lcmt 2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Xtreme-Biker
- Mountainbiker
- Zola
- Mountainbiker
- Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon
Vandaag een dagje recup, dus kon ik in alle rust de fiets onderhouden, kleren wassen,...
Voor mij was het mijn eerste deelname, maar zeker niet de laatste. De organisatie was prima, goed hotel en lekkere massages.
Ik heb een aantal leuke mensen en goede bikers leren kennen!
Door omstandigheden kon ik na de aankomst niet blijven en ben ik na de bike wash (15u30) naar huis gereden.
Hoe was de ceremonie?
Werd er nog iets uitgedeeld? (diploma?)
grtzz
PS: Special thanks 2 Pointbreak, Kenneth (voor de leuke foto's en verslagen) en de bike mechanic van de LCMT. [/url]
Voor mij was het mijn eerste deelname, maar zeker niet de laatste. De organisatie was prima, goed hotel en lekkere massages.
Ik heb een aantal leuke mensen en goede bikers leren kennen!
Door omstandigheden kon ik na de aankomst niet blijven en ben ik na de bike wash (15u30) naar huis gereden.
Hoe was de ceremonie?
Werd er nog iets uitgedeeld? (diploma?)
grtzz
PS: Special thanks 2 Pointbreak, Kenneth (voor de leuke foto's en verslagen) en de bike mechanic van de LCMT. [/url]
Ik moet zeggen : alles was top geregeld, behalve de aankomst.
We kwamen na een toch wel behoorlijk zware etappe aan in Stavelot en er was .....niks.
Je kreeg een brevet wat je zelf ook uit had kunnen draaien met de printer, en verder de groeten.
Geen goodie-bag, nada.
Volgens het roadbook zou er wat te eten zijn bij Friterie sebastien, maar helaas, na 3 dagen had ik m'n buik wel vol van pasta :)
Je zag ook een hoop mensen met de fiets niet schoongemaakt weggaan.
Das jammer, het was een top georganiseerde rit, ik heb echt enorm genoten van de trails en de zware omstandigheden, maar de aankomst laatste etappe was echt ff een dompertje.
Desalniettemin m'n complimenten aan deorganisatie voor de verzorging onderweg en de goede bewegwijzering.
Alleen volgende keer bij aankomst een pilske en een barbeque of zoiets
Anyway , bedankt allen voor een top 4 dagen
We kwamen na een toch wel behoorlijk zware etappe aan in Stavelot en er was .....niks.
Je kreeg een brevet wat je zelf ook uit had kunnen draaien met de printer, en verder de groeten.
Geen goodie-bag, nada.
Volgens het roadbook zou er wat te eten zijn bij Friterie sebastien, maar helaas, na 3 dagen had ik m'n buik wel vol van pasta :)
Das jammer, het was een top georganiseerde rit, ik heb echt enorm genoten van de trails en de zware omstandigheden, maar de aankomst laatste etappe was echt ff een dompertje.
Desalniettemin m'n complimenten aan deorganisatie voor de verzorging onderweg en de goede bewegwijzering.
dank u, ik had wel meer panoramische foto's moeten nemen, plus foto's van een aantal van de technische afdalingen én van die langgerekte offroad klimmen die maar bleven duren (via een reeks foto's na mekaar)Reneetje wrote:Ja, het was leuk, maar zwaar. Met name dag 1.
Organisatie was top !
Leuke foto's trouwens, geven een goede impressie.
Hoeveel Hoogtemeters had jij op dag 4 ? kan ik nergens terugvinden.
ik heb zelf 2300 hms, de laatste dag
alles kan beter, ook de lcmt, de muziek bij de start in stavelot was bvb. zo 'eighties':), een aantal van de klimmen waren niet te doen met de fiets, zeker niet in natte omstandigheden, en waren daarom wat mij betreft beter afdalingen geweest, de beginklim, de derde dag, was prachtig, maar opnieuw stonden velen te voet, de eerste dag zou mss beter ook begonnen worden met een asfaltklim of met een start in 'blokken', de eerste en laatste dag zouden imo, zoals gezegd, minder extreem moeten zijn voor recreatieve fietsers, zowel qua hms als qua kms, als je de extreme versie van de lcmt wilt, moet je je dan maar inschrijven voor de chrono,Reneetje wrote:Ik moet zeggen : alles was top geregeld, behalve de aankomst.
Geen goodie-bag, nada.
voor mijn eerste lcmt zou een recreatieve versie in elk geval volstaan hebben, ik zou dan volgend jaar eventueel voor de extreme chrono versie gaan
en de aankomst kon idd ook beter, al lag dat voor een stuk aan de participanten, qua lcmt sfeer zou het nochtans een climax moeten zijn,
maar het lijkt me absoluut niet simpel om het zo te organiseren dat het dat ook wordt, temeer daar velen vlug naar huis moeten
Mijn 8e LCMT zit er op. 400 km en 22u30 rijden.
Ik heb de organisatie zien groeien en verbeteren.
Spijtig dat er nog steeds wat kritiekpuntjes zijn, maar goed doen voor iedereen is toch onmogelijk.
Mijn enige "ergernis" die overblijft (heb ik al meermaals ook aan de organisatie gemeld) ; kan er echt geen blikje cola vanaf na aankomst van elke rit ?
Ook op de 3e bevoorrading zou een bekertje cola wel smaken na een dag van sportdrank en de daaraan vasthangende gevolgen voor veler magen.
Voor de rest een paar bevindingen :
* Het hotel is als voorheen perfect voor deze formule
* parkoers was over het algemeen heel goed, wel een beetje onlogisch dat net de 1e en de laatste rit de zwaarste waren.
* de bepijling had ik nog nooit zo goed meegemaakt in de lcmt-geschiedenis !
* afspuiten ging zeer vlot, die was er trouwens ook in Stavelot hoor
* aankomstplaats is niet zo handig omdat deze verwijderd ligt van de kleedkamers en parking
* er was nu ook eten en drinken na de slotrit, zeker een pluspunt
* start en aankomst op dezelfde plaats zijn wel een zeer groot pluspunt, nu kan de wagen gewoon blijven staan en heb je geen taxi nodig
Spijtig dat er nog steeds wat kritiekpuntjes zijn, maar goed doen voor iedereen is toch onmogelijk.
Mijn enige "ergernis" die overblijft (heb ik al meermaals ook aan de organisatie gemeld) ; kan er echt geen blikje cola vanaf na aankomst van elke rit ?
Ook op de 3e bevoorrading zou een bekertje cola wel smaken na een dag van sportdrank en de daaraan vasthangende gevolgen voor veler magen.
* parkoers was over het algemeen heel goed, wel een beetje onlogisch dat net de 1e en de laatste rit de zwaarste waren.
* aankomstplaats is niet zo handig omdat deze verwijderd ligt van de kleedkamers en parking
* start en aankomst op dezelfde plaats zijn wel een zeer groot pluspunt, nu kan de wagen gewoon blijven staan en heb je geen taxi nodig
Mijn 8e LCMT zit er op. 400 km en 22u30 rijden.
- Nielskie
- Mountainbiker
' t was plezant geweest en een goei training.
Maar van het parkoer had ik eerlijk gezegd wel meer verwacht. Er stak wat mij betreft nogal veel asfalt in, waardoor ik soms bijna slapend van de fiets sukkelde. Wat mij betreft goed voor wat kilometers te malen, maar veel technische hoogstandjes waren er wel niet om van te smullen.
Tijdens dit weekend heb ik wel een paar mooie deeltjes van de Ardennen ontdekt, waar ik zeker nog wel eens terug wil komen.
De laatste dag lichtjes ziek gestart, maar tijdens het rijden er niet veel last van ondervonden. Vandaag wel efkes een klopke van al de bacterietjes, die in mijn lijf ronddwarrelen, gekregen.
Alles was wat mij betreft wel goed georganiseerd, behalve als het mogelijk is, mag de prijs van de Choufkes nog wat naar beneden in de kantine.
Maar van het parkoer had ik eerlijk gezegd wel meer verwacht. Er stak wat mij betreft nogal veel asfalt in, waardoor ik soms bijna slapend van de fiets sukkelde. Wat mij betreft goed voor wat kilometers te malen, maar veel technische hoogstandjes waren er wel niet om van te smullen.
Tijdens dit weekend heb ik wel een paar mooie deeltjes van de Ardennen ontdekt, waar ik zeker nog wel eens terug wil komen.
De laatste dag lichtjes ziek gestart, maar tijdens het rijden er niet veel last van ondervonden. Vandaag wel efkes een klopke van al de bacterietjes, die in mijn lijf ronddwarrelen, gekregen.
Alles was wat mij betreft wel goed georganiseerd, behalve als het mogelijk is, mag de prijs van de Choufkes nog wat naar beneden in de kantine.
- Wacky Racer Bontempi
- Mountainbiker
Post by Wacky Racer Bontempi »
4 Wacky's hebben deelgenomen aan de LCMT 2007
Ik heb afgezien en zelfs bijna doodgegaan maar we hebben allemaal de eerste tot de allerlaatste meter van LCMT uitgereden.
Ans verslag en de vele foto's kan je vinden op onze website.
Volgend jaar ben ik zeker terug van de partij met hopelijk wat meer Wacky's.
Verder nog een pluim voor de organisatie wat die was praktisch vlekkeloos.
Ik heb afgezien en zelfs bijna doodgegaan maar we hebben allemaal de eerste tot de allerlaatste meter van LCMT uitgereden.
Ans verslag en de vele foto's kan je vinden op onze website.
Volgend jaar ben ik zeker terug van de partij met hopelijk wat meer Wacky's.
Verder nog een pluim voor de organisatie wat die was praktisch vlekkeloos.
-
trekske8500
- Mountainbiker
Post by trekske8500 »
akkoord, goede organisatie; indien er de eerste dag pas gestart zou worden a/d eerste bevoorrading, 2 uur na de start, zouden de recreanten die dit wensen, 2 uren langer kunnen slapen (tot 7 ipv 5 uur) en een rustiger tocht voorgeschoteld krijgen, als voorbereiding op een heel zware "veldtoertocht" van 4 dagen; zodoende blijven die recreanten ook uit het vaarwater van de chronorijders; de recreanten zouden dan de auto parkeren in Stavelot en fietsen naar die bevoorrading;
ikzelf heb de eerste, derde en 4de dag telkens vanaf de 2de bevoorrading over de weg naar de aankomst gefietst; wat kms betreft zeker nooit korter, doch wel in tijd -voor zover je niet verkeerd fietst, wat ik de eerste dag heb ervaren-; een wegenkaart is dan wel een noodzaak in de onbekende Ardennen;
meer deelnemers kan, mits respecteren dat niet iedereen veel tijd kan stoppen in kms vreten aan voorbereiding, en duidelijk communiceren dat korter kan in kms offroad;nu, volgend jaar zal ik beter voorbereid zijn -dat hoop ik toch- want dit jaar voet gebroken op 02/01/2007 en pas terug kunnen fietsen met stadsfiets eind febr. en met klikpedalen rond 20/03; wel met de koersfiets geleidelijk opgebouwd tot 200 km/week naast de 120 km/week met de stadsfiets; mijn klim- en snelheidsvermogen moet de hoogte in, want dit jaar was dit bedroevend;
wat ik wel jammer vond: de mensen die de massage en electrostimulatie het meest nodig hadden (de laatkomers, de trage) konden er niet van genieten daar ze nog de fiets moesten reinigen, zelf douchen en niet vergeten te eten.
ikzelf heb de eerste, derde en 4de dag telkens vanaf de 2de bevoorrading over de weg naar de aankomst gefietst; wat kms betreft zeker nooit korter, doch wel in tijd -voor zover je niet verkeerd fietst, wat ik de eerste dag heb ervaren-; een wegenkaart is dan wel een noodzaak in de onbekende Ardennen;
meer deelnemers kan, mits respecteren dat niet iedereen veel tijd kan stoppen in kms vreten aan voorbereiding, en duidelijk communiceren dat korter kan in kms offroad;nu, volgend jaar zal ik beter voorbereid zijn -dat hoop ik toch- want dit jaar voet gebroken op 02/01/2007 en pas terug kunnen fietsen met stadsfiets eind febr. en met klikpedalen rond 20/03; wel met de koersfiets geleidelijk opgebouwd tot 200 km/week naast de 120 km/week met de stadsfiets; mijn klim- en snelheidsvermogen moet de hoogte in, want dit jaar was dit bedroevend;
wat ik wel jammer vond: de mensen die de massage en electrostimulatie het meest nodig hadden (de laatkomers, de trage) konden er niet van genieten daar ze nog de fiets moesten reinigen, zelf douchen en niet vergeten te eten.