Heb er onlangs nog een foto van gemaakt. Je kan me steeds mailen, dan stuur ik de foto door. Onderdelen: volledige Deore groep, alles Ritchey, velgen ZAC 19 uit m'n hoofd. Heb in den tijd getwijfeld tussen schijfremmen en velgremmen. Veel testen gelezen en uiteindelijk voor de Magura HS-33 met brakebooster gekozen. Het zijn de perfecte stoppers en hebben meer remkracht dan de mechanische schijfremmen. Droog of nat maakt niet uit. Schijfremmen zijn wat teerder om te plooien op rotsen als je valt. Het ziet er wel cool uit maar ze vergen ook meer onderhoud. Buitenbanden zijn nog de originele maar zijn binnenkort wel aan vervanging toe In die vier jaar weinig mee gereden. Ben al geruime tijd overgeschakeld op triathlon, daarmee.
Geen lakschade aan frame maar da maakt niet uit want 't wordt toch een nieuw (maat/kleur nog te kiezen). Alle componenten worden overgezet door Sportivo en opnieuw afgeregeld. Fiets zal dus tip-top in orde staan. Wel krassen aan de bar ends. De remblokjes zijn ook nog wel goed denk ik. Zijn de originele van Magura en die zijn vrij dik.
Vooral mee langs kanaal Kortijk-Bossuit gereden, tandwielen e.d. nog in zeer goeie staat. Alleszins geen verborgen gebreken. Rij meer met triathlon fiets van Cannondale. Ik heb gewoon een zwak voor C'dale. Nieuwe MTB wordt wss ook Cannondale maar ga eerst nog wa moeten sparen Ga wss ook tweedehands worden.
Ter info: ben van Harelbeke, je kunt altijd eens komen kijken.
Vraagprijs weet ik nog niet precies. Om u een idee te geven: da nieuw frame alleen van Sportivo kost €450.
Koopjes dumpcorner.
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Tweetytje007
- Mountainbiker
schwalbe weekend bij Janssen in Genk. 15 en 16 juni extra korting op
schwalbe modellen.
http://www.janssenfietsplezier.be/agenda.php#14
schwalbe modellen.
http://www.janssenfietsplezier.be/agenda.php#14
Koopje volgens mij, Commencal, 600 euro
Vandaag naar deze fiets gaan kijken. Ik heb niks met de verkoper te maken. Ik denkt dat dit een uitstekende startersbike is, maar net iets te veel verschillende (kwaliteits) onderdelen voor mij en ik heb geen zin zoals sommigen om de fiets te kopen en daarna in onderdelen te verkopen. Ik zie liever iemand met een beperkt budget rijden op deze fiets.
- Commencal kader met heel licht deukje in de bovenbuis (van een rem vermoed ik). Voor de rest enkel gebruikssporen, weinig chainsuck
- Crossmax SL wielen, voorwiel wel met no-name snelspanner, achterwiel met nieuwe velg en originele mavic snelspanner. Keramische laag in goede staat. Wielen lopen kaarsrecht
- nieuw cassette, sram -redspider,
- nieuwe 32/42 tandwielen (TA) op XT cranck vooraan, nieuwe cranck lagers
- Achterderailleur XO met XO twisters, in goede staat
- XT voorderailleur
- Thomson Elite zadelpen (ziet er nagelnieuw uit)
- Achterrem Avid 7
- Voorrem, XTR, model 2006 (ziet er ook nagelnieuw uit)
- remhendels Sram X9 SL, mooie zwarte carbon uitvoering van begin 2000
- nokon bekabeling origineel zwart, maar ziet er ondertussen grijs uit (niet nieuw dus en de kabels liepen iets minder soepel dan ik gewend ben - remmen vooral)
- RS-SID worldcup voorvork, LO werkt niet (binnenwerk?) slijtage op voorpoten, maar niet dat de nitride laag weg is. Visueel in goede staat, ik denk model 2004 of 2005
- FSA balhoofd - orbid II
- Ritchey WCS stuur en stuurpen, maar met veel gebruikssporen, je ziet meer aluminium dan zwarte coating
- Carbon (woodman alike) bar-ends
- versleten Gobi Fisik zadel
- Hutchinson Python Tubeless banden in goed staat
met andere woorden met een extra investering van ongeveer 100 euro heb je een heel leuke lichte bike, als de looks niet zo belangrijk zijn. Ik ga er van uit dat de LO herstellen niet meer dan 75 euro kost.
http://www.2dehands.be/mountainbike-com ... g&start=15
Je kan de verkoper (jonge gast - student nog) bereiken op jorgen16@hotmail.com
regio overijse
- Commencal kader met heel licht deukje in de bovenbuis (van een rem vermoed ik). Voor de rest enkel gebruikssporen, weinig chainsuck
- Crossmax SL wielen, voorwiel wel met no-name snelspanner, achterwiel met nieuwe velg en originele mavic snelspanner. Keramische laag in goede staat. Wielen lopen kaarsrecht
- nieuw cassette, sram -redspider,
- nieuwe 32/42 tandwielen (TA) op XT cranck vooraan, nieuwe cranck lagers
- Achterderailleur XO met XO twisters, in goede staat
- XT voorderailleur
- Thomson Elite zadelpen (ziet er nagelnieuw uit)
- Achterrem Avid 7
- Voorrem, XTR, model 2006 (ziet er ook nagelnieuw uit)
- remhendels Sram X9 SL, mooie zwarte carbon uitvoering van begin 2000
- nokon bekabeling origineel zwart, maar ziet er ondertussen grijs uit (niet nieuw dus en de kabels liepen iets minder soepel dan ik gewend ben - remmen vooral)
- RS-SID worldcup voorvork, LO werkt niet (binnenwerk?) slijtage op voorpoten, maar niet dat de nitride laag weg is. Visueel in goede staat, ik denk model 2004 of 2005
- FSA balhoofd - orbid II
- Ritchey WCS stuur en stuurpen, maar met veel gebruikssporen, je ziet meer aluminium dan zwarte coating
- Carbon (woodman alike) bar-ends
- versleten Gobi Fisik zadel
- Hutchinson Python Tubeless banden in goed staat
met andere woorden met een extra investering van ongeveer 100 euro heb je een heel leuke lichte bike, als de looks niet zo belangrijk zijn. Ik ga er van uit dat de LO herstellen niet meer dan 75 euro kost.
http://www.2dehands.be/mountainbike-com ... g&start=15
Je kan de verkoper (jonge gast - student nog) bereiken op jorgen16@hotmail.com
regio overijse