hoop lol, zelfs op stukken waar ik helemaal "dood" zat kwamen jullie grappend en grollend langs, geweldig !!!
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Reneetje wrote:Sorry, maar vind ik onzin.
Als je 3 van de 4 ritten terug heb moeten fietsen over afalt was je gewoon niet goed voorbereid.
En wat de starttijden betreft : ik heb geen moment het idee gehad dat ik de chrono-rijders in de weg zat, gewoon een spoortje ruimte houden waar dat kon, en geen probleem.
Ik heb ook nieman horen mopperen wat dat betreft.
Dus misschien moet je jezelf wel wat aanpassen.

Wat de wacky Riders betreft : ik heb jullie diverse malen zien langskomen, soepel klimmend, dan weer pauzerend, maar wat me vooral opviel : jullie hadden een hoop lol, zelfs op stukken waar ik helemaal "dood" zat kwamen jullie grappend en grollend langs, geweldig !!!
Het is wel zo dat de commmunicatie qua parkoer niet echt duidelijk was. De afstanden klopten, maar de hoogtemeters waren er wel compleet naast. Om mijn krachten wat te kunnen verdelen heb ik graag een hoogteprofiel op voorhand. Nu, het is me zo ook wel gelukt hoor :-D

De Wacky Riders zijn me inderdaad ook positief opgevallen!
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Voor mij was de LCMT zeer slecht gestart (de eerste km's van de eerste dag mijn wiel om zeep) #-o :evil: .
Het was even wachten op de technische assistentie
(hier zijn eventueel nog een paar dingen aan te verbeteren: de meeste bikers weten ongeveer wel hoeveel km's ze al afgelegd hebben, als de afgelegde afstand op het plannetje van de oppikker zouden staan dan had die veel vlotter de gestrande mensen kunnen helpen).

Hierbij moet ik me nog even verontschuldigen tegenover mijn fietsenmaker voor mijn uitspraken over zijn werk (maar wel opgenomen in het dagverslag op deze site :oops: ): de velg had al een tijdje een knik, en hij had het al enkele weken gehouden, ook op veeleisende stukken, er was dus niet echt een reden om de velg te vervangen!
Op dat moment was ik wel tamelijk over mijn toeren, en dan spuit ge (sterk overroepen) uw gal, maar achteraf hebt ge dan weer spijt #-o

Eigenlijk ben ik best tevreden van de service en know-how van de desbetreffende fietsenzaak =D> =D> =D>

Enfin, op de 2' bevoorrading afgezet in de hoop dat de mechanieker mijn bolide weer vlot zou krijgen, maar het mocht niet baten, de velg was om zeep. Een reservewiel was ook niet beschikbaar. Met de fiets naar houffa was geen optie, maar gelukkig heb ik een lift gekregen van een paar vriendelijke supporters (waarvoor dank).
Ter plekke heeft de technische assitentie het goedgemaakt door een nieuwe velg te steken (zonder richtbank) en ik kon weer starten!

Ik mocht de 2' dag van de organisatie nog starten in de Chrono, maar dat zou niet eerlijk zijn hé, een dagje recup pakken en dan weer aanpikken :wink: Dus, op het gemakje gereden.
Iets te goed bollend voor mij (maar ik had die eerste technische rit niet in de benen, ik heb van velen gehoord dat het best welkom was) maar wel een leuke rit en een goeie ambiance!
Bevoorradingen waren telkens in orde: steeds nogal lang blijven plakken, met nogal verzuurde benen tot gevolg ('s avonds opgelost met een cefar sessie, er was nogal wat volk voor de kiné's)

Dag 3 was weer wat technischer, toch een paar keer van de fiets gemoeten (maar ik denk dat iedereen toch minstens op die monstersteile klim is moeten afstappen).
Ik weet ook niet meer wie me verteld had dat we geen echt plakkende modder mochten verwachten in de LCMT, maar die is ferm bedankt #-o
(De XCR mud is toch een paar keer volgelopen, met de AT was ik op een paar stukken voortgeraakt terwijl ik nu geparkeerd stond!)
Al bij al weer een plezant ritje!

s'Avonds de polar presentatie ingeruild voor een compex beurt, en gezien de organisator een goedbollende rit beloofde nog een donkere leffe meer gedronken!

Die goedbollende rit bleek toch nog een paar tamelijke killers te bevatten, en ik had mijn bandjes tamelijk hard opgeblazen voor de verwachte asfalt, wat minder geslapen, beetje minder force over....
dus op een paar stukken weer eens te voet :lol:

Net voor ik binnen was (de laatste asfaltafdaling net voor houffa) staat er een klein manneke te roepen, er staat nog een wit pijltje op de grond en er hang een geel pijlke in de struiken. Ik roep nog merci (die kleine zal gelachen hebben :evil: ), maar ik zat op de startlus van de eerste dag, de pijlen stonden af en toe nog op de grond, er waren nog verse sporen (nog niet veel, maar ik had nergens veel getreuzeld, dus zoveel sporen verwachtte ik ook niet).
Aan dat waterke begon mijn Euro te vallen, maar ik ben dan nog maar wat voortgereden, en uiteindelijk kwam ik terug op het parkoers waardoor ik dat laatste afdalingske (met die bomen in de weg) nog eens kon doen in demostijl voor een streekgenoot :wink:

Van de organisator nog een prijs gekregen voor de meest volhardende deelnemer (2 jaar Grinta :drunk: =P~ )

Het was, zeker ook dank zij de aanwezigheid van een hoop bekend volk waaronder een paar DZM'ers een plezant weekend, maar zonder pech was het waarschijnlijk nog veel plezanter geweest!

tip voor de marathonners: hou mijn Transalpgenoot Dirttracker in de gaten, den dag dat die eens geen brokken maakt gaat hij brokken maken :wink:
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Transalp wrote:
Reneetje wrote:Wat de wacky Riders betreft : ik heb jullie diverse malen zien langskomen, soepel klimmend, dan weer pauzerend, maar wat me vooral opviel : jullie hadden een hoop lol, zelfs op stukken waar ik helemaal "dood" zat kwamen jullie grappend en grollend langs, geweldig !!!
Bedankt voor de leuke reactie. Grappen en grollen is het motto van de Wacky Racers :-D
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Ik weet ook niet meer wie me verteld had dat we geen echt plakkende modder mochten verwachten in de LCMT, maar die is ferm bedankt d'oh!
ik had mijn hoop uitgedrukt dat de ondergrond er eerder sappig dan modderig zou bijliggen, na de voorbije hittegolf annex paar regendagen, maar woensdaggnacht heeft het uren aan een stuk gestaag geregend (toen vreesde ik al het ergste) en do kwam daar dus nog wat bij, met het gekende resultaat

ik had een barro marathon bij voor dat geval, maar had mijn handen te vol met andere mechanische problemen om eraan te denken die ook op te leggen, de polyvalente saguaro's deden het naar mijn gevoel overigens lang niet slecht op de verschillende ondergronden die we voorgeschoteld kregeen (ze liepen natuurlijk wel makkelijker vol dan een echte mudband, wat zich op de ergste modderstukken liet voelen)
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Nielskie wrote:' t was plezant geweest en een goei training.
Maar van het parkoer had ik eerlijk gezegd wel meer verwacht. Er stak wat mij betreft nogal veel asfalt in, waardoor ik soms bijna slapend van de fiets sukkelde. Wat mij betreft goed voor wat kilometers te malen, maar veel technische hoogstandjes waren er wel niet om van te smullen.
als je 400 kms wil bollen zonder nu en dan wat streepjes asfalt zal je ver mogen rijden, mongolië mss :drunk: , die zouden overigens meer dan welkom geweest zijn mocht het er écht modderig bijgelegen hebben

wat doe je overigens op vlaamse asfalt, als je op de hellende ardense asfalt al in slaap sukkelt?

dat van die technische hoogstandjes klopt natuurlijk, er waren, bij mijn weten toch, geen afdalingen waar iedereen te voet stond, maar wél de nodige klimmen waar dat het geval was (reden is natuurlijk het gevaar op ongelukken)

je kan je afvragen waarom ze er geen week van maken met als centrum Houffalize en met diverse mtbike activiteiten, à la roc d'azur, met één of twee, zware, gechronometeerde marathonritten (bvb. één met veel kilometers en relatief weinig hms, richting Luxemburg, en een met minder kms en meer hms), een kortere en veel technischere rit, een downhill parcours, etc., al was het maar omdat vier zware ardennen marathons na mekaar voor de meesten toch iets van het goeie teveel zijn

waarom trouwens eigenlijk ook dat vertrek en einde in stavelot?, 't zou veel makkelijker zijn mochten we met de auto naar houffa zouden kunnen rijden, we zouden dan bvb. ook 2 fietsen kunnen meedoen, de slotdag zou makkelijker te organiseren zijn, etc.
Guest

Post by Guest »

Ja jong,

elk jaar hebben we wel wat puntjes die we zouden kunnen aanpassen. Ik kan maar zeggen dat we elk jaar ons best doen om de bikers zo goed mogelijk in de watten te leggen en ervoor te zorgen dat ze de 4 dagen kunnen uitrijden. In deze topic staan idd wel wat zaken die ik zeker ga vermelden op de volgende vergadering waar we de 10e editie plannen. Het doet me veel plezier dat jullie onze crew zo sympathiek vinden ondanks de soms lange wachttijden savonds bij ons in de reparatietent.

Veel fun on the trails en tot volgend jaar
Lennart
LCMT mechanic
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

JA, voor iedereen die zijn weekend er aan opgeofferd heeft om ons avontuur mogelijk te maken, een dikke merci!!!
Reneetje
Mountainbiker

Post by Reneetje »

Ja, puntjes ter verbetering blijven natuurlijk altijd bestaan, maar zowel de ritten als de assisitentie : TOP !
Wacky Webbie
Mountainbiker

Post by Wacky Webbie »

Wacky Racer Bontempi wrote:
Transalp wrote:
Reneetje wrote:Wat de wacky Riders betreft : ik heb jullie diverse malen zien langskomen, soepel klimmend, dan weer pauzerend, maar wat me vooral opviel : jullie hadden een hoop lol, zelfs op stukken waar ik helemaal "dood" zat kwamen jullie grappend en grollend langs, geweldig !!!
Bedankt voor de leuke reactie. Grappen en grollen is het motto van de Wacky Racers :-D
en volgend jaar gaan er allicht nog veel meer Wacky's van de partij zijn, dat wordt dan een echte comedy-show :drunk:
Post Reply