No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Pieterke
Mountainbiker

Post by Pieterke »

Hey,

een dom vraagje, waarvoor staat "UST" ?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Pieterke wrote:Hey,

een dom vraagje, waarvoor staat "UST" ?
Universal System Tubeless

:wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Universal system for tubeless :roll:
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

vandaag in grobbendonk luchtverlies gehad ! band bij gepompt en toen zag ik een sneetje van een steen denk ik 2 a 3 mm groot :drunk:
na de band (racing ralph) opgepompt te hebben heeft notubes zijn job gedaan =D> 8 uur later nu band nog niks afgelaten :-D
goei gerief dus !!!
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Vandaag tijdens de TT van Steenhuize, in een afdaling is mijn band eraf geknald door in een diepe put te rijden. 'k Heb nu toch wat twijfels in de combinatie Crossmax SL, NN (gewone biba) en Notubes :( Verzachtigende omstandigheden voor Notubes: er zat niet zoveel druk in mijn band, rond de 2 bar denk ik.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

2 bar is sowieso al vrij weinig druk. Ik heb met een Nobby Nic en Notubes op een DT Swiss XR4.1D velg na een aanrijding door een andere biker ongeveer hetzelfde voor gehad : voorband eraf. In vergelijking met Eclipse latex vind ik NoTubes maar rommel : de lijmrand aan rand de band is zeer zwak, en het afdichten van gaten in de band is ook maar pover. Geen wonder dat alle wedstrijdrijders over een 'racing formula' samenstelling van NoTubes beschikken. Volgens mij gebruiken ze deze laatste ook in de filmpjes op hun website.

De combinatie Eclipse met eender welke band van het Michelin XCR gamma heeft mij nog niet in de steek gelaten. Deze banden liggen vrij strak rond de velg. Eergisteren met de XCR A/T's nog in Waimes gaan rijden :drunk:
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik heb in Waimes rondgereden met vooraan een Conti Explorer op een Xmax SL velg van 2005, die al een paar keer serieus gerecht is moeten worden met een druk van 1.6 a 1.7 bar en dat heeft prima gehouden. Het was eigenlijk de bedoeling om voor de start nog bij te pompen tot 1.8 à 1.9 maar ik kwam maar net voor de start toe en heb dan maar zo gereden. Lekker veel grip trouwens...
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

dat zouden meer mensen moeten doen 2 bar of minder hoef ik tenminste niet af te stappen als je erachter een gladde beklimming oprijd!!
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Leuk voor jullie, die slagen die jullie velg oploopt met zo een lage druk :-D

Bergop hoef ik met 2.5 bar ook niet af te stappen hoor :wink:
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

madskatingcow wrote:De combinatie Eclipse met eender welke band van het Michelin XCR gamma heeft mij nog niet in de steek gelaten. Deze banden liggen vrij strak rond de velg. Eergisteren met de XCR A/T's nog in Waimes gaan rijden :drunk:
In Waimes gereden met combinatie XCR A/T, Mavic XM819 en notubes. Perfete combi voor Waimes =D>
Post Reply